yoyofish Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Jeg skal kjøpe meg en Volvo turbo. Tenker på 240 TIC eller 740 TIC. Vil helst ha en 240 TIC, men vet ikke om disse ble levert original TIC? De fleste er vel bygget om? Vil nemlig helst ha noe som alltid starter og går, og med litt pulver i, og da lønner deg seg vel ikke å kjøpe en som er bygget om... Hvis de fleste er bygget om, fra f.eks. en vanlig 240 GLE (B23), hvordan holder girkasse, og drivakslinger i forhold til den økte effekten? Blir driftsikkerheten dårligere på en 240 ombygd til TIC? Og en ting til, er TIC (Turbo Intercooler) en annen modell enn vanlig "Turbo", eller er det bare den "beste" Turbo modellen? Takker for alle svar! :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 De orginale 240 Turbo bilene ble solgt fra 81-85. Ingen av disse ble levert fra fakrikk med intercooler, men man fikk kjøpe intercooler som tileggsutstyr. De har B21ET motor på 155 hester og 0,5 ladetrykk. 740 Turbo ble levert med turbo og intercooler, og heter derfor 740 Turbo Intercooler. TIC er vel bare et kallenavn mangen bruker. Vis du skal ha 240 med turbo og ikke er opptatt av at det skal være en orginal bil, er det bedre å kjøpe en bil som er ombygd til f.eks 940 turbo motor, men det bør være seriøst gjort vis du ikke har så gode mekanikker kunnskaper selv. Fordelen med disse motorene er at alt er nyere, går bedre, mere dreiemoment, starter hver dag, og på sikt er det også mer økonomisk, mht bensin og oljeforbruk. Er også en fordel vis du senere finner ut at du gjerne skal bygge videre på motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannmelon Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Jeg har 240 levert orginalt fra fabrikk med intercooler og 185hk... Er veldig få av dem men de finnes... Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Tenker litt på denne: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=547514 Den har jo 940ft motor. Motoren er fra 95 og har gått ca. 110000km. Motoren ble satt i for et år siden, og bilen gikk før det som en GLE. Greit kjøp? Kommer dette til å være driftsikkert? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=542630 prøv deg på den der du... den er bra.. er riktig nok ikke turbo men det kan du smell i selv. bilen går godt og er pen utvendig og innvendig. god å kjøre er den også den anbefales Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Hayabuza http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=542630 prøv deg på den der du... den er bra.. er riktig nok ikke turbo men det kan du smell i selv. bilen går godt og er pen utvendig og innvendig. god å kjøre er den også den anbefales Høper ikke en 240 som er gått 300.000... Hvertfall ikke til 16.000. Men ellers takk. ;) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 såvidt innkjørt.. men 300.000 til 16 er ikke galt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Den 1. bilen så veldig fin ut da.. Fikk nesten lyst på den som vinter bil selv... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Få litt mer info om bilen din da, modell, etc++ har du bilder? Originally posted by Vannmelon Jeg har 240 levert orginalt fra fabrikk med intercooler og 185hk... Er veldig få av dem men de finnes... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 det var forsåvidt grei pris på den første. motoren er vel verdt rundt 15 lapper alene, så er det bil, ombygging, senkesett, polyurethane foringer, m.m. om du skal bygge en slik selv, blir det fort mange tusenlapper. senkesett alene, rundt 5 lapper, polyurethane foringer = en del lapper. porting av topp = $$$. du kan selvsagt prøve å prute den også. husk å få tilstandsrapport! selv om det koster 500kr, så kan det spare deg for å bli svindlet. snakk gjerne med selger og avtal feks. at om du kjøper bilen, spleiser dere på tilstandsrapporten, men om de finner noen feil som han ikke fikser og du derfor ikke kjøper bilen, må han betale. det er vel bare rett og rimelig, om han ikke er ute etter å lure deg. prøv feks å få bilen for 30.000 hør også hvor den har rust.. vanlige steder: kanaler, hjulbuer, reservehjulsbrønner sjekk også gulvet! sjekk etter slakk i styringen, om den bremser skjevt, virker alt det elektriske? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannmelon Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by Old-Volvos-Never-Die Få litt mer info om bilen din da, modell, etc++ har du bilder? Ligger bilder her: http://breisladdracing.com/galleri/album11 En orginal 240 Turbo Intercooler 83 mod med 185hk. Står også Turbo Intercooler i vognkortet... Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet September 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by DaButcher det var forsåvidt grei pris på den første. motoren er vel verdt rundt 15 lapper alene, så er det bil, ombygging, senkesett, polyurethane foringer, m.m. om du skal bygge en slik selv, blir det fort mange tusenlapper. senkesett alene, rundt 5 lapper, polyurethane foringer = en del lapper. porting av topp = $$$. du kan selvsagt prøve å prute den også. husk å få tilstandsrapport! selv om det koster 500kr, så kan det spare deg for å bli svindlet. snakk gjerne med selger og avtal feks. at om du kjøper bilen, spleiser dere på tilstandsrapporten, men om de finner noen feil som han ikke fikser og du derfor ikke kjøper bilen, må han betale. det er vel bare rett og rimelig, om han ikke er ute etter å lure deg. prøv feks å få bilen for 30.000 hør også hvor den har rust.. vanlige steder: kanaler, hjulbuer, reservehjulsbrønner sjekk også gulvet! sjekk etter slakk i styringen, om den bremser skjevt, virker alt det elektriske? Den ble "bygd opp" for et år siden og da også rustsveisa. Ble rustsveisa i begge kanaler og litt i gulvet. De stedene det er rust nå er litt på 2 dører (ikke mye) og det er et hull foran ved blinklyset (i skjermen). Ikke noe alvorlig altså... Skal sjekke om det er mulighet å få en tilstandsrapport i området der han bor ja... Så driftsikkerheten på denne bilen vil være bra? Er litt opptatt av at det alltid starter... (det kan skrante litt av og til, så lenge den ikke stopper plutselig mitt i veien...) Takk for svar. :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.