Gå til innhold

Det mest ydmykende jeg har opplevd

Ranger emnet


Otto von Bismarck

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men helledussen, da.

 

Bilen min er ti år gammel. I de fem årene den har vært i mitt eie har den ikke hatt så mye som et fuskeslag eller noe behov for inngrep. Så driftsikkerheten er suveren.

 

En løs ledning førte til at bilen min fikk stopp i dag.

Hvilket kan skyldes mus, for det er titt og ofte muselort på injectionhodet når motorvarmeren har vært i bruk.

Muselort.. og av en eller annen grunn fuglefrø. Jeg har en teori om fuglefrøa, det skal jeg imidlertid la ligge.

En annen mulighet er at jeg kan ha "skumpet borti" ledningen da jeg nylig byttet pluggkabler.

Jeg tror mest på museteorien, ettersom jeg aldri begår feil.

 

Dagens "havari" har uansett ingen ting med driftsikkerhet å gjøre, bilen virker igjen nu, og hvorfor du blander VW Golf med Audi, forstår jeg bare ikke. Din Golf og min Audi er to vidt forskjellige biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Coopervan.

Jeg ser først nå at du har Peugeot og jeg innser sakte at det forrige innlegget mitt slettes ikke var nødvendig. Du snakker om elektriske feil. Bilen din er jo en eneste stor kortslutning. :D

 

Peugeot har vel ikke elektriske feil? :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to 205 GTI'er og det stemmer som Bismark sier at det bare er en elektrisk feil på dem, at det i det hele tatt er noen som tror at det elektiske kommer til å fungere med stive billige kabler som vibrerer av... hadde ikke problemer oftere enn konstant i alle fall.

 

Jeg koblet opp en komplett Ula-klasse radio og kryptostasjon i blinde, men 205 GTI fikk jeg aldri til å funke skikkelig.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og nei... Nå var det mye dissing av Pug her syns jeg... Elektriske feil?? Har aldri merka noe til det. Hmm... Kanskje fordi kjærra funker som en Flintstone-mobil, bare løper den rundt...

 

 

Jeg koblet opp en komplett Ula-klasse radio og kryptostasjon i blinde, men 205 GTI fikk jeg aldri til å funke skikkelig.

 

Hvis du som marinetelegrafist ikke hadde klart den oppgaven, hadde vel ikke den ubåten vært mye å skryte av... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Fikk motorstans i dag. Med Audien min, vel å merke.

Bilen daua ut helt plutselig i fart og jeg forsøkte nytteløst å starte den i gir. Jeg stanset og forsøkte starte den på normalt vis, men det fantes bare ikke tegn til gnist.

Så jeg fikk min far til å komme og taue meg, med sin Hyundai H100. Aldri har jeg følt meg så maktesløs. Det hadde vært helt i orden å blitt tauet av en annen Audi eller til og med en sur Mercedes. Dette var bare lavstatustauing. Jeg trøstet meg underveis med at det kanskje kunne se ut som om jeg dytta han foran meg. Likevel hadde jeg lyst til å sette en lapp i bakruta der det skulle ha stått følgene: "det er BARE en ubetydelig feil!"

Det viste seg imidlertid å være dårlig kontakt på coilen. Men jeg kommer ikke helt over at bilen min ble tauet av en koreansk brødrister med papegøyefargede skilter.

 

kondolerer ;)

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår