Gå til innhold

En rask bil til en 18åring?

Ranger emnet


Alexxx

Anbefalte innlegg

Originally posted by mfafa

Ja, for det var vel akkurat det du gjorde når DU fikk lappen og var fersk... :rolleyes:

 

nei. men nå har jeg kjørt bil en del ÅR før jeg fikk lappen.. og jeg kjøpte aldri no RASK bil... har heller ikke det i dag. men jeg holder meg på veien

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by 230CE

Hva med noe sånt?:D

 

Litt i dyreste laget kanskje, men finnes mange til rundt 50 000 som dog ikke er så strøken som denne..

Kjører ihvertfall ifra alt som heter Calibra, MX-5 osv..

Er vel ikke den som kommer dårligst ut i kollisjonstester heller..?

 

]538848-bilde1-bilde003.jpg

 

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=538848

 

 

MB 190E krasjtest

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bevist gang på gang, selv om det ikke foreligger rapporter på det, at de fleste gutter/menn kjøper bil med hjertet, ikke hjernen.

 

- Prøvekjør de bilene du mener er representative for de du vil ha, for å se om de lever opp til de forventningene du har.

- Gå på nettet og finn ut svakheter/feil/erfaringer/div om de forskjellige

- Tenk over hvilke av de aktuelle som er "best" for deg av disse

- Kjøp en bil du LIKER. Gi f*** i hva andre synes

- Litt moral: trenger ikke være noe grom motor. På en "normal størrelse" bil er alt fra 100-110hk og oppover "godt nok".

- Kjøp

 

Bare sånn til slutt; Det er like lett å kjøre "svin" med motorsvake biler, som med de med større motor. Eg skulle kalrt å drept meg i alle de bilene som står i avataren min, pluss Micra 1.0 54 hesteren til min mor. Alle biler kommer opp i 90km/t++ i dag. Det kommer bare an på hvor du har denne farten. og det avhenger vel igjen av sjåføren.

 

Og JA. Man blir en bedre nybegynnersjåfør av å ha hatt moped/lett MC i 16 - 18 års perioden, men det er fremdeles LANGT igjen... Personlig har eg litt mer selvtillit enn det som er godt for meg selv i enkelte situasjoner, eg er tross alt bare 22, og da er man ikke ferdig utlært, selv om man har kjørt over 200 000 km på disse årene. Men det er lett å si at man må bruke hodet, ikke alltid like lett å gjøre det...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Skal du ha en "rask" bil så er ikke calibra bilen for deg .. den er verken "rask" eller økonomisk (er jo en opel..)

og siden du er (blir) fersk med lappen er ikke en "rask" bil noe for deg

du tror sikkert du er kongen over alt osv .. men som en nybegynner så burde du heller satse på noe med lute under panseret og sikkert.

det er 80% sikkert at du vil innen du er fylt 19 ha minst 1 ulykke (større eller mindre)

og jo "raskere" bil du har .. jo større sansynlighet er det

 

Personlig .. anbefaller jeg midt-slutt 90-talls japanske småbiler

Corolla, civic (bare ikke style den), Lancer (evt Colt) noe som det

 

Ja, det stemmer jo hvis man surfer forum.hardware.no :D

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Det er vel bevist gang på gang, selv om det ikke foreligger rapporter på det, at de fleste gutter/menn kjøper bil med hjertet, ikke hjernen.

 

- Prøvekjør de bilene du mener er representative for de du vil ha, for å se om de lever opp til de forventningene du har.

- Gå på nettet og finn ut svakheter/feil/erfaringer/div om de forskjellige

- Tenk over hvilke av de aktuelle som er "best" for deg av disse

- Kjøp en bil du LIKER. Gi f*** i hva andre synes

- Litt moral: trenger ikke være noe grom motor. På en "normal størrelse" bil er alt fra 100-110hk og oppover "godt nok".

- Kjøp

 

Bare sånn til slutt; Det er like lett å kjøre "svin" med motorsvake biler, som med de med større motor. Eg skulle kalrt å drept meg i alle de bilene som står i avataren min, pluss Micra 1.0 54 hesteren til min mor. Alle biler kommer opp i 90km/t++ i dag. Det kommer bare an på hvor du har denne farten. og det avhenger vel igjen av sjåføren.

 

Og JA. Man blir en bedre nybegynnersjåfør av å ha hatt moped/lett MC i 16 - 18 års perioden, men det er fremdeles LANGT igjen... Personlig har eg litt mer selvtillit enn det som er godt for meg selv i enkelte situasjoner, eg er tross alt bare 22, og da er man ikke ferdig utlært, selv om man har kjørt over 200 000 km på disse årene. Men det er lett å si at man må bruke hodet, ikke alltid like lett å gjøre det...

 

Man blir aldri utlært i denne sammenheng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Det er vel bevist gang på gang, selv om det ikke foreligger rapporter på det, at de fleste gutter/menn kjøper bil med hjertet, ikke hjernen.

 

- Prøvekjør de bilene du mener er representative for de du vil ha, for å se om de lever opp til de forventningene du har.

- Gå på nettet og finn ut svakheter/feil/erfaringer/div om de forskjellige

- Tenk over hvilke av de aktuelle som er "best" for deg av disse

- Kjøp en bil du LIKER. Gi f*** i hva andre synes

- Litt moral: trenger ikke være noe grom motor. På en "normal størrelse" bil er alt fra 100-110hk og oppover "godt nok".

- Kjøp

 

Bare sånn til slutt; Det er like lett å kjøre "svin" med motorsvake biler, som med de med større motor. Eg skulle kalrt å drept meg i alle de bilene som står i avataren min, pluss Micra 1.0 54 hesteren til min mor. Alle biler kommer opp i 90km/t++ i dag. Det kommer bare an på hvor du har denne farten. og det avhenger vel igjen av sjåføren.

 

Og JA. Man blir en bedre nybegynnersjåfør av å ha hatt moped/lett MC i 16 - 18 års perioden, men det er fremdeles LANGT igjen... Personlig har eg litt mer selvtillit enn det som er godt for meg selv i enkelte situasjoner, eg er tross alt bare 22, og da er man ikke ferdig utlært, selv om man har kjørt over 200 000 km på disse årene. Men det er lett å si at man må bruke hodet, ikke alltid like lett å gjøre det...

 

Man blir aldri utlært i denne sammenheng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg, begynn med en gammel slapp Nissan Bluebird 1,8 (95hk) bytt ut til en Toyota Camry (130hk) feks...

 

Da begynner du forsiktig, venner deg til det å kjøre bil alene, på dårlig føre etc, så kjøper du deg en bil med litt større motor.

 

 

Det å gå fra Bluebird til Camry for mitt vedkommende var som å gå fra Lada til Ferrari ;) Så har du liksom alltid noe å se fram til : "Den neste bilen min skal ivertfall ikke være noe dårligere"

 

Om du begynner med en 200sx med 200hk, så må liksom den neste bilen bli en Porsche med 300hk, også videre.. (litt overdrevet da);)

 

Poenget er at det er mye artigere å begynne lavt, for å arbeide seg oppover.. Istedet for å begynne på toppen. Mye "koseligere" å bulke Bluebirden en en 200sx liksom...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare negativt å begynne med en sprek bil.. Den bør nødvendigvis ikke være så sinnsykt rask, men heller litt power fra bunnen av. Jeg selv startet med en 325i, som jeg faktisk har ennå og det er snart 6 år siden jeg kjøpte den. Jeg mener at en person som starter med en sprek bil vil bedre lære å behandle en slik bil. Kjenner en kar i voksen alder som i alle år kjørte en dau og kiip bil, da han kjøpte seg en M3 dro han av veien med en gang. På vinterføret første gang hadde han også litt problemer. Ikke at dette gjelder alle, men for meg var det ikke noe problem å starte med 325'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Jeg tror det er viktig at man starter med en bil med bakhjulsdrift.

Så lærer man seg å beherske sladd helt fra starten av....

 

om det er viktig vet eg nå ikkje, men du får i hvertfall en mye gøyere ungdomstid... og blir hekta!

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E30-Julius

Det er ikke bare negativt å begynne med en sprek bil.. Den bør nødvendigvis ikke være så sinnsykt rask, men heller litt power fra bunnen av. Jeg selv startet med en 325i, som jeg faktisk har ennå og det er snart 6 år siden jeg kjøpte den. Jeg mener at en person som starter med en sprek bil vil bedre lære å behandle en slik bil.

 

Dette har du rett i. Folk som ikke er vant til å håndtere større krefter enn 75 spinnville sjiraffer vil få problemer med å utnytte f.eks en M3 til fulle. Eller som mfafa sier - selvom sladding er rimelig enkelt er det en grei egenskap å ta med seg senere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår