Goop Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Kor lenge laga de 960(s90)? Hvilke forskjelling modeller fikk man? Med motor, som f.eks 3.0 turbo? Effekt? Vil egentli vite alt om den bilen...:P Lyst på sånn..:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by 240 rånar Kor lenge laga de 960(s90)? Hvilke forskjelling modeller fikk man? Med motor, som f.eks 3.0 turbo? Effekt? Vil egentli vite alt om den bilen...:P Lyst på sånn..:D Hei du er ikke den eneste som har det nei.. nyyydelig bil!! men sabla dyr da! tror de holte på til 99 ellerno.. vertfall 98! motorer? hmm er vel en 2.3(2.5)Turbo eller 3.0L rekke sekser på 204HK.. Det er en fin motor serru!! Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Tja,etter hva jeg vet ble 960 produsert til 98.Men har sett noen som har vært registrert i 99..men de var nok de aller siste. i "gammle typen" 960 fikk man kun 3liters 6er på 204 hk,men den fantes også med blandt annet b204ft.(som gikk hovedsaklig til utlandet type belgia,italia osv).Da nye typen 960 kom gikk man visst bort ifra 960 turbo og det fantes en 2,5 liters 6er på 170hk og 3liters sekser på 204 hk.Da 960 byttet navn til s/v90 kom også en 3liters 6er på 180 hk med manuell.Volvo mente vel ikke at m90`n dugde på 204 hk..hehe;) altså 204hk seksern fantes kun med automat.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 tror grunnen til at de gikk ned til 180 hk var for å få en motor med mere bunndrag. Etter hva jeg har skjønt er det stort sett kammene som senker effekten. Har hørt om folk som har byttet til de tidlige kammene i nyerere motorer. M90 burde jo holde for langt mere enn 200 hk :) Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 For bytterligere info sjekk:info volvo 700/900 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by bcrazy tror grunnen til at de gikk ned til 180 hk var for å få en motor med mere bunndrag. Etter hva jeg har skjønt er det stort sett kammene som senker effekten. Har hørt om folk som har byttet til de tidlige kammene i nyerere motorer. M90 burde jo holde for langt mere enn 200 hk :) hehe,ja m90n duger vel til det..Men bedre bunndrag enn i 3litern?hmm,har ikke sett noe oppgitt nm på dem men...Kjører 3liter selv,å kan nok bekrefte att det er bra bunndrag ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Originally posted by maxis hehe,ja m90n duger vel til det..Men bedre bunndrag enn i 3litern?hmm,har ikke sett noe oppgitt nm på dem men...Kjører 3liter selv,å kan nok bekrefte att det er bra bunndrag ja. orginalt: 204hk @ 6000rpm 267nm @ 4300rpm (litt usikker på dette rpm) 80% av nm @ 1000rpm!! etter chip: 224hk / 320nm! du kan jo også tjene litt på sports-eksos, sports-kat, sportsfilter, etc. Om motoren skal i en gammel bil, kan man gjerne fjerne kat. uten å overgå org. avgasskrav for kjøretøyet. ergo. mer å hente. Det var en svensk sportsbil på 1000kg med orginal b6304f. Den hadde 5tr manuell og dro 0-100 på 6.5! i 95' kom det ny utgave, b6304fs med 201hk. den har høyere intervall på reg-reim skifte. det går ann å bygge om den eldre utgaven til nyere type regreim og reimhjul. men det koster nok mer enn et par regreimer.. hehe. motoren er forøvrig 4" lengre enn b230 og veier 20kg mer tror jeg.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Har du flere bilder av denne 164'en????? Den så j..... rå ut!! Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Gå inn på http://www.gemigdinbil.nu/ å last ned movie 2 til venstre på siden.. der har du den 164 som er nevnt ovenfor.. sorry offtopic... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Originally posted by Mad-Ass Har du flere bilder av denne 164'en????? Den så j..... rå ut!! sjekk her: http://www.ele.tut.fi/~haka/Meetings/GCP/imagepages/image32.htm bare bla mot høyre, så ser du alle bildene fra den bilen. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 noen flere som har info/noe intressangt å komme med? Kan legge til at det finns en modell som s90 executive som er forlenget 15 cm(altså lengre bakører) med mye bedre plass baki. Disse finns både med(mindre siderute i taket bak og uten.??) Finns jo dom vanelig også limo-utgaver av disse..Vidre så har 960 90-94 samme dash som nye typen 760.88-90..Eneste forskjell på en 765 88-90 og en eldre 965 er annen motor/boks og at 960n har nyere type seter..Greit å vite..På en sedan er jo i tillegg bakenden forskjellen...Vidre så kom det en masse nyheter da 960-95 kom ut..for å nevne noe så kom det totalt nytt utsenede,nytt dash/interiør,nå fikk også 965 delt bakende samtidig som det kom en ny type aksling som nå hadde en slags "bladfjær" som ligger på tvers på akslingen i motsetning til spiralfjærer på den gammle.nytt vidre var vel en 2,5 liters motor,manuell girboks,glasstakluke++++i 1996 ble også set gammle innsprøytnings systemet byttet ut til en nyere type+++++en masse som jeg sikkert har glemt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 volvo s90 royal executive eller hva den nå heter,legg merke til den spesielle sideruten bak samt de lengre dørene: og her en "wannabee volvo c90executive".kunne gjerne hatt en 2 dørs 960!:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 noe mere noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 du har jo jesustic sin volvo 242 med 960 motor + twinturbo.. så har du den norske, sorte 242'en med 560hk tt på 960 motor: http://www.volvo-power.net/div/242twinturbo.zip jeg har også en del andre "vitmotor" 6syl 240 konverterte biler på lur, men de er lagret på maskinen hjemme. skal se om jeg husker å legge ut url'er her når jeg kommer hjem (6-7 tiden i kveld). bla.a. en 145, ombygget til macpherson, 960 motor, 960 skinnstoler, 164 front, m.m. bilder av div. motordeler til 960: http://www.volvo-power.net/div/b6304/parts/ Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Skal forsøke å fixe bilder en dag av en annen 242 med 6erturbo som ikke er så godt kjent... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.