Gå til innhold

Noen burde få lappen sin kjørt opp i RÆVA!

Ranger emnet


Outrage

Anbefalte innlegg

Det har seg slikt at jeg for tiden er utplasert på en bedrift et stykke hjemmefra, og skal være der halv 8. Og på denne tiden av døgnet er det lite busser som går fra mitt hjemsted. Så idag gadd jeg faen ikke sitte og vente en halvtime på en bussterminal Og siden jeg ikke har bil lappen, og mc`en min står i deler så tok jeg madammen sin scooter. Dette er da en org. sfx, men går bra til og være orginal (målt 55 på speedo i bil bak flere ganger)

 

Men problemene kommer da jeg da kommer kjørende i en 60 sone, hvor jeg kikker i speila hver gang det er plass til og slippe forbi da jeg selv vet hvor irriterende det kan være med en moped foran. Kl er vel kvart på 7 og det er mye trafikk. Plutselig flyr en bil forbi i samme kjørebane som meg og holder på og presse meg av veien! Ikke et jævla forvarsel. Jaja tenker jeg, han der har nok ikke mye mellom øyrene. Men der kommer en til! og en til! I svinger med kø i motsatt kjørebane og alt. Fremdeles ikke et jævla forvarsel! Ene gangen klarer jeg såvidt og kjøre utforbi veien fordi ene kisen ikke klarer forbikjøringen helt etter planen! havner utpå en plen og greier såvidt og holde scooteren oppe! Stopper IDIOTEN? NEI! Rakk faenke og ta skiltet hans heller, og det kan han være jævla gla for. For vedkommende skulle i tilfelle fått huset sitt brennt ned.. med seg selv inne!

 

Forventer de at jeg skal hive meg over autovernet slik at de kan komme seg forbi? Faen er det med folk da? villig til og kjøre ned en stakkars mopedist fordi han ligger 5km under fartsgrensa? Tør faenke tenke på vist det var en uerfaren 16åring som kjørte istedet for meg (som har kjørt sykkel en del år) Er nå for faenke de stakkars mopedistene sin feil at mopedene ikke går fortere!

 

Hilsen en MEGET forbannet Zenith som har fått medfølelse med mopedister!

På bil jakt

 

[86] Utslitt bruksbil ala riskoker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har moped,men jeg har mange kompiser som har moped som ikke går fortere enn 50....er faktisk litt redd for dem når de skal steder som krever en kjøretur på en mer trafikkert vei,når jeg vet at det finnes mange idioter ute på veien.

Det at pappa er trafikk etterforsker i Oslo og forteller _mange_ historier om 16-17 åringer som har blitt kjørt av veien, påkjørt osv...gjør ikke at jeg blir mindre redd for kompisene mine.

 

Er en grunn til at pappa sa at når å hvis jeg fikk meg moped,så skulle den trimmes litt for at jeg ikke skulle være en "sinke" i trafikken.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to uker med utrimmet RMX og allerede utallige farlige situasjoner ble mamma med å sponsa trim. Blei litt bedre da, og litt morsomere. Kameraten min hadde en original scooter og jeg var livredd hver gang vi kjørte sammen, det ble at jeg kjørte sammen med trafikken og stoppa i noen min på busstopp etc., ventet på at han var kjørt forbi, kjørte og tok han igjen osv...

 

Var endel ganger jeg var litt sur på folk som skulle kjøre forbi på dumme steder selv om min moped gikk greit. Jeg lå ofte litt over fartsgrensen i en 50 sone mange kjører fort og det kommer en sur pappa som skal kjøpe melk på butikken eller no og prøver å kjøre forbi. Jeg legger meg opp i rundt 100 å kjører litt på grensen til hva jeg klarte, og det var uforventet mange ganger bilen bak fortsatt absolutt ikke skulle ligge bak en moped. Vet kjøringa var uforsvarelig men ung og dum som jeg var på moped var det lett og gi gass. Men mener kjøringa til bilene bak var værre.

Nå skal snart søstra mi ta moped lappen og scooteren hennes skal jeg trimme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Kjør ut mot midten av feltet ditt når du ser at det ikke er plass til å komme forbi, og du får det trangt på skuldra, det er veldig effektivt.

 

 

Jeg kjørte slik som du sier når jeg hadde moped, greit nok den var trimmet men den hadde ikke alltid en god dag slik at jeg holdt 90kmt/t overalt ;) Grunnen til at man ikke bestandig tør å holde seg mot midten er jo, som jeg selv har erfart, feks digre trailere som legger seg 2m bak og tuter&fløyter som faen helt til du viker (selv i svinger etc/bil i mot) Det virker som de skal forbi, koste hva det koste vil! Når du ser i speilet og du ser en vegg av en trailer, så tør du ikke ligge ut mot midten av feltet ditt lengre, ivertfall ikke jeg...

 

 

Nå som jeg kjører bil tar jeg så mye hennsyn som mulig ovenfor mopedister... 50km/t grensen er for jævlig...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at over 90% av alle mopeder er trimma idag, er rart. Selv gjorde jeg vel en del større modifikasjoner på min x furia..:rolleyes: :)

 

Skjønner at staten og gud vet, at det er helt eeekstremt farlig å trimme en moped osv, fordi man ikke har peiling på å kjøre i trafikk og med engang når man blir 16, men det er vel bedre å kjøre ut av en vei litt over fartsgrensen(trimma), enn å bli nedkjørt bakrfra av en trailer fordi du ikke klarer å holde fartsgrensen(original), og bli igjen med en svær rød flekk på siden av veiskuldra?

 

Jaja,.. Glad snart den ordentlig lappen er ferdig..:rolleyes:

 

Heia Norge igjen..

- 03 S3

x 97 A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo lov til å ta 125cc lappen når du blir 16 hvis du vil kjøre fortere enn 50, får jo mye mer opplæring der. Men grunnen til at få tar dette er vel at det er f*** så dyrt! Er derfor jeg er fotgjenger til jeg får lappen i februar.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Hørte på TVvestfold for en stund siden av 100% av alle mopedulykker hvor det ikke var bil involvert var mopeden trimmet..

man begyner å lure på om ikke folka i staten har en god grunn til 45km/t grensa .. (er 45km/t ikke sant?)

 

Det er nok ikke sant. Har vært vitne til flere scootervelt i rundkjøringer blandt annet.. På vått føre da..

Men altså, hva er en ulykke og hva er ikke en ulykke? En ulykke i statestikken er den som blir meldt til forsikringsselskapet sansyneligvis..

 

Men.. det er noe feil med hodninga til mange sjofører.. både mopedister og bilførere..

 

Mopedisten ligger midt i veien å tenker.. "faen.. her ligger jeg i fartsgrensa.. men likvell skal de dumme bilene presse seg forbi!.. Jævler!"

 

Mens bilisten tenker.. "uff.. der ligger en mopedjævel rett under fartsgrensa og trur han er konge på veien!"

 

Ikke rart det går som det går :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Supraguy

Mopedene skulle vært slik de er utenfor eu og slik de kommer fra fabrikk, de går i 90km/t..... Noe som er teit er at politikerne i Norge sier at syklene ikke er bygd for høyere fart enn 45km/t når noen kommer fra fabrikk og gjør 90km/t!!

 

90 går de vell ikke?

Men i instruksjonsboka til min mt5 stod det faktisk.. bare man leste på forskjellige språk hva mopeden var god for.. Norsk: mopeden er for en person.. Italia: Moped for 2 :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

 

90 går de vell ikke?

Men i instruksjonsboka til min mt5 stod det faktisk.. bare man leste på forskjellige språk hva mopeden var god for.. Norsk: mopeden er for en person.. Italia: Moped for 2 :)

 

Jo, faktisk! Ikke MT5 og TSX å sånne mopper, men dei nye vannavkjølte girmopedene går oppimot 90km/t uten noen form for hindringer i potte o.l

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte SFX på mopedoppkjøringen, og den gikk også i 55. Er turtallssperre på den, så den går ikke fortere uansett hvordan bakken måtte være, jeg har prøvd. Begynte å riste ganske bra. Opp den ene bakken var jeg glad jeg hadde den kjappeste scooteren, for jeg kunne faktisk høre at fyren bak oss i Mercedes bannet og slo i rattet. Prøvde flere ganger å ta forbikjøring i oppoverbakke på uoversiktlig strekning.

 

Ingenting er da bedre enn å kjøre forbi en gretten "pappa-gutt-gubbe" i BMW på vei til dress-jobben sin når man har litt mer guff i moppen. 45 km/t grensen er latterlig og farlig på en gang. Mopeder er bygget for å gå i minst 60 fra fabrikk. Dem som ikke er det, er allikevel trafikkfarlige. Min scooter går i ca. 60/65 på flaten, og det skyldes at jeg fjernet en liten metallring og byttet svanehalsen som var strupet (den større versjonen fulgte med scooteren). Så nå vil jeg egentlig si den er mer original i henhold til fabrikkarbeidet. Forresten var halve eksosporten på sylinderen jern. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår