Gå til innhold

Felgdimensjon Galant

daggy

Anbefalte innlegg

Vurderer å sette alufelger fra en 88 Saab 900 som vinterdekk på min 91 Galant Gli. Fungerer dette?

Galant: 114,3*4 senter 67,1 ET 46

Saab : 114,3*4 senter 71,5 ET 40

Dekk: 185/65R15 88T

Ser at det er litt forskjellig innpress og senter. Senter er vel OK så lenge hullet er stort nok... Vet at felger fra Volvo V40 averteres for Mitsubishi også - de har inpress 43. Trenger jeg distansestykker?

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, orginalt inpress er 46, så lenge senterhullet er større får du felgen på, men det er viktig å krysstrekke "riktig" så den ikke blir skjev.

Mener å huske at det er innenfor +/-5mm på ET som er lovlig.

Med lavere ET kommer felgene lengere ut, så spacere trenger du ikke. Problemet med lavere ET er at du kan få er jo mere "nærvøs" bil

ET 43 er det på Volvo V/S40 ja.

(har selv 7x16" BBS felger fra en sånn :))

mere info om orginale inpress:

http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Galanteiere!

Med +/- 7,5 i ET er jeg innenfor. Og å trekke til riktig har jeg lært etter å ha kjørt noen hundre meter uten å trekke til en gang i tiden... Har blitt så manisk på dette at jeg tar av boltene i kryss også!

Skal en trekke til med mindre moment på alufelger, forresten? Gamle Civic'en min hadde 12" slot mags, og der var det nødvendig å trekke til flere ganger utover sommeren.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider