Zeus Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 hei jeg har sånn halveis kjøpt meg en 85mod 190e 2l som har gådd 190000km, men som det er en del feil på. jeg har nesten ikke betalt noen ting for bilen så det er i og for seg greit, men den trenger ny girkasse og helst nytt interiør. både seter og desjbord. i tilleg så trenger den å få fikset registerreim og viftereim. bilen er ellers fin i lakken og lite rust hva tror dere det vil koste med deler og muligens reprasjon på verksted? er det noe å satse på ? på forhond; takk for hjelpen MVH Zeus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Girkasse og interiør utslitt før 200000km? åssen i h*lvete? Er nok ingen registerreim på den motoren heller..Men dersom kjedet er slitt, så vil jeg tro det tyder på feil km på teller!? Pleier normalt å holde 250-300K Mulig bilen har blitt behandla som en dass? Se på foraene hos MB Entusiastklubb Mercefreaken 190 Klubben Lykke til Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Bytta registerkjede på 190`en jeg hadde ved 240000 km. Husker ikke helt hva det kosta, men vil tippe på ca 2-3000 kr. Bytte av girkasse tror jeg er rimelig dyrt. Hva med overhaling? Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 delene for bytte av kjede koster ikke stort, men det er ganske omfattende jobb å bytte alene..ett verksted bruker normalt ikke så lang tid på det, dersom de har gjort det før.. Girkasse kan jo fåes brukt! Automat eller manuell? Høggere rundt omkring har dette, Hauk motor, Båstad bil, star bildeler, MB høgg i bergen ++++ Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeus Skrevet September 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 nei, det er gott mulig jeg tar feil med det registerkjede/reimen.. var vel viftereim eller no e det var snakk om .. der er no i så fall noe som lager litt ulyder neddi dær girkassen må skiftes, vet ikke hva tiligere eier har gjort med den, men den er i hværtfall skiftet til en girkasse som ikke skal vær på bilen.. så bilen må over 5000rpm for at den skifter til 4. gir :eek:.. det er da en automatkasse. jeg vet jeg får kjøpt sån brukt, men er det noe omfattende arbeide å skifte den ? vet ikke så alt for mye om bil, men får nokk hjelp om det trengs. det er foresten gott mulig denne bilen er behandlet som en dass, tviler jeg forsåvit ikke på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 så bilen må over 5000rpm for at den skifter til 4. gir .. det er da en automatkasse. Hadde omtrent samme problem på kassa mi. Leverte bilen på verksted. Duden som så over bilen, fant ut at det kun var oljen på kassa som måtte byttes. Etter oljeskifte var kassa som ny. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by 90-300te Girkasse og interiør utslitt før 200000km? åssen i h*lvete? Er nok ingen registerreim på den motoren heller..Men dersom kjedet er slitt, så vil jeg tro det tyder på feil km på teller!? Pleier normalt å holde 250-300K Mulig bilen har blitt behandla som en dass? Lykke til Mellom 200 og 300 er omtrent der det blir dårlig. Kan kjøre med det en stund etter at det har begynt å rasle også, men det anbefales ikke. Dette er en kjent svakhet på disse motorene. Stammer fra tiden da kamakslene ble produsert i England. Disse pleier også å være utslitt etter 200-300 000 km, så det anbefales å bytte både kam og register. Dette er ikke helt billig. at girkassa er oppbrukt på en liten bil med så sløv motor, det er ikke helt vanlig. DET tyder i hvertfall på grisekjøring og dårlig vedlikehold. Snakk med Bergs automatserivce, de overhaler kassa for ca. 10 000, men kanskje er det nok med oljeskift og litt justering? Olja skal byttes hver 60 000, men hvis bilen kjøres hardt, bør den byttes oftere! Generelt så hørtes dette ut som en sliten bil. Se om det er mulig å få tak i en delebil med ok girkasse og motor, og bytt dette over. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by Zeus nei, det er gott mulig jeg tar feil med det registerkjede/reimen.. var vel viftereim eller no e det var snakk om .. der er no i så fall noe som lager litt ulyder neddi dær girkassen må skiftes, vet ikke hva tiligere eier har gjort med den, men den er i hværtfall skiftet til en girkasse som ikke skal vær på bilen.. så bilen må over 5000rpm for at den skifter til 4. gir :eek:.. det er da en automatkasse. jeg vet jeg får kjøpt sån brukt, men er det noe omfattende arbeide å skifte den ? vet ikke så alt for mye om bil, men får nokk hjelp om det trengs. det er foresten gott mulig denne bilen er behandlet som en dass, tviler jeg forsåvit ikke på... Det er registerkjede på disse. mb har holdt seg unna registerreim, da det fører til for mye vedlikehold! Når dette blir slitent, vil det gi en "raslende" lyd. Ofte hører du raslingen rett etter oppstart, men den blir borte/bedre etter et par sek. Strammeren er drevet av oljetrykket, så med en gang du får trykk, vil denne stramme til. Tror du skal ha 722.4-kasse i din (ikke sikker,men). Disse er ganske universale, men forskjellige versjoner har selvsagt forskjellig utveksling. Det er imidlertid ingen mb som skal opp i 5000 o/min før den girer opp hvis ikke du gir masse gass. Hvis du ser ned i motorrommet, så går det en wire fra gassen til girkassen. Denne "forteller" girkassa hvor mye gass du har. Hvis du gir mye gass, så strammes denne, og girkassa vil vente til høy rpm før den girer opp. Hvis denn er for stram, kan du få problemet du beskriver. Når du ikke har gass, skal denne være slakk! Prøv å koble den fra, eller slakke wiren ganske mye, så er det ikke umulig at det hjelper. Det skal ikke være veldig hokus-pokus å bytte kasse. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by Four rings Hadde omtrent samme problem på kassa mi. Leverte bilen på verksted. Duden som så over bilen, fant ut at det kun var oljen på kassa som måtte byttes. Etter oljeskifte var kassa som ny. Det er også en mulighet. Sjekk når olja er skiftet sist. Ta deg en tur innom bergs på risløkka i oslo (hvis du bor i nærheten). Han hjelper deg sikkert med å peile den, og lukte på olja eller noe sånt uten at han nødvendigvis skrur på takstameteret av den grunn. Kenneth som jobber der har vanvittig peil på automatkasser i MB. muligens norges beste på det. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.