Jap_Power Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Noen som vet hva 'rocker shaft' betyr på norsk? Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Tror det er der man fester ventilarmen (rocker arm).... alså "pinnen" der man fester armen...... Hadde vært litt enklere om du hadde litt mer info..... åssen bil feks ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet September 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Bilen er en Nissan Sunny. Men motoren er fra Nissan Cherry GTT... Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Narmacil Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 rocker er jo ventilløftearmen, shaft er aksling ;) Siter -70 Camaro -427 cui Big Block -TH400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Hva er den direkte oversettelsen av 'swaybar'? Ser folk flest bruker ordet swaybar... Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 (Anti-)swaybar: Sway er 'svaie', eller 'svinge', bar er stang, rart oversatt 'svaiestang', mener da selvfølgelig å hindre svaiing i bilen, altså krengingshemmer/stab.stag (IKKE støttestag/fjærtårnstag) Rocker shaft: Rocker er jo vippearm. For de av oss som har sånt i motoren, vet man jo at denne overfører opp-ned bevegelse fra kammen mellom støtstengene og ventilstammene, trykker ned på ventilene kan man si. Shaft fordi at istedenfor separat montering (en pinnebolt i toppen per vippearm), henger alle side om side på en aksling. Noen vippearmer har en justeringsskrue i ene enden, andre er ikke justerbare i det hele tatt (Som Ford Cleveland, Chevy 6.2-6.5, og Chevy LS1/-6 + mange fler), dette krever hydrauliske ventilløftere med mye "vandring" innvendig.. Mange her visste sikkert mye/alt dette, men tok med alt for de andre... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.