TypeC Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by jettamaster takk skal du ha. men har sett litt på webern i dag og la merke til nokre ting. mangler det noko der eg har satt ringer rundt? 1 ser det ut som det skal vera ein vakumslange. 2 og 3 er det bare eit høl, men kva er det til? føler kansje? den gasseren er til en Ford..(godt mulig det sitter på no anna drit og) for å få satt på den må du få laget en adapter, veit ikke om du får kjøpt de.. jeg har ihvertfall fått en laget til min Jetta.. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by TypeC den gasseren er til en Ford..(godt mulig det sitter på no anna drit og) for å få satt på den må du få laget en adapter, veit ikke om du får kjøpt de.. jeg har ihvertfall fått en laget til min Jetta.. Høres bra ut! Det funker fint eller? Noen tips til oss andre som ska til med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by Thunder Høres bra ut! Det funker fint eller? Noen tips til oss andre som ska til med dette? funker aldeles ræva.... men det er ikke helt utprøvd enda.. fikk rådebank.. Tror det er noe bøff med den gasser'n jeg har og.. den ekke helt stabil.. Men man fikk før kjøpt orginal weber til Golf/Jetta, fordi det piersburg greiene suger... Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by TypeC funker aldeles ræva.... men det er ikke helt utprøvd enda.. fikk rådebank.. Tror det er noe bøff med den gasser'n jeg har og.. den ekke helt stabil.. Men man fikk før kjøpt orginal weber til Golf/Jetta, fordi det piersburg greiene suger... Var ikke det bare til 1,1 og 1,3 motorenen då eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by Thunder Var ikke det bare til 1,1 og 1,3 motorenen då eller tar jeg feil? jeg veit ikke.. mener og ha hørt at det var til 1,6/1,8 og.. men kan hende jeg tar feil .. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Marq_ her på forumet har nettopp bygget om til weber 28/36 gasser. Funker _mye_ bedre enn den homopierburgen. Brukte gasswirearmen fra pierburgen på weberen, lagde adapterplate mellom gasser og innsug, og tilpassa et trimfilter fra en 32/36 weber. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by fluid Marq_ her på forumet har nettopp bygget om til weber 28/36 gasser. Funker _mye_ bedre enn den homopierburgen. Brukte gasswirearmen fra pierburgen på weberen, lagde adapterplate mellom gasser og innsug, og tilpassa et trimfilter fra en 32/36 weber. Hvordan lagde han adaptorplaten? Weberen har vel 4 hull mens Piersburg dritten har 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Nå har jeg bestilt min Weber forgasser fra huggeren. Han sender den i morgen så jeg regner med å ha den her til mandag. Da skal jeg se hvordan jeg skal få gjort det med adaptor platen. Noen som har noen tips i så henseende??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by Thunder Hvordan lagde han adaptorplaten? Weberen har vel 4 hull mens Piersburg dritten har 3. 8-10(?)mm aluplate. Driller hull slik at platen passer på innsuget, så gjenger du opp fire hull som passer weberen. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Så den trenger altså ikke å være i gummi altså? Det høres bra ut. Den alu innfatningen skal jeg alltids klare å få til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Gleder meg til jeg får det her ferdig jeg.... :) Har skrudd i 2 dager nå.. Er "litt" trangt å komme til.. :D Måtte av med hele eksosmanifolden for å få skrudd på nytt innsug.. Men nå mangler bare å få på eksosanlegget under og skru fast forgasserene.. Må ha noen fansy små filtere på grunn av at det er kun ca 4-5 cm inn til torpedoveggen fra traktene.. Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Får du til å mekke noen bilder også så vi får se litt hva som må til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by vwfreak Gleder meg til jeg får det her ferdig jeg.... :) Har skrudd i 2 dager nå.. Er "litt" trangt å komme til.. :D Måtte av med hele eksosmanifolden for å få skrudd på nytt innsug.. Men nå mangler bare å få på eksosanlegget under og skru fast forgasserene.. Må ha noen fansy små filtere på grunn av at det er kun ca 4-5 cm inn til torpedoveggen fra traktene.. Helvete det var litt av en gasser!!! Hva slags gasser er det? Det er en dobbel weber sant? Men fra hva slags bil er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by Thunder Helvete det var litt av en gasser!!! Hva slags gasser er det? Det er en dobbel weber sant? Men fra hva slags bil er det? Er sånne gassere man må ha! ;) Er 2 doble 40mm webere.. fåes kjøpt nye.. Passer mye rart bare man har innsuget til rett topp.. Er egentlig ganske bolt on men er så sinnsykt trangt.. + at jeg måtte borre og gjenge opp til kjølekanaler som gikk inn i det andre orginale innsuget.. + vakum til bremsekraftforsterkeren... Regner med å få det klart i morra.. Bare litt skruing igjen.. Skal også ha grenrør etterhvert.. Det hjelper en del det oxo... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by vwfreak Er egentlig ganske bolt on men er så sinnsykt trangt.. Er det dårlig plass,skulle du mikka deg ei rekke med MC-forgassere...de er 5-6 cm kortere enn Weber'ene. Dessuten har de bedre fløde,så du kan klare deg med ei rekke 34 eller 36mmm gassere..som fåes billig hos MC-huggere,fordi folk ditcher dem og putter på 38 eller 40mm på sportssykler...ergo lite ettertrakta :) Sånt gir godt prutningsmonn..:D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.