Gå til innhold

Tanke V-POWER på 240'n ???

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd/som har erfaring med V-Power på 240'n?

Shell sier: Det er bare å kjøre på, V-Power renser motoren og gir bedre forbrenning, renser ventiler+++ (Dem skal bare selge tror jeg)

Noen venner av meg sier: Ikke gjør det, V-Power har for lavt oktan-tall, og 240'n liker best 98 bryfri...

Har b21et-motor.. (hakke peil på om det har noe å si, men tar det med uansett...):rolleyes:

Håper noen har noen synspunkter! Fikk tilbake 405 toppen fra planing, og ser at ventilene er noe sotet..:eek:

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BurnPr00f

Noen som har prøvd/som har erfaring med V-Power på 240'n?

Shell sier: Det er bare å kjøre på, V-Power renser motoren og gir bedre forbrenning, renser ventiler+++ (Dem skal bare selge tror jeg)

Noen venner av meg sier: Ikke gjør det, V-Power har for lavt oktan-tall, og 240'n liker best 98 bryfri...

Har b21et-motor.. (hakke peil på om det har noe å si, men tar det med uansett...):rolleyes:

Håper noen har noen synspunkter! Fikk tilbake 405 toppen fra planing, og ser at ventilene er noe sotet..:eek:

For en stund siden kom de luringene fra Shell med en slags annerledes bensin.... Resultatet ble ødelagte ventiler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b21 ET skal ha 98 oktan (hvertfall hvis du kjører med høyere trykk enn org og kjører litt hardt), og med 405 topp med orginale ventiler skal denne være av typen rød (og dyr).. da kan du jo heller kjøpe en liten flaske med rensemiddel enn v-power.

PS jeg sier ikke at det ikke går med grønn 95 eller v-power. Men hvis det ikke gikk vet du hvorfor.. jeg tar hvertfall ingen sjanser.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Tar ingen sjanse.. -med tanke på rød, så er det blyfri du mener? Den skal vel ikke ha blybensin vel? Mener det er 98 blyfri volvo sier den skal ha, er værtfall det jeg har tanka på den...:D hehe -Går bra nå.. tenkte bare jeg skulle rense den litt :P tar å kjøper en liten flaske med noe tilsetnings-greier, tenker jeg...

Takk for hjelpen :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE FYLL V-power på en 240

gjordet det jeg og bilen ble ikke det samme etter på (gikk dårlig) derfor motoren ble kasta sammen med bilen..

Sett på lokal Shell stasjon (oppslag på pumpe)

Når V-power kom kunne alle bruke det:)

Så kunne de som brukte 95 bruk det :(

Nå kan de fleste biler med 95 bensin bruk det :rolleyes:

Så hva som er rett vet ikke jeg 100%

rød = bly, grønn = blyfri. fram til K-motoren kom i 87 skal alle volvomotorene ha blybensin, med mindre ventilene er bytta til noen som klarer seg uten. så brenner du ventilene dine er det derfor..

Sto i instruksjons boka til min 1979 modell at den skulle ha 98 blyfri (b21A)...

I istruksjonsbok til min 1981 modell står det 95 blyfri

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

Sto i instruksjons boka til min 1979 modell at den skulle ha 98 blyfri (b21A)...

I istruksjonsbok til min 1981 modell står det 95 blyfri

hmm det var nesten litt rart synes jeg. jeg har hatt 3 k- motorer de sto skulle ha 95, 1 b21A denn skulle ha rød bensin, og 230ETen jeg har nå skulle også ha rød. stod dette i boka som følger med bilen værtfall

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. masse rare svar som er ute å går...

Så i en annen tråd her på forumet at alle som har aluminiums-topp, kan man fylle blyfri på, bortsett fra b20.... tror jeg holder meg til 98blyfri jeg, for lamdasensoren min liker ikke blybensin..

Skal jeg fylle blybensin, da må jeg ta den ut og plugge hullet på eksos-røret... Har hør at man kan kjøre med blyfri og tanke en tank med super blybensin inniblant...

Jeg har bestilt noen deler hos volvo sjøl.. skal hente dem til neste uke. Da skal jeg spørre dem sjøl... Grunnen til at jeg spør dere er egentlig at jeg ikke har noen form for instruksjonsbok til tralla mi.. har bare vognkort...

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...