Gå til innhold

Servostyring i 240

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Har en 240 og en 242 som begge mangler en vesentlig ting.. SERVO.. 225/45-17 er tungt å lukeparkere uten servo.. Det jeg lurer på er egentlig om det er like lett å montere servo som det er å bytte en gassermotor.. Samt, jeg trenger en komplett liste over det jeg trenger å plukke av fra en bil med servo.

Nedre reimhjul, med 2 + 1 kilespor.

Servopumpe, med brakett og reimhjul.

Tannstag, med trykkslange til pumpen (no retur her eller?)

Tank for servo-olje

styreledd

bærekuler?

no mere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel det meste det.. du ser selv hva du trenger når du setter det opp. det er veldig enkelt.. husk å ta med festene til tannstanga pga de ikke er like som muskel-servo'en sine!!

dette er gjort på 30-90 min.. kommer annpå om du har bra plass å stå på, riktig verktøy osv ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok bytte bærekuler også. Synes bilen min ble uggen å kjøre med servo og ikke servo bærekuler. Rattet rettet seg ikke opp som det skulle osv. Ble mye bedre med servo bærekuler. Du trenger også rattstaget som går fra torpedoveggen og til tannstaget.

Tror ikke du trenger nytt reimhjul. Jeg trengte ihvertfall ikke det. Var tre spor på det som stod der fra før.

Går en returslange fra tannstaget til pumpa ja.

Hva er styreledd? hvis det er ende leddene du tenker på så må du ikke bytte dem. Det gjorde ihvertfall ikke jeg.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedre reimhjul, med 2 + 1 kilespor.

Servopumpe, med brakett og reimhjul.

Tannstag, med trykkslange til pumpen (no retur her eller?)

Tank for servo-olje

styreledd

bærekuler?

1... finnes løse reimhjul som kan monter på de du har (2+1)

2...Er to til 3 slanger på servo til volvo 240 den ene er til og den andre er retur

gammel typen servo tank og pumpe en del har to.

Ny type pumpe og tank to deler 3 slanger ( fra tank til pumpa, fra pumpa til tannstang og fra tannstang til tanke)

3... Tank må du ha dersom du har den nye typen servo hvor tanken og pumpa er hver sin del.

4... Bærekulen "de som holder støtdemperen til bro" elles kan ikke en vinkel juster husker ikke vilken, men den hadde noe med selvopprettningen å gjøre

Slanger

servo.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke seg til å sitte inne på et lys og varmt verksted mens snøen laver ned utenfor (så ut å slædde litt innimellom )

Ja tenk det.... har ikke garasje en gang jeg... elle har men volvoen er for lang for den... :D

DSC00467.jpg

Men volvo starer og går uansett, dette bildet er tatt like etter en liten start av motoren uten sjokk " og den gikk bra også" :) var noen minus ute...

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

Ja tenk det.... har ikke garasje en gang jeg... elle har men volvoen er for lang for den... :D

DSC00467.jpg

Men volvo starer og går uansett, dette bildet er tatt like etter en liten start av motoren uten sjokk " og den gikk bra også" :) var noen minus ute...

Genialt.. men det er noe med de motorene.. så lenge chocken funker funker det meste annet også. Samma hvor faen kaldt det er starter det så lenge bensinen fortstatt flyter.

Edit: Du har liten garasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider