Gå til innhold

Volvo 244 Automatic - noe bra??

Ranger emnet

HemiCuda

Anbefalte innlegg

har hatt 240 med automat, og bygget om til manuel jeg..

autokassa funka "greit" men gjør at bilen blir tørstere enn russ på landstreff... kan man unngå det, så ikke kjøp med automat..

jeg ga 5k for min bil.. som ellers var meget bra, så jeg ga faen. og byggde den om senere.. da sank forbruket (på min kjøring) med 0.5liter mila :)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HemiCuda

døh... volvo er ikke no kjipe greier (uten om at dem er billige :) (de gamle ihvertfall))

men tenkte meg at automat er ikke det aller beste :D

ikke akkurat den mest spennende bilen å kjøre.. må gjøres endel først.. selv de mest innbitte volvofans må jo se at denne bilen, spes m aut, ikke har noen annen funksjon enn a-b bil.. hvertfall når skuta er standard.. men fins mange fine som går godt og en ikke blir sjøsjuk i..:) men smaken er som baken....

de nyere volvo bilene er jo en helt annen sak...:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell skal ihvertfall kikke på den....

faren min er volvo fanatiker så han sier at bytte til manuell ikke er no problem, for det gjorde han på sin egen 240.

men drikker 240 med automat mer bensin enn manuell??

kan vel stemme ved kø kjøring (som det er veldig ofte her i byn)

og en ting til.... er den treig med automat, den er jo treig nok med manuell....

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en fiin bil, den 240en med automat....

og bygge om til manuell er ikke no prob, går vel ca 1 år før jeg kjøper ny girkasse og allt anne jeg måtte trenge for og bygge om (hvis jeg kjøper bilen)

men det blir vel litt kjipt med en dau 240 i et år :(

men den skal bli fin etterhvert... US lykter, snutefront felger o.s.v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte nesten 30000 i året med den bilen.. (myye langkjøring) og sparte fort inn det en manuell kasse osv kosta meg :)

det tok under tre timer fra vi begynte å skru til vi kjørte ut av verkstedet som manuell volvo(fra automat). Vi var da to stk som aldri hadde skrudd no spess volvo før.. eneste som jeg gjorde på forhånd var å bytte over pedalsettet fra en manuell bil.. og borre høl i torpedovegg for clutchwire.. ellers er det plankekjøring...

du trenger :

svinghjul og clutch fra manuell bil

kasse..

rett mellomaksel for den kassa du skal sette i.

den lille traversen(bakre girkassefeste)

pedalsett fra manuell bil

clutchwire.

ANBEFALER å bytte fra automat fortest mulig.. du vil ikke angre..

den 0.5 litern den brukte mer gjalt uansett hva slags kjøring ;)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt bilen :D en 1985 mod Volvo 244DL

den er heeelt strøken tilogmed B19 motoren som sitter i den er gullende rein....

kanalene er skiftet ut, må fjerne noen bittesmå rustflekker i hjul buene, eieren hadde aldri brukt kickdown'en på bilen så jeg måtte blåse litt ut av den :D

har også kjøpt delebil med diverse "kjekke" deler :)

i delebilen er det en manual girkasse med helt ny clutch, en b21 motor som har gått 86.000 km, skjørter og spoiler :D .....

likte faktisk automat giren litt.... men har manual kasse tilfelle jeg går lei :D ....

Takker for alle responsene jeg har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider