Gå til innhold

Makan til pisspreik!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det er mye sant i det du skriver, Bjørn Vidar, men er du egentlig interessert i å begrense antall dødsulykker eller spiller du bare engasjert fordi du har dårlig samvittighet?

For jeg lurer nemlig på om du har tenkt å omvende hver og en i stedet for å bygge fysisk veiskille. Hvem skal i så fall finansiere psykologhonorarene? Du?

Det vil til enhver tid finnes hasardiøse sjåfører der ute, dessverre. Man får ikke luket ut alle de, så det eneste riktige er å bygge fysisk veiskille, på den måten begrenses i alle fall skadeomfanget. Vi betaler årsavgift, vi betaler for å passere bomstasjoner, og vi betaler skyhøye avgifter til staten forøvrig, så det er ikke for mye forlangt å be om sikrere veier.

Det er dette folket prøver å si, som du i likhet med politikerhodene våre tydeligvis nekter å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I vestfold så har man da på strekningen sandefjord-tønsberg fått midt deler på en stor del av strekningen. Som sagt før så hjelper dette masse det. Men de fleste jeg prater med som kjører til tønsberg hver dag i rushen om morgenen tar heller gamle e-18(raveien) til jobben. "nye" e-18 har da 80 sone, mens gamle har 70 sone. Her har det egentlig blitt mer trafikk på den gamle veien hvor man har unger som går til skolen m.m.... Har oppleved ett ti talls døds ulykker ved fokserød på e-18 som er nesten hvor jeg bor.. Dette var altså før det kom midt deler... så midt deler hjelper nok, men hvis man ser på tyskland/sverige så har dem jo ufattlig mye bedre veier enn oss. Og her sitter vi i Norge som er verdens rikeste land... vi betaler avgifter på bil i store mengder mens 1/4 av dem faktisk går til trafkk?(tror det var noe sånt jeg leste i vg her en dag.. reklame for NAF)

 

Man kan lissom ikke heller si at veiforholdene i Norge er gode heller... og når man ser at det blir mer og mer streetracing og bil interesse bør få opp øyene og få laget baner også... (tror at "alle her er enige i at det trengs)

 

Men å tro at det aldri blir mer streetracing av bedre veier og baner er som å tro at man kan bli kvitt dop i Norge.

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en del ganger her på forskjellige steder på forumet at folk tror det er bedre veier i sverige en i norge. Dette stemmer for motorveiene men prøv å kjør ute på landet på hovedveiene. Går ikke å kjøre på 18" her, og jeg vet hva jeg prater om. Jeg bor her og har jobbet som selger her med område rundt hele vänern helt ned til Gøteborg. Kjørte i begynelsen på 18" men måtte legge på vinterdekka(17"). I norge blir alle sterkt traffikerte veier prioritert. I sverige blir bare motorveiene og veiene rundt storbyene prioritert.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke akuratt asfalten som er den store klagen, det er vel mere generelt VEIENE!!!! personerlig syns jeg det er bedre i sverige, mere oversikt og bedre konstruert.... i norge er det bare kasta på en bane her og en sving der......

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pacmania

I vestfold så har man da på strekningen sandefjord-tønsberg fått midt deler på en stor del av strekningen. Som sagt før så hjelper dette masse det.

 

Det hjelper ikke mot stort mer enn frontkollisjoner. Hva vil skje hvis noe får motorstopp her? Eller...hva vil skje hvis noen ligger litt nære en bil som bråbremser?

 

Vel...dere kan jo tenke dere sjøl. Her har vi både "full stopp kø" og "kjedekollisjon i 70". Kanskje mer også? Det er ikke plass til mer enn en halv bil på sidene av denne veien, noe som gjør at det blir heller vanskelig å svinge unna "noe" som plutselig stopper opp p.g.a. f.eks. en bråbrems litt forover i køen (Det er ikke mange som holder 1001-1002-1003 ute på veiene).

 

Og hva med utrykningskjøretøy? De vil ikke komme fram i det hele tatt hvis det f.eks. er kø. LITE gjennomtenkt. Veien er IKKE bred nok, til at bilistene kan kjøre inn i sida, slik at de kommer forbi.

 

Det er mye rart som blir gjort her! Vi har veldig mye å lære av nabo'n...

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode innlegg her.

 

Men jeg venter på svar fra selveste Bjørn Vidar Pedersen.. han kalte det jeg skrev for pisspreik, men han har jaggu ikke kuk for å svare for seg når folk setter spørsmålstegn med hans påstander.

 

 

Det vil alltid skje ulykker på veiene så lenge det er mennesker bak rattet. Det ligger i menneskets natur, menneskelig feil..

 

Poenget er å bruke vår intelligens til å forebygge slike tragedier så godt vi kan. Man kan drive med forebyggende kampanjer; dont drink and drive osv.. men det vil alltid være mennesker som gjør dumme ting bak rattet, uansett. Det må vi bare akseptere og jobbe utifra.

 

Pengene kan vi ta fra oljefondet, det er en kjempegod investering for generasjoner, flere hundre år fram i tid.

 

Det er MANGE liv som hadde vært spart, hadde bil/motorsykkel skjenet inn i en glatt kraftig betongmur, istedenfor råsprengt fjell. Det henger endel rosebuketter inne i fløyfjellstunellen her i Bergen, det er jævla trist å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Mange gode innlegg her.

 

Men jeg venter på svar fra selveste Bjørn Vidar Pedersen.. han kalte det jeg skrev for pisspreik, men han har jaggu ikke kuk for å svare for seg når folk setter spørsmålstegn med hans påstander.

 

 

Det er ikke alle som sitter foran en datamaskin og har tid til Bilforumet.net hele tiden, vet du :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synest at fysisk veiskille høres bra ut....

da kan idiotene krasje i veiskillet istedenfor andre billister...

det var en eller annen som sa at selv med fysisk veiskille så ville det være ulykker, SELFØLGELIG.... har du noen gang hørt om et land med 0% bil ulykker??? det vil ALLTID være bil ulykker, om en rævkører en annen sjofør, eller en bestemmer seg for og hoppe ut i grøfta eller brette bilen rundt et tre....

kommer alltid til og være bil ulykker samme hvordan en vrir og vender på det.

 

takk for meg....

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår