Gå til innhold

Escort RS Turbo (Evo 6) Prosjekt

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

Heisann, fett prosjekt du har der.... Bra å se noen kjøre hele stilen og faktisk gjennomfører det også.

 

Vet du hva vektfordelingen er på bilen din eller hvordan man kan måle det?

 

Originally posted by Tape-R

og nettop handla oljekjøler og litt diverse!..

 

Hvor kjøpte du oljekjøleren og hva var prisen på denne?

 

Ikke glem å ta bilder under prosessen, du angrer bare senere;)

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du, akkurat det er jeg litt usikker på . skulle likt å finne ut av det.. bilen er veldig lett i ræva akkurat nå.. men det er bare morro. blir en helt annen kjørestil.

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lyst til og dele info om innkjøp av oljekjøler eller? ;)

 

Er den motoren du bygger nå mye tyngere en den forrige kan du muligens slite litt med tung "nese" a ´la Golf2 med VR6, særlig på tanke med at du har lettet bilen for annet vektkrevende stæsj. Det er det jeg tenkte på ang. vektfordeling. Vet at noen har flyttet batteri bak i bilen for og jevne ut littegrann. Men det finner du fort ut om du velger og gjøre etter du har testet handlinga når du er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

jonte ås kryte på seg å ha frakjørt en s4 er ingenting. det klarte jeg å med escorten. men det er nå fordi det var svingete veier. fyren trodde jeg kjørte en cosworth. Var skuffende leit å la han høre at det var en 1.8l med 105hk.

 

Bortkasta trimpenger på 340hk gitt..

 

Dette var ikke på så veldig svingete vei heller.. Men, jeg skjønner poenget ditt.. Men, å ikke klare å svi fra en Suzuki, det er rart.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, men jeg har sett noen suzuki swift som har grisa en del biler jeg ass.. noe av samma dritten som fiat uno turbo. gikk fært som faen så det skulle jo bare mangle.

 

Jeg kjøpte cooleren hos b4you. ruud ordner slikt for meg. pris?..... aner ikke... ikke betalt :)

 

når det gjelder dette med vekt fordeling så driter jeg i det... akkurat HVOR perfekt fordelingen skal være hakke jeg nytta av. dette blir en gatebil for det.

at motoren blir tyngre?=... njaa... du kan jo bare regne på turboen + 3-4kilo xtra pga cooler

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Poenget mitt var vel det at når han først skal bygge motor med turbo og slikt, så hvorfor ikke sikte litt høyere enn 50hk mere enn han har fra før av liksom..

 

Og om dere ikke hadde kjangs mot en Suzuki Swift, så neivell.. Jeg parkerte en S4 4,2 V8 i går, 290hk på 1900kg, jeg har 192hk på 1465kg.. Sjåføren har også mye å si :)

 

Tro meg..... Du har heller ikke kjangs mot den Suzuki`n !!

Og viss du tar deg tid til å lese innlegget mitt så ser du at det ikke bare var på svingete vei men på strekninger....

 

Kan ta et eksempel :

 

Vi ligger helt i ræven på suzuki`n og det ligger en bil forann den igjen.... Suzuki legger seg ut (gjør vi også)... 2 giret ble brukt (var vel i 70-80km/t så 2giret var nødvendigt) ... Uansett... VI HADDE IKKE KJANGS !!

 

Vi kappkjørte med den i nesten 30 min... Og ja.. Sjøfør har noe og si...

Viss en S4 ble "parkert" av deg så er sjøførenn elendig.... 325 E36 er jo ikke akkurat kjent for å stikke i fra så mangen biler med tanke på 192hp :D

 

160hp fordelt på passeligt med kg er mer enn nok...... En plass må man begynne.....

 

Taper : Hold tråden din aktiv du med bilder og info.... :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonte, husk også at noe av opplegget med å ta ut "kun" 50 hester mer enn orginalt er jo det å få driftsikkerhet :D hjelper lite med 250 hester i to dager..

 

 

når man begynner smått og pent kan man ta eventuelle oppgraderinger etterhvert. Dette bygges jo også på en orginal motor, ikke en sykt påkosta motor med masse forsterka deler. skal man kline til med 100 hester ekstra på en motor som ikke har vært laget for turbo, så koster det MYE penger å få brukbart. men en liten økning som tape-r gjør, kan meget godt gjøres på et visst budsjett.

 

 

forresten S4 er ikke no monster :D tunge flåter.. 325 er absolutt heller ingen racer..

 

vet ikke hva escorten til tape-r veier ? 1100 ?

1100 kilo 160 hester = 6.87 kg per hest

 

e36 325 saken din

1465 kilo 192 hester = 7.63 kg per hest

 

 

 

så det kunne faktisk hende du hadde fått problemer med å ta bilen du mobber selv :D

 

selv rett frem.

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mobber vel faen ingenting... ;)

 

Jeg bare synes at han burde satt høyere mål når han først startet å trimme, men jeg har fått svaret mitt på det.. Og jeg trur nok han klarer å utnytte denne bilen svært godt uansett..

 

Min 325 går godt nok den.. Så så :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonte. altså hadde jeg hatt en rs2k motor som jeg STARTER med på 150hk og trimmer opp til la oss si 250 det er en helt annen sak, enn å tyne en bedriten 105hk til 200hk. det er enda verre...

 

dermed starter jeg pent på lavt antall hk for å se om dette vil funke så jobbe opp. ikke glem at zetec turbo finnes det ikke mye av .. og de som finnes er det ingen som vil si en dritt om . så jeg vet ikke hvordan dette vil fungere. og OM det vil fungere i det heletatt... :rolleyes:

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STIGO:

 

du kunne da faen ikke en dritt..

før du utaler deg burde du lese litt info!!

 

rs2000 fantes ikke i mk3 mk4. Da fantes det RS turbo og xr3i.

 

136hk motoren? det er en 2.0l zetec/doch som sitter i mondeo.

130 i xr3i.

150hk i RS2000 dette var mest gjerne mk5 kaross. men det ble laget noen få i mk6 også.

 

Rs2000 fantes i MK1/mk2

 

Fikk du det med deg nå?. eeeeeeeeh....... Fint.

 

Turbopolo, kjempe fint, bare sleng ut link. Har lest en del om de sugemotor grejene dems. men sjeldent å høre noen nevne no ang,. turbo konvertering ;(

 

men gi oss gjerne linken:)

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey! artig at noen har startet med et slik prosjekt! faen meg på tide! håper alt vil gå bra for deg taper, ser veldig tøft ut, blir sikkert å ende opp med en fettartig bil :)

 

I england er det jo en del flere som driver med slikt, å det bruker å stå en del om det i preformance ford om turbokonvertering av Zetec motorene, det skal vistnok være en del billigere å trimme disse motoren iforhold til cosworth motorene, vistnok 1/4 billigere, men det blir vel neppe slik i norge!

 

Er mange som har bygget mye gromt av disse motorene, blant annet sunny fra england som sikkert har verdens raskeste fiesta med en 2l zetec motor på hele 450hk!!! denne lille dritten har en toppfart på hele 172mph ;) ikke noe jeg hadde turt..hehe

 

Stå på videre å få flere bilder !!!

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, bilen er vel grei den.

Men det er ikke noe særlig midtrabatt-knuser.

Det er kun det som teller her i verden, knus knus knus.

 

Hummer sier jeg, eller BMW.

 

Tape-R-Escort -> Oppå henger -> Skrotern,

der alle FORD hører hjemme.

 

Bare navnet er teit.

 

kos

- Kjører mammas hypermoderne ford escort 1.4i 1990 5-dørs ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår