Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Thunder Hva kan man gjøre for å unngå at dette skjer då, at den får for mye bensin og får ettertenning?:( Den får ikke for mye...den får litt for lite,hvis den lugger på topp. Enkelt. Bytt den ene dysa som leverer til det sekundære spjellet til en større. Sitter nok en 130-dyse der,putt inn en 135 eller 140 så tenker jeg du merker forskjell... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Thunder Og hvor høyt pådrag kan man ha før den begynner å smelle? Er dette noe man må ordne før eu godkjenning? Den merker du jo...har du prøvd å bare gi halv gass,og sett om den da drar (sakte,riktignok) ut på turtallet? Uten lugging? Eller kommer det bare ved full-gass-kjøring....? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Jeg har ikke begynt på min enda men Jettamaster vet vel kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Aeomholt potet/potat... det funker da utmerket med en lambda sonde på chevrolet sine smallblocker... vi er da flere som kjører med det! men en 1.6 kan da ikke engang brukes til vinduspussermotor :D :D :op Funker kanskje fordi det er mye eksos..og kanskje endel motstand i eksosen,som holder varmen oppe. På 2-liter med åpent eksosanlegg funka det ikke...viste feil hele tida. Selv med sensoren knappe 15 cm fra eksosportene.... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Thunder Jeg har ikke begynt på min enda men Jettamaster vet vel kanskje? Oops... stemmer det...blanda dere sammen. Men det samme gjelder jo for begge bilene.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Må si at jeg stoler på Turboed1 i denne sammenhengen her. Det høres ut som han vet hva han snakker om. Lamdasonde er uaktuelt for da må vel bygges mer enn bare gasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 ett lite hull i eksosen med mutter, og lamda, samt lamdameter/voltmeter.. no big deal Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by TurboPolo ett lite hull i eksosen med mutter, og lamda, samt lamdameter/voltmeter.. no big deal Den må vel være koblet opp mot en styringsenhet regner jeg med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Thunder Den må vel være koblet opp mot en styringsenhet regner jeg med. Joda...men det er jo bare en liten boks med dioder i,og en tre-fire ledninger...som det ble sagt; no big deal. :) Jeg hadde det på gassermotor jeg også...bare hadde det lille problemet at den ble ALDRI varm nok. :) Så jeg justerte gasseren etter en prosedyre jeg lærte meg fra å trimme sykler,og da funka alt...fikk en 2.0 OHC Ford til å gå på under 0.8 på blanda kjøring,og 0.72 langtur...med kam,grenrør og 2" Simons. Måtte ta alt da..tomgangsdyser,Co-justeringa,begge hoveddysene og akspumpa... men det ble bra. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Turboed1: Hva slags lambdaføler brukte du? Hvis man har grenrør/headers sammen med 1lednings-følere fra US GM, pleier det ofte bli for kaldt, og man må bytte til 3lednings (Som du sikkert vet, med varmeelement). Hvis det fortsatt ikke virka, hadde jeg prøvd en ny føler og/eller et annet instrument. Er absolutt ikke hokuspokus med "amcar" følerne hvertfall, og de samme følerne blir brukt helt ned til 2L 4syl der borte... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Chevy350 Turboed1: Hva slags lambdaføler brukte du? Hvis man har grenrør/headers sammen med 1lednings-følere fra US GM, pleier det ofte bli for kaldt, og man må bytte til 3lednings (Som du sikkert vet, med varmeelement). Hvis det fortsatt ikke virka, hadde jeg prøvd en ny føler og/eller et annet instrument. Er absolutt ikke hokuspokus med "amcar" følerne hvertfall, og de samme følerne blir brukt helt ned til 2L 4syl der borte... Kjøpte et kit fra KRB...med varmeelement. Var en GM føler ja...ble prøvd i Ford'en,funka ikke...så ble den prøvd på sykkelen min og en SAAB 900 turbo...funka fint i begge. På Ford'en,forsøk 2...funka det ikke. Og den gikk varmt...var satt opp med litt vel lav tenning. Kai Roger mente de fleste trimmede sugemotorer gikk for kaldt til å gi riktige resultater...ikke vet jeg. Solgte hele sulamitten... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 hadde problemer idag og eg. var 3 km heima ifra. kjørte inn på ein lang slette. kjørte rolig, snakka i telefonen, kjørte sakte bort over sletta med høgt turtall ei lita stund i 2.gir. la telefonen ifra meg og girte til 3. passerte 50km/t. og poff sa det og bilen stoppa. starta igjen gjekk to meter og stoppa. gjekk på tomgang i 3 sek og stoppa. fante eit system kvar 4 vridning på nøkkelen så ville den kjøra 3 meter. fekk start på den igjen holdt gasspedalen stødigt på 4000 omdr/ min. og den regulerte av seg sjølv. parkerte bilen og reiste heim. henta bilen 3 timer etterpå og deg gjekk fint. har no demontert gasseren. ligger no delt i to med vinkelsiperen.:( neida. har tatt den ut og demontert den og holder no på med å gjera rein flotørkammeret. blåser gjennom ventiler og slikt. er det dysane som er på midten av bildet. den tingen med to armer? kom vertfall bensin ut av dei når eg vridde på gassen. eg har to slike dingser ligganes men den som er montert sputer først bensin i det største spjeldet så det andre. er dette riktigt? den blanke dingsen som er på biledet står det "200" på og eg har to liggane som det står "175" og "200" på. kva er det? er det den som justere "bensin nivået"? her er bare ett bilde som hiver inn. lurer på kva det er? er det ein forhandler i norge som selger weber deler? har og eit "varme element" i innsugsmanifoilden. er det lurt å kople den ut? den er tilkopla no Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Uff. Dette hørtes ikke bra ut. Begynner å lure på om jeg skal tørre å gå igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 har nettopp hatt meg ein tur med bilen. den gjekk bra i begynnelsen. prøvde å dra på litt men den begynnte å lugga igjen. eg stoppa langsveien og holdt gasspedalen i ro, turtallet varierte mellom 1000 til 2500 omdr. stoppa nesten opp viss eg slapp pedalen. eg fant nokre små duppeditter i ein pose eg hadde. desse skal vera der ved dysane. dei hadde forskjellige nr. 180, 170 ,160, 125 stod på dei. det var også nokre små som var heilt like. nr 135, 120, 130, 137, 127. dei som stod på weberen hadde 170 på det først spjeldet og 125 på det andre. på det nadre spjeldet så skifta eg til 135. på dei små så var det 130 på store spjeldet og 135 på det minsta. er det dessa du meiner eg skal skifta Turboed1? den dysa som det kommer bensin ut av, har eg fleire av men nokre er blokkert på den eine "armen". har dette noko meining? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Kommer jeg også til å måtte skifte en masse deler på min gasser tror du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.