Gå til innhold

TUV gokjenningspapirer!!!

Ranger emnet


@sconamann

Anbefalte innlegg

Skal ha bilen min (BMW 325 e30) på eu-godkjenning innen 2 dager men trenger TUV papirer på senkesettet mitt. Har mista de gamle papirene og vet ikke hva slags fjærer har. Mulig det er koni. Det er enten 60/40 eller 60/60. Noen som kan hjelpe meg? PLEASE!!!

 

På forhånd takk!

-BMW 325 86mod

-Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @sconamann

Skal ha bilen min (BMW 325 e30) på eu-godkjenning innen 2 dager men trenger TUV papirer på senkesettet mitt. Har mista de gamle papirene og vet ikke hva slags fjærer har. Mulig det er koni. Det er enten 60/40 eller 60/60. Noen som kan hjelpe meg? PLEASE!!!

 

På forhånd takk!

 

da må du få tak i et TÜV papir på nordisk språk!! de ville ikke godkjenne senkesettet mitt på biltilsynet fordi TÜV papirene er på tysk. de sa jeg må gå til en AUTORISERT TRANSLATØR for å få han til å oversette det... heh.. dette ekke kødd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder av de da mann!! legg de ut her så folk i det minste kan få se de. Er mange her inne som har montert forskjellige senkesett. kanksje noen klarer å kjenne de igjen. Ihvertfall så du kan identifisere de..

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk godkjent både senkesett 55/40 og felger 7.5/9X16 på biltilsynet i Bergen (JA, Landets verste trafikkstasjon) på E30'en, med tyske TuV papirer. Men de skulle oversette dem selv til neste gang eg kom sa de, noe de ikke gjorde.

 

Men det var bare felg papirene de ville oversette, senkesett godkjenningen (og på tysk) var helt OK for de....

 

Men eg traff vel på de på en god dag tilslutt (var der tre ganger før alt var OK)

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off topic men;

Jeg kjøpte en E36 320i for en tid siden. Har ikke hatt den på EU enda, men blir vel til vinteren. Bilen er senket, men har ikke TüV på dette. Men; står at den er godkjent senket i vognkortet. Er dette nok, eller må jeg hoste opp TüV-papirer oxo..?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det står i vognkort er det godt nok.

 

Det får da holde om biltilsynet skal overprøve TuV, om ikke de skal begynne å overprøve seg selv og....

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du få de godkjent må jo personen på biltilsynet klare å lese av på fjærene dine for å se om det er de rette fjærene til bilen ifølge tuv papirene. Men tror det er stor forskjell på de forskjellige stasjonene rundt om i landet, noen kan være litt "rundere" kantene. Får håpe personen som skal godkjenne det har en god dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noen kompiser som har tuv papirer på senkesett som kan låne det til deg eller kanskje det er noen her på forumet som kan fakse det til deg. Viste tuv papirer på et eibach senkesett for maange år siden. de så ikke på fjærene en gang. de var nok møkkete/rustne uansett. papirer er det de liker aller mest her i verden tror jeg. du må bare gi dem nok.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med på denne tråden. Skal ha bilen på godkjenning innen januar, men vet ikke hvilke fjører som står på bilen. Hvor på fjørene står fabrikat og nummer? Er mye dritt på dem, og de begynner å få litt rustflekker her og der... må vel ikke demontere for å klare å lese av noen nummer vel?

 

Alt jeg vet er at dem er gule :rolleyes:

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Integrale

 

da må du få tak i et TÜV papir på nordisk språk!! de ville ikke godkjenne senkesettet mitt på biltilsynet fordi TÜV papirene er på tysk. de sa jeg må gå til en AUTORISERT TRANSLATØR for å få han til å oversette det... heh.. dette ekke kødd

 

Hei.

 

Få det oversatt til Finsk. Det hadde vært gøy å sett dem lese det.

 

:D

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. det var lettere før, når man kunne senke bilen i garasjen hjemme med "bosch" senkesett og ingen brydde seg noe særlig med det.. Var på biltilsynet med bilen til dama i våres.. Hadde nemlig senka den 40/40 og alle papirer var i orden.. Jeg TRODDE at alt var i orden.. Visste frem papirer mens en av satans håndtlangere undersøkte bilen.. Det var nå ting begynnte å bli komplisert.

1. De syntes fjørene var for møkkete, kunne ikke lese av serienummeret på fjøra (pleier å stå på siden midt på fjøra)

2. Det var ikke forspenning nok i demperne når bilen var heist, måtte skaffe kortere dempere.. (Skal nemlig være forspenning, altså spenn i fjøra til enhver tid, selv med alle fire jul i lufta)

3. Dem greide ikke lese papira jeg hadde med, de var nemlig på tysk.. Men det ordna seg etterhvert da de lette gjennom teksten og fant: TÛV, 40/40, serienr som matcha fjørene og merket på bilen. (Kunne dermed egentlig ha skrevet hele greia selv)

 

Endte med at jeg dro hjem i garasjen, la i mellom en 3 mm tykk gummi plate under fjørene for å få spenn i de, fikk også vaska fjørene siden jeg likevel hadde de ute.. Dro så på biltillsynet igjen og da var plutselig alt i orden.. (:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MaDDoG

Ta bilder av de da mann!! legg de ut her så folk i det minste kan få se de. Er mange her inne som har montert forskjellige senkesett. kanksje noen klarer å kjenne de igjen. Ihvertfall så du kan identifisere de..

 

Legger ut noen bilder av fjørene mine. Kanskje noen som kjenner dem igjen? Kanskje litt dødfødt prosjekt, men hadde bildene av fjørene på PC'n fra før så.

 

Noen som har den minste aning av hva det kan være slags fjører?

 

ForanH.jpg

 

Og ja. Har montert mansjetter på dem nå.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår