Gå til innhold

montere turbo på en rekke 6er.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

har tenkt litt,å har en xtra motor som æ skal overhale trur æ,så kom turbo inn i tankegangen..e det mere arbeid å kostnada enn gøy å fikse det?:rolleyes:

 

e blank når det gjeld turbo,så om nån kunne si ka som må gjøres,tenke da på kosn turbo som anbefales,ka bør gjøres med motorn,osv... biln e en dodge dart 69 mod..

:op :)

 

had vært fint om nån hadde nån bilda så man kunne fått sett kosn ting ser ut me sekser å turbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EGENTLIG ikke så vanskelig (men på en annen side er jo alt lett visst man kan det) :rolleyes: men iallefall så er det kompen i motoren som avgjør om det er vits å sett turbo på den, er det formye komp så kan man jo såklart dekomperimere motoren... jeg kunne skrevet her resten av dagen.....

 

Konklusjon: Kjøp v8 istaden....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på det å,men da sir alle,alt for mye arbeid å bygge om,selg heller å kjøp ferdig me v8er... :( grunnen til at æ tenkte på turbo va at æ har den motorn som æ skulle overhale tenkte æ,å me lange vintra hær i nord så har æ god tid å puske me det,syns det høres spennanes ut,bygge sin egen sak....nån som vet kas bila man kan ta turbo ifra..? såg en som hadde turbo på en 6er så det nå jo gå,den hadde vist rundt 250 hk..turboen het vist t4? huske ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by t.a nilsen

uups,skulle kansje logge under teknikk sia det ikke e snakk om v8er...:(

 

Går nok bra det, kunne likegreit vært "Amcar"-forumet enn V8power. Nå må vi (amcar folk) tross alt "menge oss med" bl.a. BMW og Mercedes folk med V8'ere :D

 

Vil vel si at det er lettere eller bedre å la være å gjøre noe så ekstremt med høvelbenken din, hvis du ikke nødvendigvis har kunnskapene selv eller venner som kan stille opp den dagen noe "uforklarlig" skjer med den, og du står der som et spørsmålstegn... "Custom" motorer og lignende krever ofte hodet til den som har bygget det, for å løse eventuelle problemer senere. ELLER, du kan lese masse bøker og spennende ting på nettet, og forstå hvordan og hvorfor, og gjøre det selv :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm

 

Det enkleste er nok å få tak i en M90 kompressor fra en supercoupe eller lignende...

Det er en Eaton sak som står originalt på alt fra 3.8 liter til 5.7 liter motorer.

Finnes også i diverse kitt beregnet for 4.8 til 6.0 liter motor.

 

Liten, enkel å plassere, bruker lite effekt, og er effektiv.

 

Du slipper å tulle med olje fra motoren og annet griseri.

 

( 125% økning på en 6.0liter truck motor med intercooler...)

Er ikke så dyre i brukt tilstand heller...

 

Olds69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår