Gå til innhold

En rask bil til en 18åring?

Ranger emnet

Alexxx

Anbefalte innlegg

Slenger meg på sikkerhetsbølgen her jeg. Du trenger ikke noe særlig med motor for slå deg skikkelig i trafikken. Jeg stupte til og med på huet og ræva i grøfta med en Hyundai Accent etter drøyt fire måneder med lappen. Hadde jeg hatt en rask bil ville det sikkert skjedd enda fortere, og jeg hadde kanskje skrevet dette med tunga mi.

Kjøp deg noe som tåler et par rundkast som f.eks Volvo 940, Saab 900 Mercedes C-klasse, Ford Mondeo, Bmw 5-serie eller Audi 100.

Det er ingen som liker å lese om folk på vår alder som driter seg ut i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Alexxx

Får ikke lov å sette forsikringen på foreldrene mine... Jeg har vært på gjensidige sin hjemmeside, men de har ikke Calibra listet opp :S.. Jeg har 40% bonus og er medlem i naf... Må vel ta å ringe gjensidige.. Jeg sjekket forsikringen på Vectra 2.0 turbo og det kom på 11 000 i året, full kasko! syns det var lite

Hvordan kan du ha 40% bonus før du er 18 år? Fortell :)

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Alexxx

Jeg (som snart fyller 18) har en drøm om å få meg calibra, men selvfølgelig så ødelegger forsikringen for meg.. helvete.. Men derfor er jeg på utkikk etter andre raske biler.. Vil gjerne ha en oversikt over raske biler med bra motorer.. Motor er i høysetet

Du bør fylle 18 i huet også, før du kjøper rask bil. Å si at forsikringa ødelegger for deg, må være noe av det dummeste jeg har hørt. (og jeg har hørt endel dumt, både fra meg selv og andre :D) Det som har ødelagt for deg, er andre 18-åringer med "raske biler". Er derfor forsikringa er som den er. Syns du det er rart? klart folk som statistisk sett ikke kan kjøre bil, skal betale mer enn de som kan kjøre! Ellers syns jeg prioriteringen din er noe underlig. vet ikke hva du har av erfaring når det gjelder skruing, men en "rask" bil må gjerne skrues ltit ekstra på, og da er det bedre å skru på en litt tregere bil enn en rask en, fordi den er litt mindre komplisert, og billigere å reparere hvis noe skulle gå virkelig galt. Ser også at foreldrene dine ikke vil ha forsikringa di på seg, da ville jeg seriøst tatt hintet. De mener da åpenbart at du ikke er flink nok slik at de risikerer å miste bonusen. Og dette er de som kjenner deg best av alle! Dessuten.. hva er en rask bil? Tror du skal slite hardt for å finne en normal bil idag som ikke klarer å kjøre i 150 km/t, og det er jo raskt...

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig her ja, hva er vitsen med å kjøpe bil etter hva den tåler av rundtkast, og hvor høy toppfarta er :( og enda ikke fylt 18år!? Hvorfor calibra eller vectra turbo???, tviler ikke på at du kanskje har øvelseskjørt en god del, men kongen er du slettes ikke :D Tar år med erfaring før man burde kjøpe slike dyre, spreke biler, i det hele tatt for å kunne holde seg på veien :P Bra du holder med opel, men gå for noe billigere, du har jo en hel drøss av andre gode opler som er like tøffe, men mye billigere og kanskje en smule mindre motor, men trenger ikke være lat i den grunn. + at forsikringa er mye lavere, halvparten kanskje. Når f.Selskapet hører du har en bmw,gsi,gti eller noe slikt, stiver prisen med en gang, grunn=ungdomsbil. Om du absolutt skal ha en slik en, så bygg om en orginal, og forsikre som en standard, men det får du svi for om de finner det ut, ved ett eller anna sammenstøt av noe slag. Spar halvparten til bil nr.2, du skal da se at du er mye bedre sjåfør en da du begynte ;)

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calibra og sprek bil, det hører for meg ikke sammen. Greit nok, er ikke det treigeste som går på veiene, men det er ikke sprekt etter mitt hode.

Vil som andre anbefale deg en bil som tåler en støyt. Har selv min første bil(bmw 520i) og får forhåpentlig vis lappen 4februar. Den er ikke såå dyr å forsikre(betaler nå 4800kr delkasko og 50%bonus på faren min, kasko kom på 9600eller noe sånnt). Den er komfortabel og tåler en god del. Men da mangler du det med sprek bil, greit nok den går forrover men er jo ingen racer. Denne typen bil går for 45k- for en 90-modell.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Skal du ha en "rask" bil så er ikke calibra bilen for deg .. den er verken "rask" eller økonomisk (er jo en opel..)

og siden du er (blir) fersk med lappen er ikke en "rask" bil noe for deg

du tror sikkert du er kongen over alt osv .. men som en nybegynner så burde du heller satse på noe med lute under panseret og sikkert.

det er 80% sikkert at du vil innen du er fylt 19 ha minst 1 ulykke (større eller mindre)

og jo "raskere" bil du har .. jo større sansynlighet er det

Personlig .. anbefaller jeg midt-slutt 90-talls japanske småbiler

Corolla, civic (bare ikke style den), Lancer (evt Colt) noe som det

du nevnte sikkerhet. også nevner du japser?.. jaja..

du har TYDELIGVIS ikke sett krasjtester av småbiler!!

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha noen biler som går bra,men som er billige å forsikre så kjøp volvo 240 turbo eller sabb 900/9000 turbo.

ikke de peneste bilene,men billig forsikring og billige deler.

skal du ha noen biler som går bra,og er råe å kjøre,så kjøp honda

crx eller prelude med 2,016v.

har en 90 model prelude selv,går rimelig bra og er helt rå i svingene.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

du nevnte sikkerhet. også nevner du japser?.. jaja..

du har TYDELIGVIS ikke sett krasjtester av småbiler!!

Du vet tydligvis lite .. her snakker jeg ikke om biler fra 80-tallet.. men her nsakker jeg om de bilene som var de første til å få 4 (så senere5) stjerner

de er hvertfall tryggere enn noen Opel

har foresten Opel begynt med Forsterket sidedører? (seriøst jeg lurer... de hadde ikke det før (slutten av 90-tallet))

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Han har vel forsikra sykkel før han fyllte atten da.

(lettsykkel eller noe)

Jess riktig... Jeg har litt erfaring på veiene, ja jeg vet det ikke er der samme som med bil, men jeg har mer erfaring enn en som er fersk me lappen.. Kravene for lettsykkel er de samme som for tyngsykkel... Ser jeg får litt kjeft her nå, og dere tenker vel jeg skal råkjøre noe innihelvete når jeg får bil, men det er akkurat det jeg ikke skal gjøre. Jeg vet hvor galt det kan gå, og jeg og kompisene mine har avtale om å ikkje drive med noe villmannskjøring.. Grunnen til at jeg vil ha en litt sprek bil er at jeg vil føle litt drag opp til fartsgrensen... Jeg skal IKKE kjøre fort.. nå har jeg klart meg i en stund på sykkel og ikke kjørt fort, har ikke engang prøvd toppfarten på den, sist jeg var over 100 med den( og ja, den går over hundre) er lenge siden for jeg har lært konsekvensene av det å kjøre fort.. Har hatt min del av nesten ulykker og tenkt grundig over hvordan det kan gå.. tenker mest på andre rundt meg da, jeg skaper jo fare ved råkjøring.... men en annen grunn til at jeg vil ha calibra er at jeg syns den er rett og slett DRIT feit... men jeg er åpen for forslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er problemet for noen. Når man har litt motor tror noen det kun er av- og på når det gjelder gasspedalen, ingen mellomting. :) Vurdert Nissan 200SX s13, eller Toyota Mr2 91-95 modell eller noe sånt? Jeg synes de er tøffe iallfall.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider