Gå til innhold

Tips til 520ia!

Ranger emnet

Myrtvedt

Anbefalte innlegg

Hola seniorita!;)

Har akkurat kjøpt meg en '93 520iA.

Siden dette er min første bil, så er jeg ganske grønn enda, selv om jeg syntes det er fett å drive på..

Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde noen tips å triks for evnt å bedre ytelse. (har Konfilter & effekt fra kat.)

Evnt også hva av annlegg som gir best ytelse.

mvh Myrtvedt ;)

BMW, Freude am fahren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip er fint det, men du bør ikke forvente å få 16hk på det. Nesten alle som har chip på vanlig bensinbil er misfornøyd med det fordi de ikke merker effektforskjell. Jeg skal selv sette inn chip i min 520, men det er for å få høyere turtallsperre, det vil du jo tjene litt på. Men effektmessig på det turtallet du har er det minimalt å hente på chip.

Vet ikke om noen ferdige kit til denne bilen, men finnes det koster det som regel fra 30k+. Du kan bygge turbo selv, for ca20k så får du vel 220hk+-. Har ikke så mye peiling på det med turbo, men spurte selv for en liten stund siden og fikk da til svar at det var bedre å spare litt mer penger og bygge bilen om til M5 enn å bruke 30k på turbo til den jeg har nå.

Ellers kan du jo kjøpe kvasse kammer, koster 3-4k per stk og du trenger 2stk, så kommer jo montering..

Er ikke billig å få litt ekstra ponnier:( Finner du noe bra og billig, si fra til meg! er også interissert i litt mer ponnier under panseret

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Myrtvedt

Hola seniorita!;)

Har akkurat kjøpt meg en '93 520iA.

Siden dette er min første bil, så er jeg ganske grønn enda, selv om jeg syntes det er fett å drive på..

Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde noen tips å triks for evnt å bedre ytelse. (har Konfilter & effekt fra kat.)

Evnt også hva av annlegg som gir best ytelse.

mvh Myrtvedt ;)

Skal du ha mere effekt er nok den enkleste og billigste løsningen å jekke nedi en 525i motor...sånn er det bare..:(

Er ikke så lurt å legge for mye penger på trimming av 2literen..

Mn du kan jo kjøpe deg grenrør?Det hjelper sikkert litt på:)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nautiluz

grenrør er jo bare rør hjelper da ikke så mye effekten som pottene bakover vil gjøre vist du bytter dem. Men bytt til 2.5literen du absolutt det smarteste da mååå du ikke si i fra om det ved eukontroll heller.. :p

Er du sikker på dette?

Grenrør er mer enn bare rør:)

Det sørger for bedre "flow"=mer effekt

Dessuten skriver han at han har effektannlegg fra katten og bakover..

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider