Gå til innhold

weber forgasser

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

Han som driver Norsk Forgasserservice eller hva det nå heter har kun drevet med forgassere i 30 år - og han skryter av Weber! Han vet nok hva han snakker om. En jeg kjenner hadde en gammel Mercedes fra 1930-tallet. Mercedes kunne fortsatt skaffe forgassere hvis du skulle trenge, men bare til den nette sum av 34000,-NOK pr.forgasser. Og den trenger to... ;) Det er da man er utrolig glad for at Weber har noen som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Turboed1

Har dysa om sånne noen ganger...du har kobla kjølevann til automatchoken,vel...ellers åpner den ikke helt. Enkleste er å låse den åpen,inntil du får dysa den riktig. Går den på tomgang?

 

kjølevatnet er tilkobla ja og spjelda opner seg når den blir varm.

bilen går også på tomgang, men forskjellig turtall. nokon ganger lavt og nokon ganger høgt. har funne ut at det er gassvaieren som ikkje "drar" vaieren tilbake. har tenkt å sette på ei fjør slik at vaieren går tilbake når eg slippe gassen.

man har problemet med at den lugger og henger og stopper ved vanlig kjøring, spesielt ved pådrag.

 

I NEED HELP!!!

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Han som driver Norsk Forgasserservice eller hva det nå heter har kun drevet med forgassere i 30 år - og han skryter av Weber! Han vet nok hva han snakker om. En jeg kjenner hadde en gammel Mercedes fra 1930-tallet. Mercedes kunne fortsatt skaffe forgassere hvis du skulle trenge, men bare til den nette sum av 34000,-NOK pr.forgasser. Og den trenger to... ;) Det er da man er utrolig glad for at Weber har noen som passer.

Du har ikke mulighet til å få tak i noe telefonnummer eller noe til han karen der, Norsk Forgasserservice altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

 

kjølevatnet er tilkobla ja og spjelda opner seg når den blir varm.

bilen går også på tomgang, men forskjellig turtall. nokon ganger lavt og nokon ganger høgt. har funne ut at det er gassvaieren som ikkje "drar" vaieren tilbake. har tenkt å sette på ei fjør slik at vaieren går tilbake når eg slippe gassen.

man har problemet med at den lugger og henger og stopper ved vanlig kjøring, spesielt ved pådrag.

 

I NEED HELP!!!

 

Hmmm... Ryker det enda eller var det bare 5 min etter du starta den? Min røyk noe sinnsykt de 5 første minuttene da jeg starta den for første gang.. Ikke spør hvorfor.. :) Hvordan er det med temperatur ved gasseren? Den orginale eksosmanifolden blir jævelig varm og varmen stiger jo oppover.. Bensin koker vel på rundt 60 grader om jeg husker riktig.. Så kan hende noe av problemet ligger der.. Bør kanskje ha en halv cm med gummipakning eller noe sånt i flensen mellom gasseren og innsuget for å avlede varmen om det er det som er problemet.... Er en grunn til at orginalflensen er bygt i hardgummi.. ;) Kan jo oxo hende den "drukner" i for mye bensin iom at dette er til en større motor om jeg har skjønt riktig.... Er det å få tak i mindre dyser kanskje......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har løyst noker av problema mine.

gasswiren blir no trekt tilbake av ein fjør som eg monterte på sånn midlertidig.

det vad at den kveles klarte eg å hemma med å montera på den gamle "bensinfordelaren". da klarte eg å kjøra normalt, men ved litt høge turtall så lugga og nykka den og kutta motoren nesten ut.

må litt justering her ja.

 

drog litt på oppover ein bakke. girte fra 1 til 2 og hørte ett poff og det lyste orange bak bilen. slapp gassen og trykte i bånn og såg i speilet. FLAMMER det kom flammer fra eksosen. heftig:fire:

 

i mårra så mo eg skaffa veldig mykje slangeskjøter og overganger + slanger. det ser ikkje ut oppe i motor rommet nu. ca 100 slangeklemmer.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

det vad at den kveles klarte eg å hemma med å montera på den gamle "bensinfordelaren". da klarte eg å kjøra normalt, men ved litt høge turtall så lugga og nykka den og kutta motoren nesten ut.

må litt justering her ja.

Låter som om du drukner den...ta av toppen på forgasseren (6 skruer med rettspor + choke-staget...sitter med E-klips),under der henger flottøren (sak med to plast eller messing-"bobler") og juster flottøren til den står paralellt med pakningsflata på lokket (når du holder lokket opp ned.). Hender de er litt feiljustert...

 

Faen at ikke kameraet mitt funker...ellers skulle du fått bilder...:(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ein veldig lang dag i går med bilen. den gjekk på tomgang men når eg begynte å kjøra slik at den litt belastning så stoppa den. fekk den ikkje heim fra jobb før i 22 i går kveld.

min bror kom og hjalp meg og han fant ut at bensinslangane inn og ut var montert feil. bytta dei om og bilen gjekk. bare på normal kjøring, ved pådrag så nykker deg.

grunn: for lite bensin.

fikset det ved å fjerne bensinfordelaren.

går nesten som ei klokke. når den får høgt turtall når du kjørte så begynnte den å nykka. merka når eg skulle gi gass opp ein bakke så eg må skaffe meg ein større bensinpumpe viss det er muligt.

har også litt feiltenning på bilen og gasseren er ikkje 100%innjustert men den går.

no så drar bilen godt og smeller godt når eg girer:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår