Gå til innhold

er Harman kardon TC600 en grei forsterker?

Ranger emnet

CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Sitat
Originally posted by CrZyWiz

Ja jeg vil ha litt pen bass,men samtidig kunne trykke på :) så jeg tror Infinity sub er merket for meg. en slik Kappa Perfect 12". Men da er jeg 200% sikker på at jeg gjør ett kjempekjøp.

Selv om det er et konkurrerende merke til det jeg importerer, må jeg ærlig innrømme at Infinity har generelt laget mye bra basser. Så du blir sikker skikkelig fornøyd, selv om jeg nok hadde valgt noe annet:D ;) ha ha ha

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

hehe,ja bra du ikke er den som bare mener dine merker er brukbare :) Men hvilke av de merkene du importerer vil du anbefale meg da? :) Kan jo ikke skade det.

Kravet er: Ha klar\fin bass. samtidig som den skal kunne trykke godt.

Neida, de eneste som hevder at kun deres produkter fungerer, gjør dette da dem mangler seriøse argumenter for sine egne. Jeg har ikke nor problem med å snakke i positiver ordlag om produkter fra andre leverandører, men jeg forbeholder meg retten til å si i fra om det ikke er noe tess og, men da sier jeg hvorfor.

Egentlig har jeg sluttet med å direkte anbefale egne produkter, men siden du spør, skal jeg svare.

Alt kommer litt ann på pris men skal du ha top of the line kan du velge mellom:

Eton 4890,-

CDT Eurosport 3890,-

litt ned kommer:

CDT HD-1220 2950,-

Soundstream VGW-12 2790,-

CDT CL-1215 2290,-

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Mr. SQ

Et monster av en forsterker på den riktige måten. Ikke en haug med tull og fjas. Skikkelig dimensjonert, og en meget oppegående strømforsyning. For å si det slik, jeg ville tenkt meg om flere ganger før jeg solgte en slik. Dette gjelder flere konstruksjoner fra 90 tallet. Noen av disse er:

- gode gamle Lanzar Optidrive konstruksjoner.

- gamle PPI'er

- HiFonics'er

- Gamle RF'er (kanskje ikke de jeg personlig liker best, men vanvittig seriøse konstruksjoner, med masse driverevne)

Jeg ville og tenkt meg om flere ganger før jeg hadde solgt endel av de gamle Soundstream Reference og Rubicon forsterkerne, ikke minst også Class A. SS har nok ikke blitt noe dårligere, men ikke bedre heller.

Selv billige forsterkere var ofte bedre før. De gamle JBL forsterkerne f.eks. kjedelige som juling utseendemessig, men de funket meget ok til prisen. Kan godt være dem er like gode nå, men har ikke hørt dem på mange år.

Det er meget synd å følge den generelle trenden inne bilstereo. Det er pr i dag færre firmaer som lager skikkelige konstruksjoner enn det var på 90 tallet. Desverre har også flere av de gromme 90 talls merkene blitt gjort om til leverandører av produkter som ikke er verd skyggen av sine gamle konstruksjoner.

mvh

Har du drukket maling ? :D :D

Ikke kom å påstå at gamle Lanzar Optidrive amper er bra.....Heller ikke gamle PPI amper... Jeg er enig med deg når det gjelder RF amper og Hifonics amper....

De fleste av disse merkene du nevner er idag kjøpt opp av andre og drives av helt andre personer enn de som "startet" merket. De har heller utnyttet "merkesvaren" og selger produkter pga dette, ikke fordi det er BRA produkter....Så jeg holder med deg der...

Selv Om H/K ampene hadde ett VELDIG bra rykte for noen år siden, så er de ikke såååå heftige idag, men selvsagt til 1200,- så får du mye for pengene...;)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Da var forsterkeren testa i en kompis sin bil,da jeg ikke har lagt opp kabler i min.

stakkars SPLen sleit hardt med å holde med i svinga :D

men lot merke til en ting,viften\ene gikk ikke,så den ble litt over lunken.

noen som vet hva som gjør at viftene ikke går?

dårlig kontakt, ødelagt vifte etc?

du må nesten ta den opp å se.. den vifta som står i ligner fælt på en pcvifte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har brukt 1xH/K TC600 og 2xH/K TC400Q i en tidligere konk.bil og det er muligens ikke noe galt med viften, hvis forst. var lunken.

Den skal opp i en bra arb. temp. før den slår seg på, men du kan alltids sjekke den.

Det som er en mulighet for å få inn større strømkabel i forst. er å bruke slike kabelredusere plugg som går f.eks. fra 50kv til 20kv. spiss og tilpasse spissen slik at den går inn i forst., mener du får de fra 20kv til 10kv også, mener å huske at H/K tar 8 el.10kv.

Kan i alle fall anbefale forst. på det varmeste.

De siste som ble solgt av de H/K forst. var Champanje/Sølv farget.

Jeg brukte min på 2xJBL 1200 GTI (Gamle og gode 1000w) og det dunket veldig bra, spilte så bra at støvhette løsnet på den ene, imp. viste ikke hva det kom av, men den ble fikset på garantien pga. den røyk ikke i limingen men ca. 1cm inn mot midten.

Lykke til med bygget.

Mvh

Odd V.Slette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Odd Slette

Hei!

Har brukt 1xH/K TC600 og 2xH/K TC400Q i en tidligere konk.bil og det er muligens ikke noe galt med viften, hvis forst. var lunken.

Den skal opp i en bra arb. temp. før den slår seg på, men du kan alltids sjekke den.

Det som er en mulighet for å få inn større strømkabel i forst. er å bruke slike kabelredusere plugg som går f.eks. fra 50kv til 20kv. spiss og tilpasse spissen slik at den går inn i forst., mener du får de fra 20kv til 10kv også, mener å huske at H/K tar 8 el.10kv.

Kan i alle fall anbefale forst. på det varmeste.

De siste som ble solgt av de H/K forst. var Champanje/Sølv farget.

Jeg brukte min på 2xJBL 1200 GTI (Gamle og gode 1000w) og det dunket veldig bra, spilte så bra at støvhette løsnet på den ene, imp. viste ikke hva det kom av, men den ble fikset på garantien pga. den røyk ikke i limingen men ca. 1cm inn mot midten.

Lykke til med bygget.

Mvh

Odd V.Slette

Hadde også samme problem med støvhettene på JBL GTi 1500.. hadde to stk og det skjedde på begge.. :(

og jeg måtte betale dyrt for å få det fiksa.. brukte de sjelden så de var jo "utgått" når jeg skulle bruke de.. ihvertfall utgått på garanti.. jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider