Gå til innhold

Makan til pisspreik!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå burde ikke dette være noe problem.. er man i narkorus = ikke kjøre bil.. er man påvirket av alkohol = ikke kjøre bil..

 

altså, skal man passe på folk hele tiden, så kommer det til å koste samfunnet alt for mye.. men så klart det burde være forebyggende arbeid på vegene, så ikke usyldige blir drept

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

men raboc.... du glemmer helt folk som kjører og kræsjer i narkorus, alkorus ++++ Vil tro at det er et par av de oxo.

 

Det kom ikke fram av det jeg skrev i går, men disse går i min verden inn i kategorien «sløvhet». Og når det er sagt så er disse ulykkene fullt mulig å unngå med dagens veier.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Men nå tar jo du også "det skjer ikke meg" tonen med en gang ser jeg........ ;)

 

 

Ja. Og til nå har det stemt veldig bra. Dette skyldes naturligvis en kombinasjon av flere ting, hvor flaks helt sikkert er en ikke uvensentlig del. Jeg føler alikevel at jeg opererer med såpass bra sikkerhetsmarginer og kjører såpass etter forholdene at dette i stor grad påvirker sjansen for at en slik ulykke skal skje nettopp meg.

 

Men ja, sjansen er helt klart til stede og nei; jeg er ikke en av dem som putrer rundt langt under fartsgrensa og er livredd for motorveier og rundkjøringer :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt og kort:

 

Jeg sammenliogner MURVEGGEN men SIKKERHETSBELTET. Etter at min bror fløy 7 meter ut soltaket etter 5 rundvelt, og landet i asfalten, og lå 5 døgn i koma, kunne det vært kult med sikkerhetsbelte.

 

DOG: Møter du en trailer, vil du helst ha muligheten (selv om du reelt ikke har det selvfølgelig fordi det går for fort alt sammen) til å hoppe i baksetet eller lignende. (ønsketenkning)

 

KONKLUSJON / FAKTA: Sikkerhetsbeltet redder allikevel liv i MAJORITETEN av ulykker. det holder deg ihvertfall som oftest INNI BILEN. og bilen er et bur. Samme med MURVEGGEN i mellom kjørebanene - den holder deg på riktig side av veien, som oftest. Han som følger på deg bak i 150 får ta blemma, men han du møter som akkurat har kjøpt julegave til dama kommer seg TRYGT HJEM. så får du ta konsekvensen for at du var dust og ville ligge i firehjulssladd selv.

 

MURVEGGEN VIL HJELPE! Ufravikelig. noen som vil nekte.........?

 

hilsen ole ikke-fullt-så-Dumm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Puh mye å lese... Uansett hva som blir gjort osv, vil vi mensker alltid være etterpå kloke.

"Hva som vi hadde gjort sånn og sånn!"

 

totalt enig med deg, vi lærer av de feilene vi gjør, og da kan det ofte være for seint...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

 

 

Ja. Og til nå har det stemt veldig bra. Dette skyldes naturligvis en kombinasjon av flere ting, hvor flaks helt sikkert er en ikke uvensentlig del. Jeg føler alikevel at jeg opererer med såpass bra sikkerhetsmarginer og kjører såpass etter forholdene at dette i stor grad påvirker sjansen for at en slik ulykke skal skje nettopp meg.

 

Men ja, sjansen er helt klart til stede og nei; jeg er ikke en av dem som putrer rundt langt under fartsgrensa og er livredd for motorveier og rundkjøringer :-)

 

 

RABOC:

Det tenkte han i Forden som møtte audien på gardermoen også. Jeg kjører sikkert jeg

 

Tror du ikke det hadde vært fett med etpar betongblokker ihvertfall mellom der.

 

Tror du han er enig med MEG eller DEG akkurat nå?

 

(PS: Han er faktisk i god behold ifølge avisene. men han står sikkert og tar bilder av bilen sin. Eller ser på bilder av den nypolerte fårrden. Hva vet jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Puh mye å lese... Uansett hva som blir gjort osv, vil vi mensker alltid være etterpå kloke.

"Hva som vi hadde gjort sånn og sånn!"

 

enig med deg, mennesker lærer av de feilene de gjør.. og da kan det ofte være alt for seint...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole_Dumm

 

 

RABOC:

Det tenkte han i Forden som møtte audien på gardermoen også. Jeg kjører sikkert jeg

 

Tror du ikke det hadde vært fett med etpar betongblokker ihvertfall mellom der.

 

Tror du han er enig med MEG eller DEG akkurat nå?

 

(PS: Han er faktisk i god behold ifølge avisene. men han står sikkert og tar bilder av bilen sin. Eller ser på bilder av den nypolerte fårrden. Hva vet jeg.)

 

Har du lest det jeg har skrevet?

 

Jeg har jo argumentert *for* at man burde burde vurdere å prioritere slike forholdsvis enkel ting som fysisk midtdeler. På firefelts veier burde dette være forholdsvis uproblematisk, mens det er en større utfordring å få til et fungerende trafikkmønster dersom man skal dele av tofelts veier på denne måten. (i prinsipp er man avhengig av tre felt innimellom slik at forbikjøring kan finne sted, tror jeg)

 

At han med Forden kjørte sikkert er jo fint? At vedkommende med Audien kanskje ikke gjorde det, er dumt, og kanskje forårsaket vedkommende en ulykke, det vet vi vel alle litt for lite om enda?

 

Bilkjøring er og blir en kalkulert risiko, og jeg forsøker bare å si at vi alle sammen burde forsøke å senke denne risikoen så mye som mulig, og da er det å avpasse farten til forholdene en veldig enkel og bra start. Det koster veldig lite å sette ned hastigheten, eller i hvertfall sørge for å være 100% konsentrert om kjøringa dersom en ønsker å kjøre raskere enn hva forholdene ideelt sett "tillater".

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dettte var mye å lese på en gang..

 

Dette er jo værre en og sitte og høre på de udugelige strirtingsfolka vi har til og styre landet vårt..

 

men mye sakt som er bra..

 

Folk som kjører for fort tar selvmord kjører i rusa tilstand

folk som sovener osv

 

blir VI ALDRI KVITT selv om fartsgrensa hadde vært gå fart..

 

Eneste som vill hjelpe å få bukt på møte ulykker uansett hvem som har skylda er å ha til og fra fila separat fra hverandre med et fysiksk skille.

 

Og til de av dere som mener at man skal tilpasse seg fårholdene

dere er jo helt på gjorde. ALLE er ikke som deg Alle er ikke like smarte i sine valg. på veien.. og ja slike folk burde ikke hatt lappen. men hva hjelper det de er fortsatt der og kjører

g du møter dem sikkert flere ganger om dagen..

en gang treffer de deg . og du bilr uskyldig inblandet i en ulykke som fører til at nettop du blir skadet/drept !

 

Det fins midler i nårge til og bygge omm veier der det er værst . men di som sitter på pengesekken er for optatt med og bevilge milionvis av kroner ut av landet, det har norge råd til da spiller det ikke noen rålle hvor mye såm skal brukes..

 

Vi bor i et rart land som styres av en gjeng med folk som så og si aldri har jobba ute n for de 4 veggene kaldt stortinget eller kjører bil till og fra jobb.

 

nå spora jeg litt av men blir så forpult iritert av holdninger for og mot bedre veier.

<-- Drive as hell before the devil gets you -->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole_Dumm

Kjapt og kort:

 

DOG: Møter du en trailer, vil du helst ha muligheten (selv om du reelt ikke har det selvfølgelig fordi det går for fort alt sammen) til å hoppe i baksetet eller lignende. (ønsketenkning)

 

hilsen ole ikke-fullt-så-Dumm

 

Jeg ville foretrekt å hatt sikkerhetsbeltet på jeg. Har man tid til å komme seg baki bilen (og bli kasta frem i sammenstøtet) så har man da tid til å komme seg til en av sidene. 70 mot et tre eller fjellvegg etc er bedre enn front-mot-front i 70, og hvertfall mot en trailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

En ny dødsulykke etter grisekjøring, og nok en gang begynner folk å rakke ned på myndighetene for dårlig veistandard, hva skal til for at dere skal få opp øya. Det er ikke veiene som dreper, men de som tror de er verdensmestere, det er føreren som skal avpasse farten etter forholdene, og ikke veiene som skal tilpasses etter hvor fort noen unger vil kjøre.

 

Jeg har selv vært innblandet i ei alvorlig ulykke, hvor en passasjer lå i koma i flere måneder. Jeg mente der og da at jeg kjørte forsvarlig, men jeg har ingen problemer med å innse at siden jeg mistet kontrollen så gikk det for fort, selv om hastigheten var omtrent det fartsgrensen var på det aktuelle stedet. Ta en tur på Sunnaas så ser dere hva grisekjøring kan føre til, det er en ting å si at dere er oppmerksom på risikoen, noe helt annet er det å stå oppi det begge beina.

 

På en bane, enten det er med eller uten rattlås er alle oppmerksom på hvilken risiko de tar, men over 99% av de dere treffer på veien er der fordi de skal fra punkt A til punkt B og de tenker ikke på at de kan møte en hodeløs idiot i en hastighet som kanskje er det dobbelte av tillatt hastighet.

 

Til dere som mener vi har nok penger i dette landet til nye veier: Hvor skal pengene tas fra? Hvis staten skal øke bevilgningene til veier må det reduseres andre steder, det finnes skoler i dag som sliter med undervisningsmateriell fra 60-tallet, elevene får 2 blyanter og et viskelær i året, og da har jeg fortsatt ikke nevnt helsevesenet. Fattern har vært ni måneder på et sykehjem, og der betaler han 190,- døgnet i egenandel, medisiner for 700,- i uka som han er helt avhengig av blir heller ikke dekket fordi det ikke regnes som kronisk lidelse, også prater dere om mer penger til veier.

 

For å si det sånn..

Hva hjelper det med god skolegang hvis man dauer som 18 åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

 

På firefelts veier burde dette være forholdsvis uproblematisk, mens det er en større utfordring å få til et fungerende trafikkmønster dersom man skal dele av tofelts veier på denne måten. (i prinsipp er man avhengig av tre felt innimellom slik at forbikjøring kan finne sted, tror jeg)

 

 

på strekningen fra svenskegrensa å mot vesterås ca 10 mil føre stocholm så har dem greid å dele en tofelts vei lik den ved dal.

den er delt av med type vaier rekkverk som på e6 ved skedsmokorset.

det er forbikjørings felt på den vegen oxo så det er mulig men koster sikkert litt :(

 

eller så får vi alle kjøre fornyftig så får vi feire jul i år oxo :):)

 

jon

 

p.s sikkert masse trykleif men men

lordbongo

 

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

 

Har du lest det jeg har skrevet?

 

Jeg har jo argumentert *for* at man burde burde vurdere å prioritere slike forholdsvis enkel ting som fysisk midtdeler. På firefelts veier burde dette være forholdsvis uproblematisk, mens det er en større utfordring å få til et fungerende trafikkmønster dersom man skal dele av tofelts veier på denne måten. (i prinsipp er man avhengig av tre felt innimellom slik at forbikjøring kan finne sted, tror jeg)

 

At han med Forden kjørte sikkert er jo fint? At vedkommende med Audien kanskje ikke gjorde det, er dumt, og kanskje forårsaket vedkommende en ulykke, det vet vi vel alle litt for lite om enda?

 

Bilkjøring er og blir en kalkulert risiko, og jeg forsøker bare å si at vi alle sammen burde forsøke å senke denne risikoen så mye som mulig, og da er det å avpasse farten til forholdene en veldig enkel og bra start. Det koster veldig lite å sette ned hastigheten, eller i hvertfall sørge for å være 100% konsentrert om kjøringa dersom en ønsker å kjøre raskere enn hva forholdene ideelt sett "tillater".

 

Så er vi enige i dette også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

 

Jeg ville foretrekt å hatt sikkerhetsbeltet på jeg. Har man tid til å komme seg baki bilen (og bli kasta frem i sammenstøtet) så har man da tid til å komme seg til en av sidene. 70 mot et tre eller fjellvegg etc er bedre enn front-mot-front i 70, og hvertfall mot en trailer.

 

Jeg siteret sitatet : Lignende.

Dette er lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår