Gå til innhold

Diesel eller bensin?

Ranger emnet

ailenrock

Anbefalte innlegg

Jeg og noen kompisar har ofte heftige diskusjoner, om diesel eller bensin er best..:P jeg meine diesel e heilt sjef, men de tre er helt imot meg.. de meiner diesel hører til i traktorar osv..men jeg meine d va før i tida, ting forandre seg! hehe, me har ein bil så går på diesel..Passat TDI 4motion, chippa te 180hk å TRE HUNDRE OG ÅTTIFEM newtonmeter:P helt rått, men de tre mener det bare er no dritt:P de har ennå ikke fått sjansen til å sitte på så de vet jo egentli ikke helt hva de snakker om men..hehe..men jegvil gjerne vite hva dere mener, diesel eller bensin?:D

Audi AS3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel ..

Både Toyota og BMW kjører nå Diesel i toppmodellene av noen av bilene sine ..

(120d er toppmodellen av BMWs 1serie)

(Toyota kommer nå med 180hesters Diesel motor i Avensis som toppmodell... Verdens sterkeste Diesel motor (i forhold til antall sylindre))

jeg sier Diesel.. De har allerede tatt igjen Bensin på andre steder enn Dreimoment .. og vi har så langt bare begynt å skrape toppe av hva Diesel kan yte.. mens Bensin er allerede på veg ut.

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel duger i mine øyne til tre ting (har bil med vanlig diesel, rekkesekser motor):

1. Økonomi (hvertfall hvis du kjører mye, dvs. mer enn 20.000 km. i året)

2. Forbikjøringer :D Weee! (spess med auto og kickdown :D)

3. Og kaklende bråk (selv om det nå snart blir slutt på diesel-motor-bråk-problemet på alle nye biler)

Sportsbil skal være benzin :cool:

Originally posted by Mkalle

Liker at effekten øker med turtallet.. så ja, bensin:D

Oh yeah...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat + diesel = sant

Manuell + bensin = sant

Når jeg tok kjøretimer kjørte jeg en BMW 320d med manuellgir. Det var ikke noe særlig spennendes. Og bensin med automatgir er ikke så komfortabelt som med Diesel. Min oppfatning er at diesel med sitt lave turtallsområde og høye dreiemoment er perfekt til komfortbiler med automatkasse, mens bensin er for de som vil ha manuell kasse og dra den ut å girene. Kjøre på litt høyt turtall. Det kan du ikke med diesel.

Videre mener jeg at det ikke er noe som er best. De to drivstofftypene har svært ulike karakteristikker. Det er ikke for ingenting at alle lastebiler kjører på diesel, mens alle Ferrarier og Porscher kjører på bensin. Dessuten er det jo kjent at bensinmotorer på 500hk+ gjerne har mye mer dreiemoment enn det som sunt er. F.eks MB S65 AMG. Mercedes måtte jo bremse den fra 1200Nm til 1000Nm simpelthen fordi de ikke hadde girkasser som holdt.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt Dieselbil nå i to og ett halvt år, og det må da være helt sjefolaien det. Den "dør" ikke ut opp i registeret slike enkelte dieselbiler gjør. oppfører seg til tider så likt som en diesel kan gjøre mot en bensiner (tror vi må takke aut. kassen for det).

Det må være godt med hk i en bensinerbil før eg velger den foran en dieselmodell av samme bilen.

Motsier meg selv litt nå, siden eg har nettopp kjøpt meg bensiner igjen, men diesel M3? Hadde ikke vært det samme.

Men som sagt, diesel har dreiemoment, men bensineren har ett lenger register som gjør den til tider MYE kjekkere å kjøre.

(avgiftsfri bensin? hørt om det? Ikke? Avgiftsfri diesel? hørt om det? JA!)

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de bilene jeg har tilgang på hjemme, så velger jeg bensin.

Nissan King Cab Diesel - maks fart på 90km/t og de har 5 gir.... 80talls king cab.

Golfen min er bensin - og mye morsomere å kjøre.

Pluss en turbovolvo, men den tells ikke.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Motsier meg selv litt nå, siden eg har nettopp kjøpt meg bensiner igjen, men diesel M3? Hadde ikke vært det samme.

jeg mener faktisk å ha lest at etter de folka kjørte BMW 330d i gumball og gjorde det fint (de kalte bilene sine D3 osv:P) så ble det diskutert blant toppene i BMW om de skulle lage noe som det :P

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel biler er bruks biler, famile biler,

Men de er best egnet til og trekke morsomme (bensin) biler på henger på vei til banekjøring osv. :)

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

(avgiftsfri bensin? hørt om det? Ikke? Avgiftsfri diesel? hørt om det? JA!)

Off-topic.

Finnes ikke avgiftsfri diesel i handel.Det ble innført en såkalt CO2-avgift også på avgiftsfri diesel, og fra 1. januar i 2000? er det kommet en såkalt ”Grunnavgift” på kr. 0,20 pluss moms, som innebærer et påslag på literprisen på ca. 25 øre.

On-topic:

Har fått mer og mer sans for Dodge sine Ram pickuper med 5,9l Cummings diesel, 325hk og 816nm/1400rpm er herligt!

Så selges Imprezaen så blir det en slik ja :-)

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider