Gå til innhold

Rett pris på en 1981 Volvo 242..

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

• 2 months later...

hehe.. jeg var nødt. bilen som motoren står i akkurat nå, en '84 240 GL ble tross alt avskiltet på stedet :)

men, etter å ha gått grundig over bilen angrer jeg på at jeg i det hele tatt putta no ny motor i 240'n.. 242'n er jo dønn strøken. ALT fungerer som det skal, og den er tilnærmet rustfri. det som er av rust er BARE overflaterust og det skal jeg ta om et par uker. under bilen er det ingen rust overhodet.. vi lette i en time men fant ikkeno ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangla følgende lys:

parklys hs. foran

blinklys hs. foran, noe som gjorde at de andre blinka mye raskere

et tåkelys bak

et par baklys, hvorav det ene lyste hvitt

feil farge på blinklys vs. bak. (hvitt)

for mye fjernlys (!)

skarpe kanter i karosseriet hs.foran og vs. bak

mangla støtfanger bak (mangla HELE saken, sto igjen ett infestningspunkt)

var det no mer nå? mangla ryggelys, et dårlig og et VELDIG dårlig endeledd (10cm dødgang)

det tror jeg var alt :)

men 242'en gikk igjennom eu-kontrollen i dag, fikk 3 2'er feil for viskermotor, blinklys h. forskjerm og forstilling. viskermotoren fungerte så det krangla jeg vekk. sa jeg skulle senke bilen så skulle ta 4hjulskontroll senere og fikk ham til å gi faen i det jævla blinlyset. det var alt, ingen enerfeil eller noen ting :)

men fikk skryt for bilen ;) lurte på hva jeg ga for den å det sa jeg var hemmelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

hehe.. nå begynner ting å skje her :)

har strax fått nedi FK motor'n, chip til rundt 300hk er på vei (satser på å ta ut mellom 220-250hk, skifte kam og chippe.. får se hva orginalturboen greier inntil videre..) når jeg har penger til ny turbo og dyser så skal jeg passere 300 hester.. no annet er ikke diskutabelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dropper snutepanseret inntil videre.. skal prøve å modde en flatnose grill med netting i, så skal jeg velge om jeg skal ha flatnose eller snutepanser, og om jeg skal ha turbogrill eller nettinggrill.. tiden vil vise.. :D

egentlig jævlig synd at jeg ikke har råd til å lakkere den.. for det trenger den i mine øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider