vwfreak Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Turboed1 Er det dårlig plass,skulle du mikka deg ei rekke med MC-forgassere...de er 5-6 cm kortere enn Weber'ene. Dessuten har de bedre fløde,så du kan klare deg med ei rekke 34 eller 36mmm gassere..som fåes billig hos MC-huggere,fordi folk ditcher dem og putter på 38 eller 40mm på sportssykler...ergo lite ettertrakta :) Sånt gir godt prutningsmonn..:D Hehe.. jaja.. kjøpt er kjøpt... Ikke noe å gjøre med det.. Får se om de funker først nå.... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by vwfreak Hehe.. jaja.. kjøpt er kjøpt... Ikke noe å gjøre med det.. Får se om de funker først nå.... Funker gjør de...alt er bedre enn de orginale micro-gasserne biler har. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 tenkte på ein ting. ser at nokon har slike trompeter, trakter, pingu-munner eller kva det heiter på gassarane sine. r det noko å anbefalla på min? kva er hensikten med dei? eg er heilt "grønn" på dette temaet. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by jettamaster tenkte på ein ting. ser at nokon har slike trompeter, trakter, pingu-munner eller kva det heiter på gassarane sine. r det noko å anbefalla på min? kva er hensikten med dei? eg er heilt "grønn" på dette temaet. Jeg har sånne trakter på mine.. 4 stk til sammen.. :D Veit ikke hva det er til men ser tøft ut iallefall... Sikkert en som har litt mere peiling på det enn meg.... ;) Fått laget flens å sånn eller? Var godt å bli kvitt pierburg gasseren må jeg si.. Slapp all den vakum'en å ditt å datt.... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by vwfreak Jeg har sånne trakter på mine.. 4 stk til sammen.. :D Veit ikke hva det er til men ser tøft ut iallefall... Sikkert en som har litt mere peiling på det enn meg.... ;) Fått laget flens å sånn eller? Var godt å bli kvitt pierburg gasseren må jeg si.. Slapp all den vakum'en å ditt å datt.... har ikkje fått laget flens enda. venter på materiel til å lage det av. har planene klare men har ikkje fått det enda. har også vert litt småsjuk i det siste og harde dager på jobben. men gler meg som ein unge å få burgen vekk fra bilen.:D når du monterte din gasser på, var det bare å tut og kjør etter på eller var det litt justering og slik? du har vel ny kam' på din og du vel? har tenkt å kjøpe inn ein kam' eg og men veit ikkje kva som er best og kva type. får titt litt til.:) Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by jettamaster har ikkje fått laget flens enda. venter på materiel til å lage det av. har planene klare men har ikkje fått det enda. har også vert litt småsjuk i det siste og harde dager på jobben. men gler meg som ein unge å få burgen vekk fra bilen.:D når du monterte din gasser på, var det bare å tut og kjør etter på eller var det litt justering og slik? du har vel ny kam' på din og du vel? har tenkt å kjøpe inn ein kam' eg og men veit ikkje kva som er best og kva type. får titt litt til.:) Måtte justere litt på dem... Måtte ta de av innsuget for å skru på innsuget og da måtte de synkroniseres litt + at tomgangen ble justert... Var ikke mye... De satt på en 1,8 da jeg kjøpte de så det gikk bra... Kan anbefale 276 graders kam.. Ikke noe mindre om du nå setter på større forgasser.. Jeg har 276 grader og tipper på opp mot 120 hk nå... Grenrør har mye å si når man begynner med større forgasser.. Eksosen må ut like fort som luft å bensin kommer inn og det stopper opp litt i den orginale manifolden.. Du får jo litt effekt av en GTI kam oxo da.. Veit ikke helt hvor mange grader den tilsvarer men skal øke effekten litt.. Husk bare at du får rett kam.. Jeg har en nyoverhalt GTI kam som er til mekaniske løftere.. Du har vel sikkert hydrauliske løftere går jeg ut ifra? Den mekaniske kam'en passer ikke til hydrauliske løftere pga av mekaniske løftere bruker shims i opplagringa til kam'en mens kam'er for hydrauliske står under oljetrykk... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by vwfreak Jeg har sånne trakter på mine.. 4 stk til sammen.. :D Veit ikke hva det er til men ser tøft ut iallefall... Sikkert en som har litt mere peiling på det enn meg.... ;) Fått laget flens å sånn eller? Var godt å bli kvitt pierburg gasseren må jeg si.. Slapp all den vakum'en å ditt å datt.... De traktene er til for at luftstrømmen skal komme javnt inn i forgasseren...uten de "tror"luftstrømmen at hullet gjennom forgasseren er mindre enn det egentlig er. Og da går den dårligere... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Har bestilt meg en weber gasser fra en ford sierra som jeg regner med å få på mandag har vel nevnt det tidligere også men jeg gleder meg. Hvor mye må man ut med for en ny kam då? Er det noe big deal å skifte eller er det enkelt? Hvor mye ekstra pulver får man ut av en en 1,6 då då? Gliset mitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Dro ut vakumslangen som gikk inn i fordeler lokket i dag og då roet bilen seg. Hadde normalt turtall. Men jeg lurer er det noe lurt å gjøre eller kan motor bli skadet? Mye mer behagelig å kjøre med nå ihvertfall. Det er noe vakumpes med den Piersburg gasseren som ikke er helt bra sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Originally posted by Thunder Har bestilt meg en weber gasser fra en ford sierra som jeg regner med å få på mandag har vel nevnt det tidligere også men jeg gleder meg. Hvor mye må man ut med for en ny kam då? Er det noe big deal å skifte eller er det enkelt? Hvor mye ekstra pulver får man ut av en en 1,6 då då? Gliset mitt Kam får du for ca 3000 ny... Den jeg kjøpte skal gi ca 15 hk på en 1,8 l... Veit ikke helt hvor mye det blir på en 1,6... Det er ikke vanskelig å skifte kam.. Er gjort unna på en time eller to... :) Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 okei. det hørtes jo ikke så gale ut. Z10an skal kanskje hjelpe meg litt med en adaptorplate til forgasseren. Ellers så var det et firma i Sverige som laget sånne adaptorplater. Noen som vet om noen som lager sånne plater??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Noen som vet om hvem som lager adaptorplater? Noen firma i norge eller sverige??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Originally posted by Thunder Noen som vet om hvem som lager adaptorplater? Noen firma i norge eller sverige??? det gjor sikkert ett eller annet mekanisk verksted her i bergen.. har en gti topp med kam om du er interessert... kan bli din billig! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Disse har jeg på en volvo 142. B20. >Bilen er til salgs på Volvo forumet her. 140 serien:op Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marq_ Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 vwfrak:::: hvor kjøpte du kammen din??? merket du noe forskjell på draget, og hvor frisk og hvor mye flyt det var i bilen??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.