Hot Rod Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Jeg har så smått begynt å jakte på felger til hotrod prosjektet. Den har Jaguar bakaksel med boltsirkel 5-120. Foran skal jeg bruke Mercedes spindler som har boltsirkel 5-112. (Jajaja jeg VET at Jaguar har boltsirkel 5-120,65, men det går greit med 5-120 felger og bolter med flytende kon.) Bak blir felgene 16-17 tommer og ca 9-10 tommer brede. Innpress bør være på ca 30-40mm siden Jagur akselen er ganske bred ift bilen. Vet at BMW 3-serie fra 1992 og nyere har rett boltsirkel og så mye innpress. Men er innpresset så stort også når felgene blir så brede som 9-10 tommer? Har sett litt i div felg kataloger og det er ikke så mange felger som er å få BÅDE til BMW 3-erie og MB, PLUSS at de fås så brede. Er det korrekt, eller er det alltid masse variasjoner som ikke står listet i katalogene? Krav til utseende på felgene er 5 eiker og dyp kant. Dezent Cup ser jeg er å få med overnevnte variasjoner i boltmønster/innpress. Andre? Tviler på at jeg treffer noen som har 4 stk i akkurat den kombinasjonen jeg trenger. Regner derfor med å måtte kjøpe 2 og 2. Noen som har etpar tøffe liggende kanskje? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 brock b1? fås vel bare med innpress 20 på 10" brede felger da, men pene hjul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 veit at schmidt, som er ganske poppis på bmw, lager felger med faste et, også justers det med spacer deretter for at det skal se fint ut.. hva med spacere som har overgang til ønsket boltsirkel? Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Først og fremst, hvilken prisklasse leter du i? I annonsene i Wheels magazine finnes det mye rart.Prøv å legg inn en ønskes kjøpt annonse: http://www.wheelsmagazine.se/admarket/?PHPSESSID=9cb065c243b01b38be98fe557d08236d http://www.budnik.com Fat Lip series ShotgunFL FlareFL TillerFL Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Kikker ikke etter dyre felger. Vil gjerne ha noe "Euro-greier" istedefor amcar felger av flere årsaker: Jaguar har orginalt 30mm innpress på sine felger. MB har omtrent det samme. De flest amcar felger har negativ innpress på ca 13 mm. Dette blir dermed helt feil ift hjullagrene på Jaguar- og MB spindlene. Dessuten er Jaguar akselen ganske bred ift min bil. Akselen må derfor kortes hvis man skal bruke amcar felger med negativ innpress. Dette er både dyrt og usikert. Det finnes smalere Jaguar aksler, men de blir for smale igjen. Mange bruker den smale akselen sammen med 2 cm spacere pr hjul og amcar felger med 1/2" negativ offseth, men dette blir jo helt feil ift hva hjullagrene er konstruert for. Avviket i sporvidde med denne løsningen blir jo ca 6cm pr side, noe jeg ikke synes er noen god løsning. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg