Gå til innhold

Lakking av bilen min,

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

hei jeg thenkte det at jeg skulle lakke bilen min. og så har jeg ikke så veldig mye penger. :( åssen funker det og lakke den med benga lakk, Tynne ut benga lakken med tynner og lakke det på med sprøyte??:D

og hvor mye må Jeg regne med å gi for Grunning og klar lakk. til hele bilen??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du ikke klar lak når du bruker benga lakker det det du sier?

Hvor mye må jeg regne med å gir for den lakken over helle bilen inne i dører, motor rom o bagasje romet er også med.

Grunning + benga lakken + tynner?? (elelr en anne bilig å lakk som ser sånn ok ut)

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

Trenger du ikke klar lak når du bruker benga lakker det det du sier?

Hvor mye må jeg regne med å gir for den lakken over helle bilen inne i dører, motor rom o bagasje romet er også med.

Grunning + benga lakken + tynner?? (elelr en anne bilig å lakk som ser sånn ok ut)

du har 2 komponent lakk (som er vanlig bil lakk til 600kr litern+++) å 1 komponent lakk som DU skal, ha er ikke helt d samme som ebnga lakk nei, å du trenger ikke klar lakk! bilen jeg har bilde av under navnet mitt er lakka me slik lastebil lakk;)

om du ksla ta hele bilen som du sier, må du rekne me ca 3-4liter! gruning trengs ikke bare matt ned hele bilen me 400-600 pappir;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by holand

litt of topic: men jeg lurer på om noen som kan gi noen tips angående matting.

tenkt å matte ned bilen selv og levere den til lakkerer.

400-600 papir sier du ? bare å ta dette på en slipemaskin og kjøre i vei da eller ?

hvor mye du må pusse, spørs på hviken farge du skal ha, vs. fargen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tosk

du har 2 komponent lakk (som er vanlig bil lakk til 600kr litern+++) å 1 komponent lakk som DU skal, ha er ikke helt d samme som ebnga lakk nei, å du trenger ikke klar lakk! bilen jeg har bilde av under navnet mitt er lakka me slik lastebil lakk;)

om du ksla ta hele bilen som du sier, må du rekne me ca 3-4liter! gruning trengs ikke bare matt ned hele bilen me 400-600 pappir;)

Få et større bilde av denne bilen din med lastebil lakk. Er flere som skulle hatt litt ny lakk til ikke så kjempe stor sum ;)

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lakket en volvo rally bil(volvo orginal) bil med benga lakk...hadde bra sprøyte og det utstyret som trengs for og gjør en hel lakering..og det resultatet der ble utroligt bra....lakken tåler masse...så det er en billg og bra måte og lakke bilen på vist du har rett utstyr..skal selv lakke 240en min,,men da går jeg nokk for laste bil lakk...eller vanlig 2komponent bil lakk...

Bmw 320 Ci

Lenke til kommentar
Del på andre sider