Gå til innhold

Benytte Flash(swf) i tråder!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om dere kunne åpnet for muligheten å bruke Flash i IMG funksjonen. Jeg ser at Photobucket.com har lagt til dette hos seg og mener det ville vært en klar forbedring her på bilforumet...

Utklipp fra FAQ:

Hva er Attachments?

Du kan legge til /attache en fil til en post helt likt som i en email. Dette kan være, en film et tekst dokument, et bilde eller en zip fil. Det er begrensing på hvor store ting du kan uploade. Husk at forumet skal ikke brukes som noen utvidelse av din egen hard dsk.

For å legge til en fil, trykk på helt enkelt på [browse] .

Kun enkelte filer er tilatt på forumet, foreløpig er disse lov: gif jpg png txt zip bmp jpeg mpg mpe avi wmv asf asx wma.

Jeg vil ha muligheten til å kunne ha noe slikt som dette i poster da det er med lyd og kan brukes til å forklare/illustrere veldig pent og ryddig samt at størrelsen er betydlig liten.

Dette er bare en test og den ble litt stor (1.1mb) men den ligger jo på en annen server uansett:)

Flash fil :)

Håper dere skjønner tankegangen bak dette og vurderer det, jeg setter utrolig pris på dette forumet og liker å hjelpe andre med det jeg kan, og ikke minst lære det jeg ikke vet, men visse ting er vanskelig å "verbalisere".

Jeg er klar over at det går å linke til det men jeg liker når postene er ryddige og man slipper og klikke seg videre hele tiden...

Hilsen Joarek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, legger ut noen bedre eksempler for å vise hva jeg snakker om.......

Under her er en gif fil, den er på 1 mb så vent til den er ferdig med å laste ned;

forumflash2.gif

Trykker dere på DENNE linken får dere se en flash fil av akkurat samme fil bare 4x større og på 125 kb... Hele denne filen er da mindre enn de fleste bildene som legges ut her på forumet. Om dere ser på flash filen jeg linket til ser dere et tema der det står Fakta om flash

fakta%20om%20flash%20utklipp.jpg

På dette bildet ser dere et høyre klikk i animasjonen(på mac ja, bla bla mac er dårlig osv.) der man kan styre selve swf filen, denne gir mulighet for å fryse, zoom, spole tilbake osv. (prøv selv).

Når man lager en flash fil kan man gi den egensakaper som f.eks kun spille animasjonen én gang slik at det blir minst mulig forsøppling av siden(om den har lyd osv) som da med et høyreklikk kan startes igjen, eller en fil man må velge å se på selv (starter ikke før "bruker" høyreklikker), så som dere ser er det mange fordeler med flash som jeg personlig kunne tenke meg å se her på bilforumet.net.

Så om noen har noen argumenter på dette lytter jeg mer en gjerne!

Edit: Jeg har lagt til en Poll som dere kan stemme på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...