Kebab gud Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Hva er egentlig forskjelden på AE85 og AE86 ? det var alt :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apsis Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Tror da de prater om det i Initial D. Han ene kammeraten til Takumi har kjøpt seg AE85, med troen på at det var en AE86. :) Samme karosseri, men med singelkam 1,6 uten effekt, og dårligere egenskaper (myk osv.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 85 har tromler bak, mindre skiver foran, ikke sperre, myk fjæring, dårlige dempere, annet interiør (stoler, instrumenter++) har 3a-u motor (85 hk) kort sagt; riktig karosseri, med feil innhold! den er også kjent som "super turtle mobile" noe som sikkert beskriver den bra. men skulle du få tak i en, er det ikke noe særlig vanskelig å bygge om! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 På norske veier så er det vel looks som teller :D Vil tro at en skikkelig ombygging av AE85 -> AE86 enklest kan gjøres med en AE86 som donorbil, om du tar poenget.. Tror ikke det bare er å bytte motor for å si det slik.. hele drivverket (sikkert ikke girkassa da, T-50?), hjuloppheng, bremser og interiør er forskjellig slik at en ombygging høres ut som en kjedelig og dyyyr affære. Apsis: Initial D ruler.. driver og ser meg gjennom det nå. Kom akkurat til den episoden som du nevner (sesong 1, ep 10) hvor Tachis kamerat kjøper en AE85 og alle ler av ham, det kuleste er når Tachi blir sinna på de store guttene og skamkjører dem i senk med "super turtle mobilen" som han insisterer på å låne. he he.. han tenker inni seg at bilen ikke engang akselererer i nedoverbakke engang :D Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by hart På norske veier så er det vel looks som teller :D looks? fra en 86? ta deg ei pille! en 86 uten litt "ekstra" er i grenseland til anonym! (men fin fordet, da:)) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 he he.... var litt ironisk da. Er ikke lov til å kjøre så fort her til lands, samma f. det, for bilene ser jo nesten like ut ;) Tenker heller på at utseendet til en AE86 er vel mer en fetish for enkelte disponerte mennesker.. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Hataci-go vs Hataci-ruko (husker ikke åssen det skrives) :rolleyes: Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by hart Tenker heller på at utseendet til en AE86 er vel mer en fetish for enkelte disponerte mennesker.. Sånne som meg kiddie Men jeg kjøpte egentlig min for lyden...... (og kjøreegenskaper, da) Originally posted by Ottesen Hataci-go vs Hataci-ruko (husker ikke åssen det skrives) Hachi Go, Hachi Roku (men egentlig med noen krusseduller vi aldri kommer til å forstå):D Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 (men egentlig med noen krusseduller vi aldri kommer til å forstå) Tenker du på Katakana; det Japanske skriftspråket for blant annet engelske (som i: reddozone (redzone), dorifto (drift), skuru (school) og andre utenlandske ord? Japansk er forresten ikke sååå vanskelig å skjønne seg på, men skriftspråket deres er noe mere komplisert. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Tenker på de vanlige Japanske skrifttegnene, jeg (kanji, om jeg husker riktig). Japanerene har jo ett tegn for hver lyd, f. eks ett tegn for "ha", ett tegn for "chi" og så videre. Det er mye verre å forstå enn det muntlige språket... (som jeg faktisk får med meg litt av, da jeg har sett rimelig mye anime (japansk tegnefilm) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Originally posted by Skidracer Tenker på de vanlige Japanske skrifttegnene, jeg (kanji, om jeg husker riktig). Japanerene har jo ett tegn for hver lyd, f. eks ett tegn for "ha", ett tegn for "chi" og så videre. Det er mye verre å forstå enn det muntlige språket... (som jeg faktisk får med meg litt av, da jeg har sett rimelig mye anime (japansk tegnefilm) Resten av hele skriftspråket kalles "Kanji", og består av 1945 forskjellige tegn om jeg husker rett. Men her betyr hvert tegn en forskjellig ting, for eksempel sol, vind, regn, bil etc. etc. Det er Katakana og Hiragana som definerer forskjellige ordlyder. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apsis Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Vi fortsetter offtopic: Er det riktig at Toyota skiftet navn fra Toyoda fordi det ville gi dem et mye kortere navn med japanske tegn? :) For han fyren som starta hele greia het vel Toyoda til etternavn? Mulig jeg er helt på jordet nå da men :D Hart: har sett det meste av sesong 1 av Initial D.. prøvde å se på videre også, men nå har jeg fått sletta de eller no.. :rolleyes: La meg oppsummere tråden: AE86 > AE85 :) (unntatt karossens utseende og størrelse da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Toyoda ble til Toyota i 1936 og samtidig et varemerke. http://www.facm.net/eng/col_10.htm Det ser ut til at Sakichi Toyota på "Toyoda Automatic Loom" fikk navnet sitt på bilen etter at de het Toyoda først. Vet ikke om kilden min er 100%, men pyttsann. Bare for å slenge noe on-topic på slutten. Om man fikk kloa i en AE85 med seriøse planer om ombygging, så tror ikke jeg at jeg hadde nøyd med meg en enkel AE85->86 konvertering med en slapp 4A-GE. Tror jeg ville tenkt større da :D Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apsis Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by hart Bare for å slenge noe on-topic på slutten. Om man fikk kloa i en AE85 med seriøse planer om ombygging, så tror ikke jeg at jeg hadde nøyd med meg en enkel AE85->86 konvertering med en slapp 4A-GE. Tror jeg ville tenkt større da :D [/b] "slapp 4A-GE"??? Vask munnen din! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by hart Bare for å slenge noe on-topic på slutten. Om man fikk kloa i en AE85 med seriøse planer om ombygging, så tror ikke jeg at jeg hadde nøyd med meg en enkel AE85->86 konvertering med en slapp 4A-GE. Tror jeg ville tenkt større da :D hva da? 7AFE eller 3SGE??? turbo er helligbrøde... Så en med B16B en gang (civic r v-tec), med ca210hk (?husker ikke helt). den gikk rimelig fælt! Egon Buch i danmark har 460hk på sin 4ag 16v..... (med turbo da) det er vel ikke slappt? trd sin 16v (fra best motoring ae86 special-videoen) hadde 220hk ved 10.000rpm, og 19.5kgm ved 8500rpm... heller ikke akkurat slapt, og en lyd som overgår til og med skyline kpc10!!! helt sinnsvakt! Personlig ville jeg helst ikke byttet, med mindre det var til 4a-ge 20v, eller nevnte 3sge. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.