Gå til innhold

noen som vet noe om bilen her?

Ranger emnet

Pater

Anbefalte innlegg

Originally posted by Phantom

Dersom du planlegger å bruke rundt 50k på en mk2, hvorfor ikke g60 da ? Fant denne http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=555151

har hørt så mye dritt om g60, anngående kompressoren/g-laderen.... att dem går sunn heletiden... er vel egentlig det som bekymrer meg, for om det skjer så er det dyrt å fikse det... eller?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pater

har hørt så mye dritt om g60, anngående kompressoren/g-laderen.... att dem går sunn heletiden... er vel egentlig det som bekymrer meg, for om det skjer så er det dyrt å fikse det... eller?

Du har vel gjerne og hørt at de går godt og er morrobiler ? ;)

Altså alle biler med ladding av en eller annen sort er jo avhengig av pen behandling, da tenker jeg på at du lar motoren få tid til å bli varm og god før du trør på ordntlig, samt at du lar den få tid til å "roe" seg ned etter hard kjøring. Evt kjøper en turbotimer som gjør den jobben..

Ser forsåvidt ingen grunn til at en g60 skal være noe særlig lite holdbar så lenge du behandler den rett. Overhaling av lader får du fra i underkant av 6000,- og det er strengt tatt ikke dyrt.

De andre delene på en mk2 g60 er vel akkurat like slitesterke som andre vw produkter.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs jo litt om hvordan man kjører også da, bruker man hode går det bra lenge med laderen, da tenker jeg på å la motor bli varm før man drar på høyere turtall.

Odde.

-2000 Lexus IS 200 sport

-90 VW Golf GTI G60

*01 Skoda Octavia stv.(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som blir sagt om G-ladere kommer av folk uten peiling. Med varsom behandling og ettersyn kan disse holde lenge, må jo selvfølgelig overhales. Husker ikke intervallen, men en er selv ansvarlig for hvor dyr en slik overhaling blir.

Stikk ordene er: Ikke svinkjør før en har temp og trykk på olja. Regelmessige skift av olje osv.

Sikkert noen av G-laderne her som kan utdype dette...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en del off topic, siden han egentlig spurte om kjennskap til en 16v.

Men, når vi først er i gang:D

Originally posted by Jonte

Hvordan man selv behandler bilen er et problem, men det værste er vel hvordan han du kjøper bilen av har behandlet den, og om det blir en veldig dyr affære å kjøpe noe som har denne G-laderen..

Kjempepoeng, men dette er ting en ganske fort finner ut, en kan ofte skylde KUN på seg selv hvis man kjøper bil med defekt lader. Det finnes bl.a annet xxx,xxx tråder med kjøpe/sjekke tips angående G40/G60. Hvor mye den skal lade osv osv. Ser ikke på dette som noe problem idet hele tatt.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har LITE kjennskap til g60, ensete jeg vet er att di går STYGG GODT med chip, hehe... sitti på med en, mener han prata på at det var ca 210-220hk i den, uten å si det for sikkert, lenge siden... hehe

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet noe om bilen her? VW Golf GTI 16V

Bilen går i Årnes

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/picture.pl?nr=555156

KJenner han som eier den litt. Som det står i annonsen så er det mye stæsj på bilen, ser veldig fin ut. Har ikke fått sett den så nøye da men, det er en golf du legger merke til.

Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm

Vw Golf Mk3 cab

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161

Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy L

Så horete ut med det flamme merkene på siden, riv det av før du setter i nøkkelen isåfall... om det blir kjøp.

For ikke å snakke om diffusoren / leppa bak!!!

Kan bli veldig bra om du river av dette iallfall, det så... ikke bra ut. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider