Gå til innhold

Corvette+TransAm selges

Ranger emnet


V8power

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg og solgt en av disse før vinteren setter inn for alvor:

 

1968 Corvette cab. Frisk 350 med Hooker headers/Flowmaster potter.Ny High perf HEI fordeler.Ny gasser og alu innsug.4-trinns manuell.Mye nytt i bremser ol de siste årene.Ny lakk og cab i fjor.Funker veldig bra og er i grei brukstand.Håper på 150000 for den.

 

1979 Trans Am. 6,6 liter.Aut, T-tak, AC,CC El vindu og sentrallås,Diff brems. Kun 79000 miles.Bilen var slipt helt plateren i fjor og hellakkert.Det eneste som noensinne har vært sveiset på den er et lite hull ved t-taket.Nytt teppe, alle gummilister er nye.Nytt dobbelt eksos,Nye dekk og felger+++Bilen var påkostet ca 80000 i fjor! Bilen fikk en kollskade i vår men alle deler er skiftet.Det gjenstår finretting og lakkering av fronten.(Ny ørn koster 250dollar for hele settet). Dette er en av få Banditbiler som aldri har vært herjet med.Håper på 80000 for den.

 

Begge bilene er EU godkjente og registrert.

 

Kan være interessert i innbytte.Bilder kan mailes, eller sjekk Autodb.no

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger bilder på Autodb.Jeg får ikke til å legge dem ut her:rolleyes: .Har vel egentlig mest lyst å selge Corvetten og gjøre Trans'en ferdig, men nå som begge står stuet inn i garagen får jeg ikke gjort noe med noen av dem.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok min ja.Jeg kan bytte Corvetten i både Bayliner, Harley eller en Cadillac.Har ikke bestemt meg enda.Er liksom like langt da.Blir Vetten solgt har jeg en frisk Chevy big blokk på lur til trans'en...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sounds nice. men sparker ikke 6,6 litern bra da??? har hørt de ikke er så spreke, selv om de er massive i volum? har du prøvd turboen? lurer på om det er stor forskjell der jeg... det som er irriterende er at de skulle egentlig bruke turboen i 82`n!!! det kunne blitt festlig! hehe..

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Transam med Turbo,71 modell 400 og manuell,75 modell 400, 79 modell 403,350 zz4 og 502cid/502 hp.

 

Turbo Transam'en gikk veldig billig men det var dessverre ikke rare guffen i den.(brukte ca liter'n).185 hester i 1980 og 205 i 1981.

 

79 Modellen med 180 hester er den slappeste av 6,6'ene.Har vel ca 200 hk nå uten kat og med dobbelt anlegg.0-100 ligger vel på 8-9 sekunder.Det er jo ikke så gale i seg selv, men bilen blir litt får i ulveklær.Disse motorene er utrolig lite turtallsvillige.Maks moment ligger på 2200 omdreininger og maks effekt er på 3400 rpm.Rene dieselen!Å sette på gamle 350 topper og en frisk kam gjør dog underverker.Bilen er jo temmelig tung, og jeg lekte endel med tanken på å sette på en glassfiberfront når jeg først var igang.Jeg slo det fra meg siden bilen er så uskrudd og fin .

 

71 modellen med trimmet 400 og manuell gikk skikkelig godt.Selv om Borg Warner T-10'en ikke er spesielt lettbetjent.

 

82 modellen jeg hadde med 355 hesters ZZ4 motor var jeg også veldig fornøyd med.Skikkelig trøkk i den og 1,2 på milen med AC'en på og tretrinns kasse.

 

86 modellen min satte jeg en flett ny 502 cid nedi.502 hester og 580 fotpund.Needless to say, gikk riktig så godt.Solgte den til en kompis slik at jeg kan låne den når jeg vil.:D

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill bare byttet kam i 6,6L, Pontiac magasine har vist at det er største begreningen i lavcomp pontiac motorer. De fikk 130hk ekstra bare ved å bytte kam i en lavcomp (200hk) 455. Dvs 330hk.

 

Ellers er stroker veiv til Pontiac 400cid veldig billig, 400 stroker til 455 (+0,30 borring for å gi 455), vill gi et kompresjonsforhold i nærheten av 10:1. Kan kjøre på blyfri 95, å ha bortimot 400hk for under 10 000kr. Stempelhøden er forskjellig på 400 og 455 så må enten kjøpe nye eller få taki noen brukte 455 stempel (tror en 0.35 borring av 400 gir samme bor som 455).

 

Hvorfor bruke 350 topper som har små ventiler, å ikke gammle 400topper med store?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke 350 topper som har små ventiler, å ikke gammle 400topper med store? [/b]

 

Er nok snakk om 403 Olds her.

Bruker 350 topper med mindre forb.kammer for å få hevet kompen. Ventilene er meir enn nok da desse motorene ikkje har sterk nok botndel til høge turtall likevel. (Windowed main girdles)

Var en kort men grei artikkel om 403 i forrige "Car Craft"!

 

BTW: Største ventilene Pontiac har levert originalt var 2,11 in og 1,77 exh. Desse fikk du også i 350 topper!!!

 

Etter -74 var det stort sett 2,11 og 1,66 i alle Pontiac toppene fra 350 til 455. Men 350 med minste forb.kammer. 89 og 94cc.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.11, 1.77, måtte i såfall være i en HO motor. Skjøner litt mer når det er snakk om Olds. Olds motor ville jeg i alle tilfeller ALDRI hatt i noen Pontiac. Er vell stortsett det dårligste av amerikanske V8 man kan finne, med unntak av pontiac 301cid.

Tror ikke jeg ville brukt noen stor ventil Pontiac 350 topper på en Pontiac 400 ettersom det er høycomp fra før. Tror det lenge holder med gammle 400cid (før 1971) topper. Det er jo uansettt ikke kompresjonsforholdet som er den store begrensingen i motoren, men kamen og muligens litt smog innsuget.

 

Men det var kanskje ikke dette denne tråden handlet om da.....

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår