ramtho Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Hei.. Jeg har lyst til å mørktone rutene mine, ikke sote de helt. Kan man gjøre dette selv eller må man sende bort bilen for å gjøre det? Og hvordan er reglene med hvilke ruter som kan sotes igjen? :rolleyes: Siter Fader Kubikk Du som er i blokka Gi oss idag vårt daglige dreimoment Forlat oss våre fartsovertredelser, som vi forlater forelegget. Led oss ikke inn i kontroller, men fri oss fra sykklister For veien er din hestekreftene, og friheten i all evighet Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Siderutene bak kan du sote helt sorte (lakkere om du vil), og bakruten kan du sote rimelig sort. Eneste kravet jeg har hørt om her er at du må kunne se blålys fra utrykningskjøretøy. Siderutene foran og frontruten er det ikke lov å ha noe på (men.. who cares?) Ta å tone rutene dine helt fram du.. Ser _mye_ bedre ut en den der forbanna svenskesotingen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 "§ 31-1. Generelt om vindu Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. " ;) Forøvrig, moderatorne kunne laget en sticky med bl.a slike sitat som jeg har lagt inn. Da slipper vi x antall tråder med det samme spørsmålet... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramtho Skrevet September 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 hehe.. Enig ass, ser mye bedre ut når man har sota alle.. Siter Fader Kubikk Du som er i blokka Gi oss idag vårt daglige dreimoment Forlat oss våre fartsovertredelser, som vi forlater forelegget. Led oss ikke inn i kontroller, men fri oss fra sykklister For veien er din hestekreftene, og friheten i all evighet Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Nøkkelen til å få et godt resultat er selve solfilmen. Det er jævlig stor forskjell på merkene!!! Jeg har Johnsen&Johnsen film på mine biler. Siter Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramtho Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Okey, takker for alle tips :) Siter Fader Kubikk Du som er i blokka Gi oss idag vårt daglige dreimoment Forlat oss våre fartsovertredelser, som vi forlater forelegget. Led oss ikke inn i kontroller, men fri oss fra sykklister For veien er din hestekreftene, og friheten i all evighet Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjernen Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves På godt norrsk,,,, ta av innerspeilen................ Jeg gjorde det på en fiat jeg hadde og de sa ingenting på at bakruta var sortlakka... Siter imstupid "Veteran-råner" Das Blitz 4 ever.... Wagen und Bayer sugen...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 En kamerat av meg ble stoppet på vinterstid og ble bedt om å skrape bakruten fri for is, og såvidt jeg vet ser man nå lys gjennom is. Hadde de prøvd seg på noe sånn på emg hadde jeg nektet totalt. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramtho Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Hehe... Jeg er enig med deg der. Men etter Januar 04 eller no kom det nye forskrifter om at alle vinduene måtte være frie for is, tror faktisk at man kunne få bot og prikk for det. HEIA NORGE! anger2 Siter Fader Kubikk Du som er i blokka Gi oss idag vårt daglige dreimoment Forlat oss våre fartsovertredelser, som vi forlater forelegget. Led oss ikke inn i kontroller, men fri oss fra sykklister For veien er din hestekreftene, og friheten i all evighet Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by ramtho Hehe... Jeg er enig med deg der. Men etter Januar 04 eller no kom det nye forskrifter om at alle vinduene måtte være frie for is, tror faktisk at man kunne få bot og prikk for det. HEIA NORGE! anger2 Kan få forenklet forelegg men IKKE prikk! Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Husk på at viss IS løsner, og treff bilen bak, så kan det gå gale.. Is er hardt og kan knuse vindauga... Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by Kaksa Husk på at viss IS løsner, og treff bilen bak, så kan det gå gale.. Is er hardt og kan knuse vindauga... Ikke et uskyldig lite islag på rutene da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg