Gå til innhold

12V PC-høyttalere på 13.8V?

Ranger emnet


BeemerZ1

Anbefalte innlegg

Originally posted by BeemerZ1

Bare lurte på om det går fint å gi PC-høyttalerne 13,8V, eller om de må ha en egen strømforsyning fra "12V" til 12V?

 

Elektronikken i sånne pc-speakere er som regel veldig grov og tåler en trøkk, så det går sikkert greit, vet om folk som har matet bilspenning rett inn på laptop som skulle hatt 12 volt..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Laptopen min skal ha 14 volt :D

 

Mye koster sånne ting som "dreper" pulser og sånnt?

 

1000 millioner trillioner?

 

Nei, helt ærlig så har jeg ikke peil på hva de koster, hehe.. Bruker invertere jeg for å få 230 volt i bilen istedet :) Så da kan man kjøpe en sinusinverter.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

 

1000 millioner trillioner?

 

Nei, helt ærlig så har jeg ikke peil på hva de koster, hehe.. Bruker invertere jeg for å få 230 volt i bilen istedet :) Så da kan man kjøpe en sinusinverter.

 

Det var kansje litt mer penger enn jeg har..

 

Menne.. jeg bruker en inverter nå.. men dette er no billig drit.. sånn "firkant-sinus"..

Grunnen til at jeg ønsker å benytte likespenningen istedet er fordi denne lager no voldsomt med støy på lydutgangen på pcn som går til aux inn på spilleren.. Også bråker vifta i den også når den blir belasta med lading og drift av laptopen.

 

Jeg har en fastmontert laptop som er kobla på en sånn lilliput skjerm, dette er en løsning som gir mye mer kraft enn en mini-itx basert maskin også er det mulig å ta den med ut av bilen også..

 

Men slike "ekte sinus" invertere, lager de mindre støy tror du?

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår