Gå til innhold

Hva hører denne slangen på Turbomotoren til???

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Originally posted by bozzo

Irriterer meg at jeg ikke tok bilde av motoren min før jeg reiv ut den.. Der satt denne slangen som det her er påpratet rett inn i bunnen av luftfilterboksen, og spytta masse oljedamp inn i filteret.. :)

Stemmer det du sier...

På tidliger volvo 240er gikk det ne slange fra toppdekslet og inn på luffilter boksen.... etter luffiltret

Så noe slik ut... NB! dette er pulsair slange, men slangen er kobla på samme plass

DSC00110.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estrewes: Jeg er sikker på at jeg ikke har tatt feil, dvs: at du snakket til feil person, fordi jeg kjenner Sondre som du solgte 244TIC'en til, og har brukt noen bilder jeg tok av motorrommet hans til å illustrere. -Er bare det, så jeg driver ikke å kødder med deg, Emil. Jeg har kjøpt meg min egen 240TIC som jeg har noen spørsmål om, er derfor jeg poster her i forumet... Motoren min er den du ser på bildet UTEN topp. De andre bildene har jeg tatt av motoren til sondre -fra den bilen du hadde en gang i tiden... -Åssen går det med deg på "volvofronten"? Har du gått lei Volvo eller? hehe

VolvoMan: Ja, er noe slikt du er inne på, men jeg har turbomotor, og da er det litt annerledes, takk for innlegget ditt :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge ut noen bilder av prosjektet. Jeg har IKKE sagt at bilen er pen! Detta er prosjektbil, så den skal forhåpentligvis BLI pen. Driver å skrur på den nå for tiden.

Litt info om bilen:

1983mod, 245

B21ET motor (m/intercooler), lettere modifisert. 4tr overdrive kasse.

el-vinduer, el-speil, sentrallås, servostyring, alarm++

noe senket, grelle felger! (noen som har 17" polaris/eiker felger å selge, så si ifra...)

Bilen skal total renoveres.

normal_IMG_0925.JPG

normal_IMG_0961.JPG

normal_IMG_1014.JPG

normal_IMG_1030.JPG

Gamle sjokoladeturbo'n "ubrukli"

normal_IMG_1068.JPG

T3 super 60 (nye) forsterka lager & pakninger, tåler 1,7bar (men det gjør nok ikke motoren, haha - må modde mer...)

http://www.bilder.x-nett.com/albums/userpics/10013/normal_IMG_1070.JPG

normal_IMG_1132.JPG

normal_IMG_1157.JPG

normal_IMG_1163.JPG

Nyrenovert toppdeksel, legg merke til det gamle på noen av de andre bildene!

normal_IMG_1168.JPG

normal_IMG_1173.JPG

Kom gjerne med forslag til forbedringer jeg kan gjøre med bilen/motor. MASSE skal gjøres, for mye til å skrive om her...

Emil: Blir vel isherjing til vinteren da :) hehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo helt grei ut bilen, dvs hvis den er riumlig rustfri. Hvor mye gidde du for denna da? og hvor fant du den?

En annen ting, er du hundre prosent sikker på at det er en b21et motor? Det er ihvertfall innsug fra en b230e og det ville vært rart om noen satte et innsug fra en b230e over på en b21et. Sikker på at du ikke har en b230e med ettermontert turbo?

Har du kjøpt datasprut til den også? Jeg tør ikke tenke på den jobben det blir å sette på det på den motoren der som omtrent ikke har en promille av de følerene som skal tiol for å bruke det sprutet sikklig, det blir en fiiin jobb å sette i de følerne ( de følger vel med sprutet sikkert? ) men vnaligvis bruker man jo bilens org følere.

Mye penger har du tenkt å legge i denna?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er relativt rustfri, den har bare volvo-syken, rust i hjulbuer bak, men jeg skal kappe vekk reservehjulsbrønnene og erstatte dem med plater, ellers er det bare litt overflaterust, det finnes ikke rust i gulvet på den. er sikker på at det er b21et, har sjekka sylindevolum og blokk, innsuget har blitt bytta fordi det har blitt kjørt i cnc-maskin, -er frest opp for å få større og bedre luftgjennomstrømning. -Orker ikke tenker på hvor mye som jeg kommer til å koste på bilen... datasprut kommer eventuelt ettervært... Er en sånt kitt fra haltech jeg kjøpte, lamdasensor, som skal monteres... Er 405 topp på den. bilen gikk som bare f... da jeg henta den med 0,5bars trykk. Får se hva som skjer videre.. kommer nok på veien til neste år, juli - hvis det er halv årsagift da..

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider