Gå til innhold

75` Camaro (langvarig) prosjekt

Ranger emnet

Hans

Anbefalte innlegg

Kan jo oppdatere litt her etterhvert som det skjer ting..

Kan begynne på starten da..

Bytta Camaro`n til meg mot en 1963 Chevrolet Bel Air jeg hadde sommeren 03. Bilen starta og gikk, men du verden å dårlig drag! Motoren skulle vært overhala 1/2 år før jeg fikk den, men har min tvil.

P1010165.jpg

Brukte den litt på prøveskilter den sommeren så var det bare å få hid ut motoren.

P1010167.jpg

Pella den i deler (første gang jeg har gjort detta) og begynnte å handle.. Blir alltid dyrere enn man beregner.. :rolleyes:

Kjøpte ny kam, nytt innsug (edelbrock performer RPM), nye/brukte topper (1,94-1.50 ventiler...?) med 64cc kammer, nye lager over allt, nye stempler, borra blokka 0.30, holley 650cfm gasser osv..

Topper.JPG

Fikk hivd sammen motoren med litt hjelp av folk jeg kjenner, og jaggu starta den.. :D

AUT_0011.JPG

Interiøret på bilen er stort sett greit, men har planer om å sette inn noen andre stoler og få opp noen målere ihvertfall :D

Kan jo hende det blir bur for morro skyld oxo.. ;)

P1010049.jpg

Nå står bilen i garasjen å venter på at jeg skal skaffe penger til litt felger, ny lakk, og litt andre ting..

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

i morgen blir 2 og siste kjøretur i år.. Bilen har stort sett bare stått i garasjen i år etter at jeg overhalte motoren.. Gleder meg veldig, har ikke fått prøvd den ordentlig med den nye motoren! Håper bare det går knirkefritt..

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye som skal til for å få til en fin og rå Camaro av dette prosjektet! :) Stå på! Litt kjedelig at du ikke har fått brukt den noe særlig i år da, men mer å glede seg til til neste sesong... ;) Ikke lenge siden jeg satte inn min egen, begynner allerede å krible!.. :D

_Bombtrack_

* -70 Chevrolet Camaro SS

* -98 BMW 520IA Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider