Gå til innhold

FWD får meg til å føle meg som en pen ballerina i rosa trikot

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha, hørtes ut som det var mye kunnskap og erfaring bak den uttalelsen :wonder

Min?

Jeg har ingen erfaring nei, men jeg sitter her og leser om folk som mener FWD er blottet for kjøreglede, umulig å kjøre, som syter om at FWD ikke slenger med rumpa osv.

Men da er det vel heller de som ikke greier å kjøre da...

HVorfor skulle det forresten være så mye "kunnskap og erfaring" bak uttalelsen? Jeg fortalte hva jeg har sett og opplevd...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, det som gir kjøreglede er altså å kunne legge'n mest mulig brei. Er det det dere sier?

Isåfall har jeg misforstått, tror jeg.... :rolleyes:

Jeg tror jeg også har misforstått litt da.

Alfa Romeo er FWD og byr på en god dose kjøreglede selv om det er "feilhjulstrekk".

Og Alfa Romeo er den eneste FWD bilen jeg har kjørt hvor jeg ikke hadde skjønt om jeg kjører en FWD eller RWD, hehe :)

Jeg for min del liker den lune og gode følelsen RWD gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dont give a shit !

Jeg hater FWD... Det er noe forbanna dritt.. Tar du en sving med for mye gass går det rett i grøfta.. og dem drar seg til alle mulige sider når du gasser opp.. da gjelder det å holde fast i rattet!

+ at det finst ikke noe mer KJEDELIG å kjøre både på vinter og sommer føre!!

Og jeg er sikkert ikke mer innkompetent en det du er :D

Nei, har hatt den i et år ca. nå.. :D Og har fått et par erfaringer med FWD.. og jeg liker dem ikke ;)

Og alt dette er MIN egen mening. Jeg driter langt i hva andre måtte mene om RWD. Jeg liker det og er fint fornøyd med det!

Jeg konstaterer at med en gang du får svar på tiltale, reagerer du med at "det er din mening". :) feig måte å "forsvare" seg på, men ofte brukt her på bilforumet.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konstaterer at med en gang du får svar på tiltale, reagerer du med at "det er din mening". :) feig måte å "forsvare" seg på, men ofte brukt her på bilforumet.

mvh oddi

eneste grunnen til at jeg sa det var min mening var fordi jeg ikke gidder å krangle om noe så tåpelig som hva som er best av FWD og RWD!

Jeg liker ikke FWD, og syntest det er fryktelig kjedelig!!

Derimot RWD er mer morsomt.. og man kan få litt sladd ved å regulere gassen.

Noe man ikke kan med FWD.

Mvh.

Alpejohn

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste grunnen til at jeg sa det var min mening var fordi jeg ikke gidder å krangle om noe så tåpelig som hva som er best av FWD og RWD!

Da bør du lære deg å kjøre FWD, noe du åpenbart ikke kan. Den gøyeste bilen jeg har kjørt er forøvrig en bil med fwd, noe som var mange ganger kulere enn div opphora 240'er og sierraer jeg har sitti på med:) Både 240-sjåførene og fwd-sjåføren er flinke til å kjøre bil..

mvh oddi

litt smålei av at all fwd vs rwd-pratet ender opp i sladdeprat. bil er jo sååå mye mer!

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig foretrekker jeg rwd pågrunn av komforten..

Ved filskifte og gasspådrag har de fleste (mindre) fwd en tendens til å oppføre seg som ei harabikkje på spor.

Men skal ikke slenge dritt om andre folks oppfatninger og meninger av den grunn! ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som klager på FWD er bare veike bak rattet. Jeg har sett folk ratte FWD biler som RWD uten problemer...

Da har du nok ikke sett folk ratte en RWD skikkelig.

Jeg har kjørt endel FWD og RWD på vinterføre, og det er helt klart at det er stor forskjell på dem.

Klart det går og ha det veldig morsomt med FWD, men jeg nekter og tro på at dem slår en RWD når det gjelder og ha det morsomt på vinterføre.

Og det med at folk som klager på FWD er veike bak rattet er det verste tøvet jeg har hørt på lenge. Det sier vel mere om deg en om dem som snakker av erfaringer og meninger.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh.

Alpejohn

Dermed gjør du det her for å oppnå drift med fwd. Krever mer av sjaføren

http://www.superstreetonline.com/howto/10115/

EDIT. Drifte med Honda Integra Type-R

4Mb DivX

Skjønner ikke hvorfor rwd folk ikke skal ha det til at det ikke ann å ha det morro med andre biler. Snakk om tullball :P

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud.....pågår denne debatten enda!??!!??!?! doh

om 90% av folket kjører FWD, så kan det vel ha med at 90% av folket bruker bilen for å komme seg fra A til B.

Om noen av dere ikke har merket det enda, så er det norge vi bor i, og ALT som er morro, er enten ulovlig, eller avgiftsbelagt såååååå langt opp i rævva at det blir for dyrt. så enkelt er det.

dvs. jo flere hester du har, jo større behov for bakhjulsstrekk trenger du.

og, det vil si, mere avgifter på bilen= dyrere morro.

da staten norge ser på bilen som en pengemaskin uansett, og biler er så innihamperævva dyrt fra før, så har 90% av norge bare behov for en liten rotte med 85 hester for å komme seg dit de vil.

og siden fwd er det nest beste for å komme seg frem på glatten i norge, så velger folk dette, da det er en gylden middelvei for det de trenger.

ja, jeg vet 4wd kommer mer og mer, men det er en annen historie.

så har du oss da, avvikene..... doh de 10 %, sikkert mindre, som ser på bilen som en hobby, lidenskap, som strider mot alt som er gylne middelveier i norge... de som vil trimme, style, plinge og plonge.

hadde vi vært 90% av markedet, så er det jo klart at det hadde vært flere RWD biler....? :) det er jo simpel logikk det. en hver med en bitteliten forståelse for hva som selger i markedet, tilpasser jo produktet sitt deretter.....

FWD er bra på sin måte, så lenge det bygges rett, men det krever så mye mere av bygget.

om man bygger med LSD, og tilter spindler for å få kraften ned i bakken,og har en generellt lett bil, kan man kjøre vel så fort med en FWD på bane.

bare se på den lille sorte baneriggede golfen som suste rundt på våler ifjor.

den lille rotta uten turbo hold følge med eller kjørte fra BETYDELIG større og mer motorsterke biler.

pga, sin moderate vekt, vanvittige heng, og AKKURAT passe med krefter til at den ikke spandt, og heller fikk med seg farten ut av svingene, gjorde at den kjørte på noe sinnsykt. grisemorsomt på sin måte :)

RWD er å blir LEKETØY for store gutter!

motoren rettstillt, mere plass i motorrom, kassa halvveis inne i kupeen, går dritbra.....RETT frem!

ja, det er morsomt, men stor motorkraft og ketsjupsyndrom i turboen,samt lett rumpe, gjør at som oftest er det ganske vinglete, og vanskelig å utnytte for fullt i svingete partier, da rumpa kommer som et skudd! var ikke EN jeg så ifjor av rwd som holdt følge med den lille golfen i svinger, men tok den på retta når de endelig fikk feste....

4wd er jo et kapittel for seg selv :)

finnes det en audi som ikke understyrer? :D

hehe, joda, jeg bare flipper. jeg elsker audi, men har ikke en selv.

mitsu og subaru har jo feitasystemer de også. :)

det jeg vil frem til, er at ALT er morro på sin måte!

slutt å mas om at ditten og datten suger, du er dust, fan til idioter og alt det der....

noen RWD, noen kjører 4WD, de fleste kjører FWD, sånn er det bare, og det er ikke noe vi kan gjøre noe med....

live with it! doh :)

invitasjonen til pilsdeling og inntak av svidd gummi i broderlig lag borte i storesvingen på rudskogen i år står fortsatt ved lag.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig foretrekker jeg rwd pågrunn av komforten..

Ved filskifte og gasspådrag har de fleste (mindre) fwd en tendens til å oppføre seg som ei harabikkje på spor.

Men skal ikke slenge dritt om andre folks oppfatninger og meninger av den grunn! ;)

WORD !!!

Akkorat det jeg prøvde å forklare tidligere.

Er fult klar over at FWD har positive sider også.. Men personlig liker jeg RWD.

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår