Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor bruke mere penger på mindre efekt??? turbo motor er tingen :bump (sikkert mye mensker mot meg nå:P)

mn fett prosjekt u har...

Takker... Er dyrt ja "angrer litt" neia...:P

hehe

Men som sikkert noen har lagt merke til så er jeg ute etter en 16V topp... Så noe grøvere saker kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest //TCCW

Morsomt prosjekt og pen bil. Merker mye turbomas i tråden.. Personlig synes jeg det er kult med jevn effektkurve og fint drag i hele registeret. Alle med volvo snakker jo om "turbomaskina som er på vei"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker... Er dyrt ja "angrer litt" neia...:P

hehe

Men som sikkert noen har lagt merke til så er jeg ute etter en 16V topp... Så noe grøvere saker kommer :D

b234 topp, eller r-sport topp?

 

jeg tror jeg vet om en som kjenner en som har en r-sport topp.

340 r-sport motorer kunne man få kjøpt 220hk.. 2 liter tror jeg de var.

to forgassere.

 

hadde vel neppe stått en co måling hos bt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt prosjekt og pen bil. Merker mye turbomas i tråden.. Personlig synes jeg det er kult med jevn effektkurve og fint drag i hele registeret. Alle med volvo snakker jo om "turbomaskina som er på vei"..

 

i couldnt agree more... det er gøy å se noen gå nye veier med 240 prosjektene sine i stedet for standarden som er vel:

- turbomotor m/ca. 200hk

- intercooler

- dumpventil

- effektanlegg

- sportsluftfilter

- senking

- nye felger

 

Ikke at det er noe galt med det, men det er alltid morsomt å se noe nytt... Når får vi en 240 med skyline motor? Tenkte på prosjektet en gang. Den bilen som blir sagt til å være den mest brukte "rånebilen"/"gatebilen" med motoren fra den bilen som 90% av de under 18 mener er verdens beste bil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Blugh og de andre der.. Det som var så kult med bilen var akkurat det at du hadde masse hester uten turbo.. Men klart får du ut masse hester med å montere turbo vil det jo bli kult det også, men vis ikke vil d bare bli enda en 240 med turbo :bump

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

jeg sier meg VELDIG fornøyd med 960 motor i 242!!

helvette så den går :)

samt lyden er så jævlig übernice med jt-superflow n/a 3" anlegget.

 

du kan jo gå n/a..

et firma i .au selger chip, som gir 960 motoren 238hk/301nm.

iflg. benk, skal 3" effektanlegg og fjerning av kat gi 12hk (norspeed har bremset det før).

 

da er du oppe i 250hk/320nm kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår