Gå til innhold

240 vs chevy taho (m. kufanger)

Ranger emnet

Nox

Anbefalte innlegg

Da har jeg krasja også. Kjørte kansje i 30, skulle til høyre i et "kryss," superuoversiktlige småveier, så kommer det en taho fra høyre i krysset, ikke noe fortere enn meg, begge bremser, jeg stopper med nesa på 240'en litt uti veien, han stopper ikke og glir sakte inn i bilen min. Kufangeren hans brøyter seg gjennom skjermen min knuser allt som er av lys, bøyer lyktehus, støtfanger panser og en del av innsiden av skjermen.

han bøyde kufangeren sin og knuste en 1000m. hadde ikke han hatt kufanger ville begge kansje fått en bøyd støtfanger og noe knust lys.

faen sier jeg bare.

noen som vet om noen bra oppretere i asker, bærumsområdet?

har begynnt selv men det ser ikke så bra ut..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde med en kompis av meg også

ikke skriv at du tar skylda

du sto stille sa du

da er det det kjøretøyet som kjører på deg som har skylden.

han skal gi deg tid på å stoppe

hadde forkjørsrett / ikke påkjørsrett

stopper du midt i veien og noen kjører på deg er det den andres skyld. du stod stille

sier det jeg mener

mener det jeg sier

si din egen mening eller hold kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Virvar er inne på her: Det er langt fra sikkert at det er din skyld om forholdene er slik du beskrev dem. Dersom du krysser av for "stod stille" i "tippe-feltet" på skademeldingen og motparten godtar det, er det med meget sannsynlig at han får skylden. Hold fast ved at du greide og stoppe, og stod stille da han traff deg. :)

I forklaringen din på side 2 følger du gjerne opp med: " Han bremset veldig sent" eller "Jeg så han tittet en helt annen vei enn fartsretningen", "han gav uttrykk for at han ikke hadde sett meg" osv. Hvor du forsøker å vise at han kunne bremset tidligere og da klart å stoppe. Var det uoversiktlig der han kjørte: Husk at man er pliktig å avpasse farten slik at man kan stoppe på 1/3-del av oversktlig strekning.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

Da har jeg krasja også. Kjørte kansje i 30, skulle til høyre i et "kryss," superuoversiktlige småveier, så kommer det en taho fra høyre i krysset, ikke noe fortere enn meg, begge bremser, jeg stopper med nesa på 240'en litt uti veien, han stopper ikke og glir sakte inn i bilen min. Kufangeren hans brøyter seg gjennom skjermen min knuser allt som er av lys, bøyer lyktehus, støtfanger panser og en del av innsiden av skjermen.

han bøyde kufangeren sin og knuste en 1000m. hadde ikke han hatt kufanger ville begge kansje fått en bøyd støtfanger og noe knust lys.

faen sier jeg bare.

ja ja, det er kjipt det, men heldigvis var det ikke gamle bilen min, puh.. nei dete r jævlig kjipt, skjekk om ku-fangeren hans er TÛV-godkjent, og om bilen hans er godkjent med den fanger'n...

BCB de har nytt, brukt og masse til volvo

http://www.bcb.no Tlf 62 34 53 33 man-fre 10-17 lørdager er det stengt.

Lykke til, når skjedde det??

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

skjedde igår:(

ja ja... ring BCB og hør, du har vel en kompis som kan rette volvo'n for litt svart pæng???

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Syns forøvrig du skal undersøke dette med kufangeren også.. Det finnes kanskje noen regler rundt dette? De er jo livsfarlige når man tenker over det.. tenk deg en småbil vs. Tahoe med massiv kufanger.. *grøsse*

Du trenger ikke være redd de fleste ku-fangere. De er kun en motesak laget av tynnvegga rør, og utgjør ikke noen større fare enn å møte en høyere/tyngre bil enn din egen ellers gjør.

Det er faktisk svært mange som er godkjent.

Derimot skal du passe deg for fangere med vinsj. De er mye krafigere (og hardere å treffe).

På en annen side er nok sjåførene av disse bilene mer forsiktige enn de med "jappe-krom i fronten".

En er jo mer forsiktig med god-Jeep'en enn firma SUV'en. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Syns forøvrig du skal undersøke dette med kufangeren også.. Det finnes kanskje noen regler rundt dette? De er jo livsfarlige når man tenker over det.. tenk deg en småbil vs. Tahoe med massiv kufanger.. *grøsse*

fælt for oss med småbiler ja.. lupo'n din hadde nok fått kjenne det hvis man møtte på en slik diger kjerre..

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider