Gå til innhold

Kjøp av e30 - m3

Ranger emnet


Peer

Anbefalte innlegg

Sorry at jeg legger den her.. men m3 forumet er dødere enn graven!

 

Går med serriøse tanker om å kjøpe m3 nå, finansiering og alt er boks, skal inn til Oslo å se på bilen så fort jeg får sjanse.

Bilen er en 87 modell, Evo3 motor med påståtte 250hk, 95 000 km

ny lakk 2004 mørk blå, apex senke fjærer og orginal sotete baklykter.

 

Selger skal ha 95 000 for den, noe som høres skam billig ut.

 

Så, hva burde jeg kikke etter unntaken det vanlige.. rust/ulyder/slitasje/oljeforbruk/osv..

 

Høres dette greit ut??

 

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=538370

 

538370-bilde1-butikk016.jpg

 

Takk for svar :)

mvh

 

Snart m3 eier?

[0]Bmw 320i -89

[X]Toyota Corolla -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke si noe sikkert, men virker som den er skrudd tilbake..

slitt førersete står det, ofte et tegn på at bilen kan ha gått langt..

synes igrunn prisen var billig, men det er kanskje fordi den er skrudd tilbake? (om den er det da?)

 

men alt i alt en meget pen bil, hadde aldri sagt nei takk til en sånn skjønnhet!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer risky business enn aa kjoepe 15-20 aar gamle M-modeller skal du lete lenge etter. Ha i hvert fall oynene aapne!

 

95000 virker litt lite. Husk at det er mye aa tjene paa aa skru tilbake biler som dette.

 

Det er ogsaa rart at han sier 1987 modell hvis bilen har BL-registrering. De siste BL-skiltene er vel fra 1984. Paa den annen side ble jo de foerste M3'ene laget i 1986... Nye skilter paa gammel bil gaar jo an (bruktimport), men gamle skilter paa "ny" bil er vel ganske umulig?

 

Det er ikke et helt ukjent at det finnes en del "chop-shop" M3'er, dvs biler som er vraket/stjaalet og satt sammen av flere biler. Dersom denne bilen har et registreringsnummer fra 1984 synes jeg det lukter faretruende chop-shop!

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da!!!!!

 

Det står at det er en 87 mod med Evo3(sport) motor i. dvs at bilen/intreøret er sikkert gått lenger enn motoren

M3 Evo Sport ble produsert ifra 12/89-03/90 dvs at motoren ikke er eldre en 12/89....

Hvordan er det mulig og skrive at det virker som at den er skrudd tilbake pga at fører tolen er slitt????? DET ER IKKE DEN ORGINALE MOTOREN SOM SITTER I DEN BILEN!!

 

Sjekk at registerkjedet og strammehjulet et byttet på motoren. Det er en ganske dur affære og bytte..

 

Bilen er ombygd og mye mindre verdt enn en orginal M3.

E30 M3 er dyre i drift. Den egner seg ikke som verdagsbil spørr du meg. 3 tallet står for 3xdelepris sier noen

 

Fin bil.. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn.. hjemme igjen fra en morsom Oslo tur.

Bilen så helt strøken ut utvendig, pen i lakken og alt virka ok.

 

Men jeg lurer litt når folk sier at jeg burde passe meg for chop shop biler, og det faktum at dette ikke er en orginal m3.

 

Hva kan gå galt? Og hvor dyrt blir det?

 

Kan det bli mye tull og tøys med forsikring og neste eu kontroll, slik som dette?

 

Noen som har en link til hvor prosjektet blir omtalt osv?

 

Trenger noen svar fort!

[0]Bmw 320i -89

[X]Toyota Corolla -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår