Gå til innhold

Nytt batteri, hjelp!

Ranger emnet

horafeisq

Anbefalte innlegg

stemmer nok det, en org dynamo bør ikke koste skjorta heller, sjekk med et huggeri eller lignende så finner du nok en kraftigere dynamo til en fornuftig pris, eller hør med gs bildeler. å en liten overhaling med nye børster koster ikke skjorta heller, best å sjekke at dynamoen er i orden for du bytter ut batteriet, men jeg vil uansett anbefale et PC 1700 for å få max ut av forsterkeren din, men hvis ikke dynamoen gir nok er det jo liten vits....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by autod

stemmer nok det, en org dynamo bør ikke koste skjorta heller, sjekk med et huggeri eller lignende så finner du nok en kraftigere dynamo til en fornuftig pris, eller hør med gs bildeler. å en liten overhaling med nye børster koster ikke skjorta heller, best å sjekke at dynamoen er i orden for du bytter ut batteriet, men jeg vil uansett anbefale et PC 1700 for å få max ut av forsterkeren din, men hvis ikke dynamoen gir nok er det jo liten vits....:)

Hmmm.....ok nå må jeg få lette på trykket her. First things first:

Det er mange som prater en masse om hvor mange Watt forsterkerne deres har, men det er slettes ikke alltid at de opplyser i "hvilken" ohm eller om det er RMS det er snakk om (ikke slik som CObra gjorde derimot). Leste blant annet en bilannonse på nettet i går natt, og der var det en tomsing som opplyste at han hadde 2000 watt i bagasjen. Helt til jeg leste lengre ned at det var i 0,5 ohm og ved max peak :rolleyes: Så det jeg lurer på, er det en slags uskreven regel om hvilke watt du normalt opplyser når noen spør eller du forteller? Kan tenke meg at det er 2 ohm RMS jeg. Eller?

Ja og nå må vi få klarhet i denne batteri greia her. For det som er status, er at jeg får 3600 watt RMS i 2ohm tilsammen i forsterkerne mine. Til å hjelpe disse skal jeg ha en 12Farads kondensator. Joda....jeg skal ha en 12Farads kondis(den er på tur i posten så det er greit nok). Så greia er den at det er nesten likegyldig for meg om jeg 1 eller 2 batterier, men hvis jeg kan klare meg meg med 1 er det best. Så.....et PC 1700......og denne svære kondensatoren burde vell holde disse forsterkerne med nok mat, eller? Og da kan jeg nesten bare tippe at jeg må bytte dynamoen uansett. Så det virker jo som om dere kan tenke ut dette for meg mens jeg bare drar kort :D Nei seriøst...hvilken dynamo skal jeg kjøpe? Regner med at ikke alle passer min bil.

Ta gjerne og forklar meg sånn teknisk eller elektrisk om hvorfor det ikke vil nytte hvis dynamoen ikke er bra nok (er nyskjerrig) ;)

Autod: Er pris inkl. porto eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dynamoen er jo den som skal lade batteriet, å hvis ikke laderen er stor nok eller ikke er i orden, så vil du ikke få ladet batteriet ditt fullt ut,dvs: du får ikke full utnyttelse av det vanvittig hemningsløst råe PC 1700 batteriet ditt:)

Men är d stabilt?

!!!The official pimp of dbdragracing!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dynamo opp til 140a fra bmw passer på din, basta!:)

porto...? tja kansje.. send meg en mail så kan vi diskutere nærmere....:) anders@caan.no

12farad holder lenge til din effekt!!

og et PC 1700 er et meget kraftig batteri, så det bør ikke by på problemer der...:)

Høres bra ut, høres bra ut. Ja men da blir det 1 monster batteri + "gozilla" kondisen :cool:

Så det du sier er at 140a vil bli nok? Noen som vet hvilken dynamo som står i min bil nå (318i E36 cab), og hvor mye den gir? Ikke så nøye egentlig. Må sikkert bytte den uansett. Så hvilken av BMW modellene har 140a eller større da? Ja og hvor leverer jeg det gamle batteriet egentlig? Er vell en sånn resirkulerings stasjon et sted tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gamle batteriet får du sikkert levert på en bensinmack eller lignende i nærheten. vet at diesel modellene til bmw har 140a dynamo, ring gs bildeler:)

Det skal jeg gjøre! Skal ha bilen inn på ei sjappe snart så da skifter jeg dynamoen i samme slengen. Gleder meg som en unge til å begynne å bygge stereo nå!! yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er ingen i hele verden som KAN noe med bilstereo som anbefaler og kjøpe ett Maxxima batteri, disse batteriene SUGER, Maxxima er like dårlige som Optima RØD !!! (Dette er startbatterier, og egner seg KUN til det) Hvis du dyputlader de ett par ganger, så er de nærmest døde...og klare for søpla....

Skal du ha ett bra batteri til BILSTEREO bruk er det odyssey/stinger eller Optima GUL + ett par andre merker som gjelder... Det mest kraftige (Optima gul VS SP1700) er sannsynligvis SP1700, det er også helt klart dette batteriet (SP1700) som blir brukt i de aller aller fleste dB Drag Racing biler i USA, I Europa, så er det nok Optima som blir brukt mest (I VÆRSTING bilene)

Når det gjelder effekt, så er det deltagere i dB Drag Racing som drar ut opp mot 10 000 wannabeewatt med 1 stk Optima GUL eller 1 stk SP1700... Selv om de spiller bare ett par sekunder, så spiller de sånn ca 155 dB, med 1 amp, 2 stk 10" og ett batteri....

Så, alt er mulig, med riktig utstyr...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tor Steinar Aamodt

Skal du ha ett bra batteri til BILSTEREO bruk er det odyssey/stinger eller Optima GUL + ett par andre merker som gjelder...

Du kan du ikke slenge inn en kommentar om det mye omtalte (i denne tråden) PC 1700 batteriet da? Ja og du får en PM nå snart. Please check it out heyyou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a-b-3

Det er mange som prater en masse om hvor mange Watt forsterkerne deres har, men det er slettes ikke alltid at de opplyser i "hvilken" ohm eller om det er RMS det er snakk om (ikke slik som CObra gjorde derimot). Leste blant annet en bilannonse på nettet i går natt, og der var det en tomsing som opplyste at han hadde 2000 watt i bagasjen. Helt til jeg leste lengre ned at det var i 0,5 ohm og ved max peak :rolleyes: Så det jeg lurer på, er det en slags uskreven regel om hvilke watt du normalt opplyser når noen spør eller du forteller? Kan tenke meg at det er 2 ohm RMS jeg. Eller?

Ja og siden du snøfter om wanabewatt, kan ikke du ta å forklare meg det som jeg siterer her siden ingen andre gjorde det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a-b-3

Du kan du ikke slenge inn en kommentar om det mye omtalte (i denne tråden) PC 1700 batteriet da? Ja og du får en PM nå snart. Please check it out heyyou

Odyssey ER SP 1700......Tror det er det du mener og ikke PC ?

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tor Steinar Aamodt

Odyssey ER SP 1700......Tror det er det du mener og ikke PC ?

Nei jeg sier PC 1700, men hva jeg mener aner jeg ikke. refererer til det som har blitt opplyst om tidligere i denne tråden. Dud'n som selger de sier selv PC 1700, så en eller begge dere har rett. Ikke vet jeg altså. Titt litt lengre opp å se selv (forrige side).

Lenke til kommentar
Del på andre sider