Gå til innhold

naiz

Ranger emnet


Pompiuses

Anbefalte innlegg

Tja...Regjeringen har nå en gjennomgang av bilavgiftene i forhold til sikkerhet og miljø. Jeg håper vi kan få til en omlegging av disse, slik at miljøvennlige og trafikksikre biler kan bli billigere. sier vel egentlig sitt her.

 

Hva AmCars angår, så noen nyhetene igår? Der var det jo to venner fra et parti (husker ikke hvilket), som hadde dratt med seg en bil hjem fra USA. De ønsket å gjøre import av bil fra USA like "enkelt" som import av bil fra Europa.

 

Jaja, får håpe avgiftene settes ned etterhvert...helst innen 2005 :D

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være en gledes dreper, men hvis de skal sette ned avgiftene så blir det bare bittelitt av gangen

For hvis det i det hele tatt blir gjort så må de ta det lite av gangen for att folk ikke skal tape mange ti tusener på bilen sin

.f.eks hvis noen kjøpte bilen sin ny i norge for 250k for 2 år sia å skal selge den og avgiftene er senka mye så får de kanskje ikke solgt den for mer enn 100k for de folk kan få tak i den samme bilen fra f.eks utlandet for den prisen og da er det jo ingen som vil kjøpe den dyreste.

Så tror ikke det blir mye hvis det i det hele tatt blir noe senking av avgiftene.....

 

Allerede min post nr 100 jo...

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge samferdselsministeren skulle avgiftene dreie seg mot miljø og sikkerhet. Det er jo egentlig tvetydig, da sikkerhet ofte krever større biler (feks i klassen med a4/a6) som igjen krever større motorer som igjen fører til mer forbruk og utslipp. Jeg lurer jammen på hvordan de har tenkt å få til dette på en fornuftig måte...

 

Dieselbiler kommer vel til å slite hvis de tar partikkelutslipp i betraktning :eek: Store bensinmotorer kommer til å slite pga forbruk. Det man egentlig sitter igjen med er små effektive bensinmotorer som må stues inn i store biler (som feks a6) for å slippe unna avgiftene. Ergo vil de fleste her til lands bli kjørende rundt i store tunge biler med 1,4 liters motorer. Og man kan være rimelig sikker på at avgiftene kommer til å fyke som en rakett i været jo mer forbruk/utslipp en motor har. Nå spørs det jo hvilken grense man velger å legge seg på da. Skal man straffe biler som i snitt bruker mer enn 1 liter/mil, 0,7 l/m, 0,5 l/m??? Samme gjelder jo utslipp.

 

Huff jeg liker ikke det her... Spørs om jeg får finne opp et bedre batteri og putte det i en elbil. El motorer råkker jo når det gjelder effekt/moment :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår