Gå til innhold

Drivaksel..


Kuli

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti at drivakselen har knekt??

 

Var ute å hærjet litt i går.

Skulle spole så sa det pang, så raklet det litt. hehe.

 

Den var knekt rett av..

 

Veldig morsomt.

Var på Tronderud bil i fredrikstad der skulle de ha 3000kr for den...

 

Men har skaffet en brukt til 900kr..

Skal hente den nå..

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dessverre vanlig. På drivakslene på primeraer så er det en hylse som jeg ikke vet helt hva er til. Det eneste jeg vet er at den skaper mer problemer enn nytte. Grunnen er at etter noen år så legger det seg vann,dritt osv inni hylsa som fører til at rusta begynner og spise på drivakselen. Men man kan ikke se det før hylsen blir fjernet. Så etter en tid så svekkes drivakselen. Da ender det med at akselen knekker. Det er bare og høre med alle de andre på forumet så finner du ut at alle drivakslene som har tatt kvelden så er det inni hylsa... Så gjør som meg, FJERN hele driten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hentet den nå.

Fikk den for 800kr.

Men nå skal jeg ut å kappe av den hylsa.. Ikke f... om den skal knekke igjen..

Skal bytte den i kveld.

 

Men er det noen som har byttet cluch på primera p10?

Må gjøre det å.. men gidder ikke å betale dyre dommer for det så jeg vurdere å gjøre det selv. Men men..

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok dessverre en jæ... drittjobb å skifte clutch på disse bilene. Må av med drivakslingene, løsne maskinen og senke den ned og så kan du lirke ut gearkassen. Skiftet på min for noen uker siden. Byttet forresten simringene på drivakselgjennomføringene på gearkassen samtidig. Sannynligvis slitne på din og..

Mazda Miata 1.6 90mod

X Nissan Primera 91mod 2.0dLX

X Toyota Camry 88mod 1.8xl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by p10turbo

Ja det er dessverre vanlig. På drivakslene på primeraer så er det en hylse som jeg ikke vet helt hva er til. Det eneste jeg vet er at den skaper mer problemer enn nytte. Grunnen er at etter noen år så legger det seg vann,dritt osv inni hylsa som fører til at rusta begynner og spise på drivakselen. Men man kan ikke se det før hylsen blir fjernet. Så etter en tid så svekkes drivakselen. Da ender det med at akselen knekker. Det er bare og høre med alle de andre på forumet så finner du ut at alle drivakslene som har tatt kvelden så er det inni hylsa... Så gjør som meg, FJERN hele driten.....

 

Min drivaksel døde også inni den gummi greia, tvers av. Fjerne den sier du, ja kanskje like greit, hvorfor i "#%"!#% er den der i alle tilfelle?

 

:rolleyes:

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk tenkt på det å lage tutorial for det..

begge mine knakk med et par ukers mellomrom..

er så lei av å skru på bil..

men nå..

nå er den ferdig.. noe plukk igjen men utseende ferdig.. :)

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenkt drivaksel pga. en burn out sa du? Nei det har vi ikke sett!! Knakk min på akkurat sammen måte:P Hadde clutchen liggende så jeg fant ut at det var veldig kurant og bytte den i samme slengen.

 

BTW: Den gummi greia er for å ta opp virbrasjoner...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Noen som har vært borti at drivakselen har knekt??

 

Var ute å hærjet litt i går.

Skulle spole så sa det pang, så raklet det litt. hehe.

 

Den var knekt rett av..

 

Veldig morsomt.

Var på Tronderud bil i fredrikstad der skulle de ha 3000kr for den...

 

Men har skaffet en brukt til 900kr..

Skal hente den nå..

 

har hatt akkurat det samme problemet!! men jeg finner ikke noen aksel noen som vet hvor jeg kan finne det brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenkt drivaksel pga. en burn out sa du? Nei det har vi ikke sett!! Knakk min på akkurat sammen måte:P Hadde clutchen liggende så jeg fant ut at det var veldig kurant og bytte den i samme slengen.

 

BTW: Den gummi greia er for å ta opp virbrasjoner...

 

 

Den gummigreia er et lodd som skal sørge for at bilen ikke trekker til siden. Pga at den ene akselen er lengre enn den andre.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår