Gå til innhold

Dekkspørsmål

Ranger emnet


Bård

Anbefalte innlegg

Dersom en bil har piggdekk med størrelse 195/60 15", vil den da ha dårligere egenskaper på snøføre enn om den hadde hatt dekk med størrelse 185/60 15"?

Når man har mindre dekk, vil vel dekket rotere mer på 1 m, og følgelig gi litt bedre egenskaper..?

Ville jeg merket forskjell? Har nå 185/60 15, og skal kanskje bytte til 195/60 15.

Det er jo også 5% misvisning på telleverk hvis man kjører med 185/60 istedet for 195/60.

 

Et spørsmål til:

Når man har aluminiumsfelger på en bil, er dette utelukkende for å forbedre bilens utseende, eller er det noen av bilens spesifikasjoner som endres av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma hvilken av de dekkene der du kjøper. dem er nok like bra.

 

kanskje ikke på regnearket..men på snøen tror jeg ikke du merker så mye forskjell..

 

 

dette med alufelger er nok bare pga look'n...for at bilen skal se bra ut. å så holder dem bedre..med tanke på rust :)

men stålfelger tåler vel litt mer da..men men...er uansett ikke meninga at man skal kjøre cross med gatebiler.

er vel bilens svar på smykke...sammen med koppholderene....hoho

 

akkurat som med mobiltelefoner..før funka dem...nå ser dem bare bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bård

Når man har aluminiumsfelger på en bil, er dette utelukkende for å forbedre bilens utseende, eller er det noen av bilens spesifikasjoner som endres av dette?

 

Jeg tror bare det er for utseendets skyld. Men alu-felger er jo gjerne lettere enn stålfelger, så kanskje styreegenskapene blir noe bedre? Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by agjell

 

Jeg tror bare det er for utseendets skyld. Men alu-felger er jo gjerne lettere enn stålfelger, så kanskje styreegenskapene blir noe bedre? Ikke vet jeg...

 

Men man går da neten alltid opp i størrelse på alu-felger i forhold til stål, da blir det mer metall, metall er tyngre enn gummi, ergo er det ikke så mye hold i den påstanden?

 

Mine 15" alu sommerfelger er tyngre enn 13" stål vinterfelgene, men det kan jo være et unikt tilfelle :)

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår