Gå til innhold

Escort RS Turbo (Evo 6) Prosjekt

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

joa... 150hk er ikke så mye i en uno turbo heller men jeg kjørte faen ta meg fra mye rart. og denne som i tilegg har ganske bra bane egenskaper. så vil det hjelpe mye. trenger ikke mye hk. trenger bare bedre pådrag UT av svingene jeg:) inn i svingene går det fort nokk fra før av:D

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hvorfor tar du ikke utgangspunkt i en større motor enn dette? 160hk utav en turbomotor, det er liksom litt daft.. Men men.. Du får stå på, ser fett ut.. Lykke til! :)

 

160hp på lite vekt vil igjen gjør at en får en liten racer !

1000-1100kg på 160 turbo hp går GODT !

 

Å du har kjøpt deg Bmw med 192 hp... Vi hadde ikke KJANGS I HELVETE med en slik 325 E36 mot en Suzuki Swift (Ikke turbo) men ca 110-120hp ! Å dette var snakk om kappkjøring i 30min ;) Han lekte med oss !

Så hestekrefter i en bil forteller egentligt lite..... (disser ikke 325 , men for å sette et eksempel på hvor mye vekten i bil har :) )

 

Stå på tape-r..... Liker ditt realistiske 160hp mål !

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså som jeg sa før så er ØNSKE å starte på 160hk og opparbeide meg til onnkli fungerende MAx 200hk!

 

Jeg nekter å gå en hk over HVIS det skulle være sjanse for det jeg vil ha en brukbar og stabil motorkraft med ca 160-180 hk og kunne leke meg skikkelig og få brukt bilen enn å skryte på meg en masse hundre hk og møte opp på bane med en daff penis :cool:

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe understell tilhørerfortiden, det var lissom "forrige prosjekt"

 

men greit!

 

Gule koni f/b, bakdemperne er bygd om til coilovers ettersom jeg ikke finner stive nokk fjører, så jeg kjører med 350 pund race fjører bak, mcpherson forran.

 

Bremser er bygd om fra tromler til rs2000 bakstilling med 275mm skiver og ebc klosser. forran er det 300mm skiver fra st170 focus, (venter 330mm focus RS skiver) og 4pot brembo calipere.

 

Polybush foringer, alt av bremseslanger og rør er byttet ut med stålom slanger og nye og tykkere rør. Bremse pumpen er en elektrisk cosworth pumpe, har også en brake-bias ventil inne i kupeen. ABS og airbags er fjenet

 

caliperbak.JPG

 

coilover6.jpg

 

cosworthbremsepmpe.jpg

 

koni.jpg

 

spacerskive.jpg

 

wolwood.jpg

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

 

160hp på lite vekt vil igjen gjør at en får en liten racer !

1000-1100kg på 160 turbo hp går GODT !

 

Å du har kjøpt deg Bmw med 192 hp... Vi hadde ikke KJANGS I HELVETE med en slik 325 E36 mot en Suzuki Swift (Ikke turbo) men ca 110-120hp ! Å dette var snakk om kappkjøring i 30min ;) Han lekte med oss !

Så hestekrefter i en bil forteller egentligt lite..... (disser ikke 325 , men for å sette et eksempel på hvor mye vekten i bil har :) )

 

Stå på tape-r..... Liker ditt realistiske 160hp mål !

 

Poenget mitt var vel det at når han først skal bygge motor med turbo og slikt, så hvorfor ikke sikte litt høyere enn 50hk mere enn han har fra før av liksom..

 

Og om dere ikke hadde kjangs mot en Suzuki Swift, så neivell.. Jeg parkerte en S4 4,2 V8 i går, 290hk på 1900kg, jeg har 192hk på 1465kg.. Sjåføren har også mye å si :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonte ås kryte på seg å ha frakjørt en s4 er ingenting. det klarte jeg å med escorten. men det er nå fordi det var svingete veier. fyren trodde jeg kjørte en cosworth. Var skuffende leit å la han høre at det var en 1.8l med 105hk.

 

Bortkasta trimpenger på 340hk gitt..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår