Thunder Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by TurboPolo det gjor sikkert ett eller annet mekanisk verksted her i bergen.. har en gti topp med kam om du er interessert... kan bli din billig! Takk for tipset. Skal undersøke litt rundt om. Kan jeg sette på en gti topp med den kammen du har på en 1,6 forgasser då? Må unnskylde meg litt for jeg er litt grønn på dette område. Hadde vært snadder det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Originally posted by Marq_ vwfrak:::: hvor kjøpte du kammen din??? merket du noe forskjell på draget, og hvor frisk og hvor mye flyt det var i bilen??? Kjøpte kammen av en på vwaudi-club forumet.. Mulig han er her også.. Produsenten er techtonics... Merket ikke noe dårligere drag i bunnen men når den passerte 3-3500 rpm merket jeg forskjell... Den skal gi opp mot 15 hk ekstra.. Man kan dra den til langt over 6000 rpm uten noe problemer... :) Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Originally posted by Thunder Takk for tipset. Skal undersøke litt rundt om. Kan jeg sette på en gti topp med den kammen du har på en 1,6 forgasser då? Må unnskylde meg litt for jeg er litt grønn på dette område. Hadde vært snadder det. om du bytter til doblel webere så er det ingen problem.. veit ikke om du har mekaniske eller hydrauliske løftere, mener det er hydrauliske i gti toppen, er det likt så skal det vel passe! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 å lage flens mellom gasser og innsug er ikkje noko problem. få tak i ein 10mm alu.plate og lag flens . her er den som eg holder på med å lage. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Lager du en til meg og? Hvor mye skal du ha for den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Hadde det vært mulig å ta turen ut til deg en dag Jettamaster bare for å se hvordan du har gjort dette? Har du kommet noe videre? Var det gasser fra en Ford Sierra du brukte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Originally posted by Thunder Lager du en til meg og? Hvor mye skal du ha for den? kan sikkert lage ein til deg og. kor mykje vil du gi??:D :D kan love at den er 99%hand made. det er vel weber 32/36 gasser du og har sant? slik som eg har. eg skal montere min i helga så eg kan gi ein lyd når eg er ferdig slik at eg kan veilede deg litt.:) man må jo lage ein adapter på gassen og. har ikkje sett på det enda. har og fått luftfilter til den no. skal hente det på posten idag, kjøpt hos kollevold. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2004 Min gasser ligger på posten enda. Har ikke fått fingen ut å hentet den enda. Hadde vært kjekt om jeg kunne fått sett litt på hva du har gjort osv. Send meg en pm du når du er klar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 Originally posted by jettamaster kan sikkert lage ein til deg og. kor mykje vil du gi??:D :D kan love at den er 99%hand made. . Eg betaler det du skal ha for jobben. Får helt angst av å tenke på den helvetes Piersburg gasseren. Får lyst å kjøre bilen rett i nærmeste fjellvegg.:D Venter i spenning på svar fra deg. Håper du får det til og at det funker. Hadde vært kjekt med en kvassere kam også!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 har nu jobbet ett par timer i garasjen med å demontera piers driten. gjekk ganske kjapt. kunne ha montert weberen i kveld men nå skifta nokre morkne vannskalnger og bensinslanger som eg ikkje har. lurer også på kva eg skal gjera med alle ledningane som gjekk inn på den gamle gasseren . skal eg bare fjerna dei? gjett kva gasser eg skal montera? stemmer det at eg skal skifta til den minsta. fant ut ein løysing med gassen. legger ut bilde i mårra. Thunder: du kan få kjøpa flensen eg har på bildet. den passer rett på innsuget og på weberen. vist det er ein weber 32/36. sender deg ein pm seinare Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 Originally posted by jettamaster har og fått luftfilter til den no. skal hente det på posten idag, kjøpt hos kollevold. Måtte du gi for luftfilteret? Har kollevold noen internett adresse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Jepp.. http://www.kollevold.no :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Originally posted by jettamaster . Denne du mener sant? Skal hente gasseren på mandag. Har ikke hatt tid før. Skal undersøke helt sikkert hva slags gasser det er men jeg vet at det er fra en Ford Sierra 2 liter. Gasser uten elektrisk styring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 har no fått montert gasseren. bilen starter men ryker noko j..... vist bilen har gått i 2 min så er garasjen full i røyk. kva kan det vera? får den formykje bensin da? var å prøvde bilen på veien ein lita tur istad. eg vart no ikkje heilt fornød mao. virka som gasswiren hengte seg opp og at når eg begynnte å gi gass så kvelte motoren seg og det var problemer til å starta den etter på. det eg trur er at den får altfor mykje bensin. er det nokon som har noko info om justering om weber 32/36 forgasser? bilde? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Har dysa om sånne noen ganger...du har kobla kjølevann til automatchoken,vel...ellers åpner den ikke helt. Enkleste er å låse den åpen,inntil du får dysa den riktig. Går den på tomgang? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg