Gå til innhold

Utsettelse på eu kontroll

Ranger emnet

Cathan

Anbefalte innlegg

Tror det er litt lite sannsynlig aa faa ustettelse paa saa kort varsel, men for min egen del har jeg faatt usatt kontrollen 6mnd fordi jeg har med bilen til utlandet over lengere tid. Ber du om utsettelse tror jeg det hjelper aa vise til null anmerkninger paa alle tidligere kontroller + aa tilby full servicedokumentasjon...

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, rart.

jeg fikk brev i posten der de sa de ikke hadde fått EU greia mi som skulle vært inne før slutten av august. de informerte da at jeg fikk frem til slutten av september med å fikse i tilfelle det hadde vært en misforståelse ;)

svaret blir da som følger; sikker på at du ikke får en måned ekstra som 'purring'?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

hm, rart.

jeg fikk brev i posten der de sa de ikke hadde fått EU greia mi som skulle vært inne før slutten av august. de informerte da at jeg fikk frem til slutten av september med å fikse i tilfelle det hadde vært en misforståelse ;)

svaret blir da som følger; sikker på at du ikke får en måned ekstra som 'purring'?

Jeg har snakket med flere om den ekstra mnd, men jeg er på jobb fra ca 08 til 18-20 hver dag omtrent og da prioriterer jeg ikke skruing etter jobb. Har tid til å skru litt i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Gammel tråd, men her skal det bumpes:D

Når en ikke får godkjent på PKK(EU-kontroll), hvor lang tid har man på å få bilen etter kontrollert?

Jeg vet at jeg kommer til å få mangel på bl.a senking, så vært kjekt om man slapp å måtte fikse alt innen f,eks 14dager..

*Jeg har prøvd søkefunksjonen*

*Jeg har Tuv godkjente fjærer og dempere*

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjirn

jeg fikk brev i dag, skal på etterkontroll pga samme som deg. Har ut måneden :)

Jeg slapp å vise TUV-papirene, jeg :op

Holdt med å si "jeg har dem liggende", selvom bilen ikke kom opp på bremserulla uten støtteplater. Har det ikke skrevet inn i vognkort, så der sparte jeg vel en drøy tusenlapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sende skriftlig søknad til ditt lokale biltilsyn. Hvis du oppgir at bilen ikke er i bruk pga at du driver med reparasjoner, vil du etter all sannsynlighet få utsettelse. Det gjorde jeg for noen år siden på forrige bilen. Jeg fikk først 1mnd ekstra med purring, sendte omtrent samtidig inn søknad om utsettelse...fikk 3mnd og beskjed om at jeg bare måtte gi beskjed om jeg trengte mer.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Du må sende skriftlig søknad til ditt lokale biltilsyn. Hvis du oppgir at bilen ikke er i bruk pga at du driver med reparasjoner, vil du etter all sannsynlighet få utsettelse. Det gjorde jeg for noen år siden på forrige bilen. Jeg fikk først 1mnd ekstra med purring, sendte omtrent samtidig inn søknad om utsettelse...fikk 3mnd og beskjed om at jeg bare måtte gi beskjed om jeg trengte mer.

Flaks. pappa fikk beskjed om å levere skiltene hvis den var under reparasjon. det enkleste er å gi beng. etter en stund får du avskiltingsbegjæring, da kan det være greit å få tatt kontrollen.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

Jeg skulle hatt godkjent bilen min innen Tordag, men dette kommer jeg ikke til å rekke. Er det noen jeg kan ringe til om å få en liten utsettelse?

får alltid en mnd extra fra den orginale dato'n....iallefall det får vi

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider