Gå til innhold

weber forgasser

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

Originally posted by Turboed1

 

Er det dårlig plass,skulle du mikka deg ei rekke med MC-forgassere...de er 5-6 cm kortere enn Weber'ene. Dessuten har de bedre fløde,så du kan klare deg med ei rekke 34 eller 36mmm gassere..som fåes billig hos MC-huggere,fordi folk ditcher dem og putter på 38 eller 40mm på sportssykler...ergo lite ettertrakta :) Sånt gir godt prutningsmonn..:D

 

Hehe.. jaja.. kjøpt er kjøpt... Ikke noe å gjøre med det.. Får se om de funker først nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vwfreak

 

Hehe.. jaja.. kjøpt er kjøpt... Ikke noe å gjøre med det.. Får se om de funker først nå....

 

Funker gjør de...alt er bedre enn de orginale micro-gasserne biler har. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på ein ting. ser at nokon har slike trompeter, trakter, pingu-munner eller kva det heiter på gassarane sine. r det noko å anbefalla på min? kva er hensikten med dei? eg er heilt "grønn" på dette temaet.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

tenkte på ein ting. ser at nokon har slike trompeter, trakter, pingu-munner eller kva det heiter på gassarane sine. r det noko å anbefalla på min? kva er hensikten med dei? eg er heilt "grønn" på dette temaet.

 

Jeg har sånne trakter på mine.. 4 stk til sammen.. :D Veit ikke hva det er til men ser tøft ut iallefall... Sikkert en som har litt mere peiling på det enn meg.... ;) Fått laget flens å sånn eller? Var godt å bli kvitt pierburg gasseren må jeg si.. Slapp all den vakum'en å ditt å datt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

 

Jeg har sånne trakter på mine.. 4 stk til sammen.. :D Veit ikke hva det er til men ser tøft ut iallefall... Sikkert en som har litt mere peiling på det enn meg.... ;) Fått laget flens å sånn eller? Var godt å bli kvitt pierburg gasseren må jeg si.. Slapp all den vakum'en å ditt å datt....

 

har ikkje fått laget flens enda. venter på materiel til å lage det av. har planene klare men har ikkje fått det enda. har også vert litt småsjuk i det siste og harde dager på jobben. men gler meg som ein unge å få burgen vekk fra bilen.:D

 

når du monterte din gasser på, var det bare å tut og kjør etter på eller var det litt justering og slik?

du har vel ny kam' på din og du vel?

har tenkt å kjøpe inn ein kam' eg og men veit ikkje kva som er best og kva type. får titt litt til.:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

 

har ikkje fått laget flens enda. venter på materiel til å lage det av. har planene klare men har ikkje fått det enda. har også vert litt småsjuk i det siste og harde dager på jobben. men gler meg som ein unge å få burgen vekk fra bilen.:D

 

når du monterte din gasser på, var det bare å tut og kjør etter på eller var det litt justering og slik?

du har vel ny kam' på din og du vel?

har tenkt å kjøpe inn ein kam' eg og men veit ikkje kva som er best og kva type. får titt litt til.:)

 

Måtte justere litt på dem... Måtte ta de av innsuget for å skru på innsuget og da måtte de synkroniseres litt + at tomgangen ble justert... Var ikke mye... De satt på en 1,8 da jeg kjøpte de så det gikk bra... Kan anbefale 276 graders kam.. Ikke noe mindre om du nå setter på større forgasser.. Jeg har 276 grader og tipper på opp mot 120 hk nå... Grenrør har mye å si når man begynner med større forgasser.. Eksosen må ut like fort som luft å bensin kommer inn og det stopper opp litt i den orginale manifolden.. Du får jo litt effekt av en GTI kam oxo da.. Veit ikke helt hvor mange grader den tilsvarer men skal øke effekten litt.. Husk bare at du får rett kam.. Jeg har en nyoverhalt GTI kam som er til mekaniske løftere.. Du har vel sikkert hydrauliske løftere går jeg ut ifra? Den mekaniske kam'en passer ikke til hydrauliske løftere pga av mekaniske løftere bruker shims i opplagringa til kam'en mens kam'er for hydrauliske står under oljetrykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

 

Jeg har sånne trakter på mine.. 4 stk til sammen.. :D Veit ikke hva det er til men ser tøft ut iallefall... Sikkert en som har litt mere peiling på det enn meg.... ;) Fått laget flens å sånn eller? Var godt å bli kvitt pierburg gasseren må jeg si.. Slapp all den vakum'en å ditt å datt....

De traktene er til for at luftstrømmen skal komme javnt inn i forgasseren...uten de "tror"luftstrømmen at hullet gjennom forgasseren er mindre enn det egentlig er. Og da går den dårligere... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Thunder

Har bestilt meg en weber gasser fra en ford sierra som jeg regner med å få på mandag har vel nevnt det tidligere også men jeg gleder meg. Hvor mye må man ut med for en ny kam då? Er det noe big deal å skifte eller er det enkelt? Hvor mye ekstra pulver får man ut av en en 1,6 då då?

Gliset mitt

Golf_med_ny_grill1.JPG

 

Kam får du for ca 3000 ny... Den jeg kjøpte skal gi ca 15 hk på en 1,8 l... Veit ikke helt hvor mye det blir på en 1,6... Det er ikke vanskelig å skifte kam.. Er gjort unna på en time eller to... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår