Gå til innhold

Problemer med giringa i ascona'n

Ranger emnet

zub

Anbefalte innlegg

Har en helt vanlig 4trinns gammal kasse på en cih.

Går fint å gire hvis ikke motoren går, men hvis den går så må jeg virkelig bruke makt for å få den i gir. Og clutchen tar nesten ikke i det hele tatt virker det som for når jeg har clutchen inne så går fortsatt bilen litt framover. Må virkelig bruke makt for å gire og det ekke sunt på kassa syns jeg, så lurte på om det er noen som har hatt samma problem ?

Clutchen slurer ikke...

Skal antagelig bytte motor snart alikevel så da gidder jeg ikke å nappe av kassa for å sjekke detta hvis det er clutchproblemer, men hvis det er noe annet så hadde det vært fint med innspill !:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da trå clutchen helt i gulvet for og få noen reaksjon?

For å isåfall justere lamelene har du en bolt på høyre side av clutch-huset, en 17mm festemutter og en firkantet bolt som du skrur på... Må vel da skru denne mot klokka for og få platene lenger fra hverandre... Eller, ble litt usikker nå, det er uansett bare og prøve seg frem...

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må trå pedal i bånn ja, og tar såvidt der oxo...men er det noen som tror det er noe annet enn å stramme wire a ?

Zombie: Du prata om justering av lamellene, blir det på førersida av kassa eller passasjersida ? Eller tenke du på waieren ?

Får vel legge meg under der en dag og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper lite og justere wiren, nesten ikke merkbart...

Den justeringsskruen er på pasasjersida (høyre) side av bilen... Litt oppunder, du ser at den stikker ut...

Tar fem minutter og justere da, bedre og kunne kjøre helt til du skal skifte motor, så slipper du girkasse ras og clutch ras ;)

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zub

Men er det noen justering av lamell uten å ta av kassa ??

Jaja, jeg kan titte litt egentlig, for er kjipt å må skifte kassa pga detta :op

Må ikke ha av kassa ;)

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider