Gå til innhold

Litt flaks igår

Ranger emnet

Baldrick

Anbefalte innlegg

Kom kjørende og nærmer meg lyskryss, har ett stykke igjen til bilen forran meg, og ser at det skifter til gult... Fillern heller tenker jeg, det er jo bare å akkselrere litt så er det ingen problem å komme trygt over. I det jeg passerer lyset er det nok rødt... ser meg til høyre og hvem står der og venter på å kjøre ut i krysset, joda en stk hvit Volvo V70 med blåe lys på taket. Ser den hadde tenkt seg til venstre, men desverre svinger til høyre etter meg istedet, kommer fort opp rett bak meg, kjører slik ett par hundre meter før blålysa kommer på og jeg legger meg inn til sida....

Kommer ut en relativt ung fyr som vil ha førerkort og vognkort og forteller om at det var en dyr ting å gjør og bla bla bla... Vi diskuterer i noen minutt og jeg merker han blir mer og mer usikker. Så kommer politimann nr to også bort og begynner å diskutere og drar fram regelboka. Vi diskuterer videre og de snakker om at det ryker ett par tusenlapper osv.... Men utrolig nok så endrer hele greia seg og plutselig sier politimann nr to at jeg heler skal bruke pengene på familien, og jeg får kjøre vider uten bot...

Om det var pga de ble så usikre eller bare skulle være greie, det vet jeg ikke, men jeg ble nå ihvertfall fornøyd med utfallet. Så ejg kjører litt småskjelven ned på Peppes og sluker i meg litt pizza med god samvittighet! Tusen takk til politifolka ihvertfall for at jeg fortsatt hadde penger til å betale for maten:)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :D

Nøkkelen til det hele er at det må ha skiftet til rødt før du krysser stopplinjen med fronten på bilen, og er det tvil skal det komme deg til gode ;)

Var i retten for dette jeg (som noen kanskje husker) og vant :D Det var ikke tilfeldigvis i tønsberg dette også ?

Uansett godt å se at noen politifolk bruker sunn fornuft i trafikksaker også :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt skal det være, er jo litt kjiipt når purken skal være såååååå pirkete... liker de som er reale og rettferdige... Stå på trenger flere rettferdige poltimenn!!!

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vier

Nesten litt godt gjort å treffe politi i et lyskryss i Haugesund. Det er tross alt bare det ene igjen...

du bør huske det at rett i nærheten av lyskrysset så ligger fengselet, så purken møter du egentlig ganske ofte der (bor rett i nærheten av lyskrysset så jeg vet det av erfaring)(på trøsykkel ikke bil :) )

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste politifolk er utrolig greie å ha med å gjøre. Det er somregel bare nyutdanna purk som skal briske seg litt.

Har selv vært borti purken flere ganger. Ble feks tatt i 50 sona på Dombås i 102 kmh på sykkel. Jeg kom så kvasst forbi at jeg ikke merket kontrollen og kjørte videre i ca 3 mil før purken nådde meg igjen. Det var et par utrolig greie politfolk jeg møtte på og, og siden jeg prater dialekt og har et uskyldig smil :D ble vi enige om å skrive meg ned til 115kmh i 80 sona i stedet.

En annen gang kappkjørte en kompis og jeg, og møtte på purk etter å ha tømt 4 giret og vel så det. Purken bråbremsa, og hang seg på men vi var jo selvsagt 3 km unna innen han fikk snudd bilen. Uansett da vi stoppa på ei burgersjappe for å spise kjørte bare purken forbi og vifta med fingern.

Har mange flere slike historier, og jeg har nok hatt litt flaks, men purk generelt er veldig greie så lenge du ikke tar en krass holdning mot dem.

Vet ikke hvordan det er med purken i oslo og omegn, men distrikspurk er store sett greie dyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Grattis :D

Nøkkelen til det hele er at det må ha skiftet til rødt før du krysser stopplinjen med fronten på bilen, og er det tvil skal det komme deg til gode ;)

Var i retten for dette jeg (som noen kanskje husker) og vant :D Det var ikke tilfeldigvis i tønsberg dette også ?

Uansett godt å se at noen politifolk bruker sunn fornuft i trafikksaker også :)

Loppa; Tønsberg politiet er beryktede, ikke minst for bøter som svir....Men heldigvis finnes det unntak her og...(faktisk)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HemiCuda

du bør huske det at rett i nærheten av lyskrysset så ligger fengselet, så purken møter du egentlig ganske ofte der (bor rett i nærheten av lyskrysset så jeg vet det av erfaring)(på trøsykkel ikke bil :) )

Kjører forbi hele tiden jeg, men kan aldri huske å ha lagt merke til at det ofte kommer polti forbi der!!!!! Går du på skole??? Hvor??? Hvilken???:D

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

En annen gang kappkjørte en kompis og jeg, og møtte på purk etter å ha tømt 4 giret og vel så det. Purken bråbremsa, og hang seg på men vi var jo selvsagt 3 km unna innen han fikk snudd bilen. Uansett da vi stoppa på ei burgersjappe for å spise kjørte bare purken forbi og vifta med fingern.

.. hvilken finger? :D

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Bollocks

Kjører forbi hele tiden jeg, men kan aldri huske å ha lagt merke til at det ofte kommer polti forbi der!!!!! Går du på skole??? Hvor??? Hvilken???:D

Går på IT-Akademiet (oppe på raglamyr)

men gikk på Hauge ("¤#!"#¤%!¤% dritt skole) fra 1st til 10 klasse

Heldig jeg, bor rett vedsiden av en kirke gård :D

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider