Gå til innhold

Motoren hoster ved gasspådrag fra tomgang., Volvo 360 , B200K motor

Ranger emnet

kloppen

Anbefalte innlegg

86 Volvo 360, B200K motor.

Motoren har i det siste begynt å hoste litt når jeg gir gasspådrag fra tomgang, feks når jeg skal starte å kjøre. Dette gjelder også varm motor. Kan virke som om den ikke går på alle sylindre akkurat når jeg gir gass.

Dette virker litt rart når motoren starter lett og går bra på tomgang. Går også veldig bra på høye turtall. Problemet er altså akkurat når jeg trør på gassen ved tomgang til høyere turtall. Hoster mer jo hardere og raskere jeg trykker på gassen.

Har akkurat byttet olje om det har noe å si? (Hva er symptomer på for mye olje).

Kan det være fordeleren?

Bruker 95 okt, har ikke hatt problemer med dette før. motoren har gått 450000km, men går godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
86 Volvo 360, B200K motor.

Motoren har i det siste begynt å hoste litt når jeg gir gasspådrag fra tomgang, feks når jeg skal starte å kjøre. Dette gjelder også varm motor. Kan virke som om den ikke går på alle sylindre akkurat når jeg gir gass.

Dette virker litt rart når motoren starter lett og går bra på tomgang. Går også veldig bra på høye turtall. Problemet er altså akkurat når jeg trør på gassen ved tomgang til høyere turtall. Hoster mer jo hardere og raskere jeg trykker på gassen.

Har akkurat byttet olje om det har noe å si? (Hva er symptomer på for mye olje).

Kan det være fordeleren?

Bruker 95 okt, har ikke hatt problemer med dette før. motoren har gått 450000km, men går godt.

Ikke fått svar enda? Jøsses...

Det kan være at du bruker blyfri. Motoren skal egentlig ha bly, men dette kan enkelt fixes ved at man bytter til en spesiell dysenål, som er behandlet. Blyet i bensinen er nemlig tiltenkt å småre nåla på disse gasserene. Har harr noe av det samme selv, og da spes "rykkete" gange i lavt turtall på høye gir....

Nåla får du kjøpt hos Volvo!

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider