mfafa Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Han som driver Norsk Forgasserservice eller hva det nå heter har kun drevet med forgassere i 30 år - og han skryter av Weber! Han vet nok hva han snakker om. En jeg kjenner hadde en gammel Mercedes fra 1930-tallet. Mercedes kunne fortsatt skaffe forgassere hvis du skulle trenge, men bare til den nette sum av 34000,-NOK pr.forgasser. Og den trenger to... ;) Det er da man er utrolig glad for at Weber har noen som passer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Originally posted by Turboed1 Har dysa om sånne noen ganger...du har kobla kjølevann til automatchoken,vel...ellers åpner den ikke helt. Enkleste er å låse den åpen,inntil du får dysa den riktig. Går den på tomgang? kjølevatnet er tilkobla ja og spjelda opner seg når den blir varm. bilen går også på tomgang, men forskjellig turtall. nokon ganger lavt og nokon ganger høgt. har funne ut at det er gassvaieren som ikkje "drar" vaieren tilbake. har tenkt å sette på ei fjør slik at vaieren går tilbake når eg slippe gassen. man har problemet med at den lugger og henger og stopper ved vanlig kjøring, spesielt ved pådrag. I NEED HELP!!! Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Hørtes ikke bra ut dette her. Skal høre med folk jeg kjenner i morgen om de vet hva det kan være. Du får ha lykke til i alle fall, håper du får det til og at jeg snart kan komme ut en tur til deg å se hva du har gjort. Røyker den like ille enda?:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Originally posted by mfafa Han som driver Norsk Forgasserservice eller hva det nå heter har kun drevet med forgassere i 30 år - og han skryter av Weber! Han vet nok hva han snakker om. En jeg kjenner hadde en gammel Mercedes fra 1930-tallet. Mercedes kunne fortsatt skaffe forgassere hvis du skulle trenge, men bare til den nette sum av 34000,-NOK pr.forgasser. Og den trenger to... ;) Det er da man er utrolig glad for at Weber har noen som passer. Du har ikke mulighet til å få tak i noe telefonnummer eller noe til han karen der, Norsk Forgasserservice altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Originally posted by jettamaster kjølevatnet er tilkobla ja og spjelda opner seg når den blir varm. bilen går også på tomgang, men forskjellig turtall. nokon ganger lavt og nokon ganger høgt. har funne ut at det er gassvaieren som ikkje "drar" vaieren tilbake. har tenkt å sette på ei fjør slik at vaieren går tilbake når eg slippe gassen. man har problemet med at den lugger og henger og stopper ved vanlig kjøring, spesielt ved pådrag. I NEED HELP!!! Hmmm... Ryker det enda eller var det bare 5 min etter du starta den? Min røyk noe sinnsykt de 5 første minuttene da jeg starta den for første gang.. Ikke spør hvorfor.. :) Hvordan er det med temperatur ved gasseren? Den orginale eksosmanifolden blir jævelig varm og varmen stiger jo oppover.. Bensin koker vel på rundt 60 grader om jeg husker riktig.. Så kan hende noe av problemet ligger der.. Bør kanskje ha en halv cm med gummipakning eller noe sånt i flensen mellom gasseren og innsuget for å avlede varmen om det er det som er problemet.... Er en grunn til at orginalflensen er bygt i hardgummi.. ;) Kan jo oxo hende den "drukner" i for mye bensin iom at dette er til en større motor om jeg har skjønt riktig.... Er det å få tak i mindre dyser kanskje......? Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Originally posted by Thunder Du har ikke mulighet til å få tak i noe telefonnummer eller noe til han karen der, Norsk Forgasserservice altså? Hørt om gulesider? Forgasser-Service evnt. søke her på forumet? bilforumet.net Kjell Tore Byman Forgasser-Service Niels Carlsens Gate 21 B, 1440 Drøbak 90509147 :) Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Mange takk for hjelpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 har løyst noker av problema mine. gasswiren blir no trekt tilbake av ein fjør som eg monterte på sånn midlertidig. det vad at den kveles klarte eg å hemma med å montera på den gamle "bensinfordelaren". da klarte eg å kjøra normalt, men ved litt høge turtall så lugga og nykka den og kutta motoren nesten ut. må litt justering her ja. drog litt på oppover ein bakke. girte fra 1 til 2 og hørte ett poff og det lyste orange bak bilen. slapp gassen og trykte i bånn og såg i speilet. FLAMMER det kom flammer fra eksosen. heftig:fire: i mårra så mo eg skaffa veldig mykje slangeskjøter og overganger + slanger. det ser ikkje ut oppe i motor rommet nu. ca 100 slangeklemmer. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Høres ut til at dette kommer til å bli gode greier.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by jettamaster det vad at den kveles klarte eg å hemma med å montera på den gamle "bensinfordelaren". da klarte eg å kjøra normalt, men ved litt høge turtall så lugga og nykka den og kutta motoren nesten ut. må litt justering her ja. Låter som om du drukner den...ta av toppen på forgasseren (6 skruer med rettspor + choke-staget...sitter med E-klips),under der henger flottøren (sak med to plast eller messing-"bobler") og juster flottøren til den står paralellt med pakningsflata på lokket (når du holder lokket opp ned.). Hender de er litt feiljustert... Faen at ikke kameraet mitt funker...ellers skulle du fått bilder...:( Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Er det noen framgang i prosjektet her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 hadde ein veldig lang dag i går med bilen. den gjekk på tomgang men når eg begynte å kjøra slik at den litt belastning så stoppa den. fekk den ikkje heim fra jobb før i 22 i går kveld. min bror kom og hjalp meg og han fant ut at bensinslangane inn og ut var montert feil. bytta dei om og bilen gjekk. bare på normal kjøring, ved pådrag så nykker deg. grunn: for lite bensin. fikset det ved å fjerne bensinfordelaren. går nesten som ei klokke. når den får høgt turtall når du kjørte så begynnte den å nykka. merka når eg skulle gi gass opp ein bakke så eg må skaffe meg ein større bensinpumpe viss det er muligt. har også litt feiltenning på bilen og gasseren er ikkje 100%innjustert men den går. no så drar bilen godt og smeller godt når eg girer:) Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Har hentet forgasseren nå og den ser make ut til din Jettamaster. Skal få lagt ut bilde av den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Det er en weber 32/36. Har du fremdeles en sånn adaptorplate til salgs? Gleder meg til å komme igang. Håper jeg får detta til og at det blir gode greier. Snart blir det effektanlegg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.