Gå til innhold

Montering av effektanlegg

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Skal montere effekanlegg nå :) Jippi..

Men lurte da på om det var noen deler jeg burde kjøpe inn i tilegg , tenker da på ekosklyper eller hva det heter .. Ting som jeg trenger for å montere ?

Ellers andre tips for at det skal bli bra montert. Har hørt at noen har klagd over at anlegget henger litt skjevt eller at det slår opp i bakaslingen ?

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosklemmer str 57 (2"), eksospasta for å holde sugerøra tette, og for å lette evt. demontering senere. En kompis med litt "holde-hendene oppe"-humør (ved bruk av bokk, som btw er en kjempe fordel). Vinkelsliper, overganger fra 42mm til din nye dimensjon (hvis du da ikke er ein slik stor kar at du bytter helt forfra til enderør) Sånne omslagsbeslag er greie å ha om overganger er vanskelig å få tak i, fungere bare fra samme diameter til samme diameter. Eks 42-->51 overgang da treger du slike omslag for å skjøte overgangens side på 42mm til originalrøret på 42mm. Går kjappt, jeg byttet eksosanlegg på min i friminutt på skolen. Jeg har senket 60-60 og har ingen verdens problemer med bak aksling, thow er min bil ganske stiv, men det er god klaring. Pass på at du kjøper riktig bøyer for å få riktig klaring.

++arbeidslyst på boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar !!

Så jeg trenger eksospasta og klyper .. Det var jo ikke allverden ..

Jeg bestillte også effektrør settet fra autospar. Det ene av de rørene er til å erstatte katalysatoren . Så det vil si at monterer jeg alle rørene så får jeg raka rør :) Men hvordan blir lyden da ? Jævlig eller ganske bra ? Vet at det blir bra lyd hvis jeg fjerner alle lyddemerperene untatt kat n . Men hvis jeg fjerner kat n så får jeg litt mer hester og er keen på det . Men er ikke keen på stygg lyd.. Noen erfaringer , hva høres best ut ? raka rør eller barer rør frem til kat n?

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller prøvd med to ordinære potter, du kan jo sette på effektpotta di og prøve åssen det er

Hæ ?

Effektpotta skal på uansett .. Eller er det effektrøret du tenker på ? Jeg skal ha feeet lyd får jeg det med med effekpotten og ved å fjerne den bakre lyddemprene . Eller anbefaler dere bare og sette på effektpotten ? Jeg vil ha kul lyd , ikke lyden man har når halve eksosanlegget er ødlagt .. Skjønner ?

Og ja jeg vet , jo større motor jo fetere lyd . Men jeg har kun 90 hester på beite så sånn er det ...

Noen som har rakarør her ,, bra lyd ? eller stygg lyd ??

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ordinære potter så mente jeg altså ikke katalysator-potter.

Sett på effektpotten din og "effekt" røret. Liker du lyden så gjør du ikke no mer.

Med min 90 hk med ei Supersprint potte (Effektpotte, men helt annen lyd enn f.eks Simons. Simons bråker mer!) var rent ubehagelig. Den bråket uansett turtall og pådrag. 200 mil til og fra Mantorp var en prøvelse.

Samme eksosoppsettet med 2.0 16V, hører ikke motor eller eksos ved vanlig kjøring. skjer ikke no før hestene slippes løs.. ;)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider